Influenceri – druga strana medalje

LinkedIn
Sigurno ste se mnogo puta zapitali koliko zapravo zarađuju influenceri, od čega žive, plaćaju li lajkove na društvenim mrežama kako bi dobili razna sponzorstva. Skrolajući Instagramom zasigurno ste naišli na različite profile koji hvale određenu vrstu proteina uz čiju ćete pomoć dobiti 15 kilograma čistog mišića u samo tri tjedna ili pak čarobnu peglu za kosu koja će vašu košu izravnati, ali i zaštititi od vrućine.

Milijarde

Svi znamo tko su influenceri, oni mogu biti poznate osobe, glumci, sportaši, ali i potencijalno svaka osoba s kamerom i pristupom internetu. Instagram je danas primarna aplikacija za sve koji žele okusiti djelić slave ili samo par plaćenih reklama. Zanimljivo je da je 2018. godine cijela industrija influencera bila procijenjena na milijardu dolara, a 2020. je ta vrijednost narasla na 10 milijardi!

Pratitelji i sponzori

Uzmimo za primjer Anu. Ana ima 26 godina i želi biti Instagram influencer. Za početak na svoj profil stavlja različite slike iz svojeg svakodnevnog života. Njezini pratitelji zamijetili su da Ana ima specifičan način organizacije namirnica u svojem frižideru. Komentiraju to na slici frižidera koju je Ana objavila. Vidjevši to, Ana shvaća da se mora fokusirati na organizacijski tip sadržaja. Kupuje razne posude za namirnice, što naravno košta, pratiteljima se to sviđa, ali na kraju dana jedva pokriva svoje troškove. Povećanjem broja pratitelja, Anu počinju zapažati sponzori. Zatim slijede dogovaranja općih uvjeta, broj postova koje Ana mora objaviti i naravno, koliko će joj sponzori to platiti. Plaća ovisi o tome hoće li njezini pratitelji kupiti proizvod koji Ana promovira ili ne. Zbog relativno malog broja pratitelja, Ani će sponzori poslati posebne naputke i zadatke koje mora izvršiti. Nakon odrađenog zadatka, dobit će plaću u vrijednosti od 35 do 200 dolara. Nakon što pridobije više pratitelja, može zarađivati više, a jednog dana i izrasti u svoj vlastiti brend.

Formula za uspjeh?

Istraživanja pokazuju kako će manji influenceri godišnje zaraditi između 30 000 i 60 000 dolara, srednji 70 000 do 200 000 dolara, a slavni naravno puno više. Najskuplji Instagram influencer je Dwayne Johnson koji naplaćuje 1 015 milijuna po objavljenom sadržaju. Ako influencer ima 10 do 50 000 pratitelja, obično može zaraditi stotinjak dolara po objavljenom sadržaju. Milijun pratitelja može garantirati iznos od 10 do 100 000 dolara.

Naravno, bitno je koliko influencer ima pratitelja, ali je još bitnije da izgradi odnos s njima. Pratitelji moraju imati nekog s kim će se poistovjetiti na određenoj razini. Svakako treba uzeti u obzir moralna načela koja slavni često zanemaruju u slijepoj želji za zaradom.
Podijeli

O autoru

Bok! Studiram Poslovnu ekonomiju na EFZG-u, a timu Manager pridružila sam se tek 2021. godine. Volim pisati o zabavi i problemima s kojima se susreću mladi. Kad odrastem želim biti gajitelj divljih smokava ili lovočuvar u Hogwartsu.

Komentirajte