Kaotično kreativan, dinamičan svijet marketinga i neočekivano raskošan svijet odnosa s javnošću ujedinjeni su u Marketing Madness konferenciji na dva dana (31. ožujka i 1. travnja 2023.) na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Trenutno najzanimljivije teme iz raznih područja ovih profesija, od društvenih mreža do psihologije u marketingu, odisale su zaraznom energijom slogana Feel the Madness i oduševile sve uključene.
Nekolicina članova Hrvatske studentske asocijacije je – nakon mjeseci teškog volonterskog rada – oborila vlastita, ali i tuđa očekivanja svojim uspješnim projektom. Ovi studenti ostvarili su priču kojoj su se pohvale slijevale sa svih strana: od ponosnih profesora i zadovoljnih sponzora, do oduševljenih predavača i posjetitelja. Uspješne prethodnice, nagrađene Rektorovom nagradom, osigurale su devetom izdanju ove konferencije dobar head start, ali nekoliko odvažnih odluka organizatora dovelo je ovaj projekt na novu razinu.
PR Madness
Petak je svjetlo reflektora usmjerio na odnose s javnošću. Promjenjivost, raznolikost i sveprisutnost ovog pojma, ali i mutne granice među njemu bliskim profesijama često stvaraju upitnike nad glavama javnosti. Zato je i prvi dan, prikladnog naziva PR Madness, započeo upravo s panelom “PR nije samo publicitet” uz vrsne PR stručnjake: Vedrana Višnjića, Anamariju Hrvojić Đurić iz Manjgura agencije, Luku Bojića iz Paradigma agencije te Mariju Franić iz Kauflanda.

Izvor: Vigor Klaić
No, iako su nama u dvorani uspješno objasnili, ni većini njihovih klijenata nije potpuno jasna definicija te struke. O raznolikim zahtjevima i vještinama kojima PRovci moraju baratati u suvremenom madnessu razgovarale su Andreja Bratić iz Agencije 404 i prof. dr.sc. Ana Tkalac Verčič u panelu “Multitasking”.
Kroz predavanja “PRičam ti PRiču” slijedili su primjeri iz prakse. Maja Gradišar Perotić iz VAL Grupe odvela nas je behind the scenes organizacije spektakularne biciklističke utrke CRO Race kroz najatraktivnije hrvatske lokacije. Gordan Turković iz CTA Komunikacija kroz dinamičnu interakciju s publikom približio nam je priču i ideju iza kampanje Nešto zbilja važno.
Odnosi s javnošću iz sjene orkestriraju gotovo svakom situacijom koja završi pod povećalom javnosti. Marina Bolanča Radunović iz Abeceda Komunikacija opušteno je, ali iznimno stručno objasnila zašto je presudno održavati kvalitetan odnos i međusobno razumijevanje PR stručnjaka i medija u tim situacijama.
Predavanja su promicala, a klupe u kongresnoj dvorani Ekonomskog fakulteta u Zagrebu ostale su pune i dočekale posljednje predavanje PR Madnessa. Krešimir Macan iz Manjgura agencije zajedno je s publikom navigirao u mutnim vodama lažnih vijesti i dezinformacija te time zaokružio prvi dan konferencije.

Izvor: Vigor Klaić
Digital Madness
Dan posvećen današnjim marketinškim strujama otvoren je uz jednu od najintrigantnijih suvremenih problematika. Pitanja društvenih mreža, njihovog utjecaja i snalaženja u njima obilježila su panel “Kriza identiteta društvenih mreža”, koji je okupio tri vodeće hrvatske agencije: Agenciju 404 zastupala je Nina Klarin, Imago agenciju Igor Mladinović, dok je Sara Grepo predstavljala Bruketa, Žinić & Grey.
Najteži izazov svakom poduzetniku jesu prepreke po putu od inspirirane ideje do uspješnog poslovanja. Na pitanje “Kako izgraditi brend?” gotovo nitko nema odgovor dok se sam ne okuša u tome. Darija Petrić to je i učinila sa svojim brendom jedinstvenog nakita Lykke, a svoj put i savjete podijelila je i s Marketing Madness publikom.
Slijedio je kreativno-analitički duo zaslužan za kampanju “Vrijedi ponoviti” – Krunoslav Stančić iz Ledo d.o.o. i Ivan Pavičić iz Šanavala agencije. Način razmišljanja i tijek rada svatko je predstavio iz svoje perspektive, nakon čega su ih spojili u uspješnu sintezu kampanje koja nam i dalje odzvanja u ušima.

Izvor: Petar Krešimir Popović
I sam organizacijski tim Marketing Madnessa kroz svoje iskustvo sa snimanjem Tik Tokova može posvjedočiti koliko je teško pravovremeno i uspješno ispratiti sve današnje trendove. Ilija Brajković iz Kontra agencije u kratkim je crtama objedinio trenutno ključne trendove u marketingu i oglašavanju, presudne za današnje uspješno poslovanje.
U sličnom je tonu nastavio Tomislav Rašković iz Degordiana s predavanjem “Brendovi i Tik Tok trendovi”. Ovo bi predavanje prije par mjeseci organizacijskom timu spasilo nepregledne sate pretraživanja po društvenim mrežama. Ipak, bolje ikad nego nikad, pogotovo kad je riječ o interesantnoj temi i predavaču.

Izvor: Vigor Klaić
Kako bi uspješno usmjerili svoju poruku, moramo razumjeti svoju publiku, njene potrebe i obrasce mišljenja. Neočekivano velik dio istraživanja u marketingu i oglašavanju usko je povezan s psihologijom, a tko će tu vezu bolje objasniti nego psihologinja? Mirta Rebrina iz iZone agencije upravo je iz takvih korijena zaplovila marketinškim vodama te je svoje baratanje s obje profesije vedro i spretno predstavila u svome predavanju.
Završno predavanje ovogodišnje Marketing Madness konferencije održao je Siniša Gavrilović iz Trenutak agencije. Gotovo sveprisutan, ali rijetko precizno definiran pojam SEO (vidljivosti naše stranice na internetskim pretraživačima) pristupačno je povezao s digitalnim PRom te time simbolično zaokružio oba dana konferencije, PR Madness i Digital Madness.

Izvor: Petar Krešimir Popović
Trud, suradnja i odlična atmosfera
Ova razina projekta ne bi bila ostvariva bez susretljivosti i otvorenosti stručnih predavača, koji su rado odgovarali na sva pitanja znatiželjne publike. I ne samo to – prepoznavši obećavajuće mlade ljude u publici, mnogi su ponudili i mogućnost buduće suradnje za one najambicioznije. Partneri poput Kauflanda, Merkura, Lykke Nakita, Marker Osiguranja i mnogih drugih omogućili su toplu dobrodošlicu posjetiocima. Svoje su besplatne karte mogli preuzeti preko Entrio sustava, a oni koji nisu uspjeli fizički prisustvovati predavanjima mogli su se priključiti na online prijenos.
Mjeseci truda, sastanaka, mailova i poziva, smišljanja sadržaja i pisanja tekstova do kasnih noćnih sati uloženi u ovaj projekt definitivno su se isplatili. Bilo u zainteresiranim licima publike, u velikom odazivu sponzora, zadovoljnim osmjesima predavača, ili u pohvalama koje nisu prestale slijevati niti tjedan dana nakon konferencije. Sve je ukazalo na kvalitetu i atmosferu koju smo zajedničkim snagama uspjeli kreirati, a čija će poticajna i kreativna energija motivirati i nadolazeće generacije na sudjelovanje u Marketing Madness priči.

Izvor: Petar Krešimir Popović