Kako su se poduzeća prilagodila koroni

LinkedIn

Kako napisati članak sa što manje riječi kao što su pandemija, korona, COVID-19 – pitanje je koje si postavljam na početku svakog članka. Kao što naslov već govori, u ovom će članku to biti nemoguće. Ovaj put će to biti u kontekstu napretka i prilagodbe poduzeća, kao pozitivnu vrlinu poduzetnika i trgovaca u ovoj ne baš pozitivnoj situaciji.

Vrijeme koje su poduzeća i pojedinci proveli u karanteni dalo im je oduška za razmišljanje. Sve je to rezultiralo novim proizvodima koji su postali neophodni samo zbog korone, također se pojavljuju hrana, piće i kava za van, koja omogućuje pružateljima da obavljaju svoju djelatnost. Ljudska snalažljivost je dobivala novu dimenziju.

 

Poduzeća prepoznaju povećanje potražnje te u prilog trenutačne situacije dolazi do erupcije prodaje maski za lice, dezinficijensa i gumenih rukavica. Promatrajući razdoblje između siječnja i kolovoza 2020. godine dolazimo do sljedećih vrijednost ukupnog uvoza: maske za lice iznose 367,5 milijuna kuna u odnosu na 66,6 milijuna prošle godine, potrošnja na dezinficijense iznosi 98,9 milijuna kuna u odnosu na 42,7 milijuna prošle godine te uvoz gumenih rukavicu u iznosu od 103,1 milijuna kuna u odnosu na prošlogodišnjih 68,1 milijuna.

Na tržištu su se našli i dezinficijensi koji osiguravaju dugotrajnu zaštitu i sprječavaju rekontaminaciju, na koži i do 24 sata, a na površinama do 30 dana. Bazirani su na pročišćenoj, deioniziranoj vodi i antimikrobnom spoju. Također na tržište dolaze nove maske, koje 99 postotnom sigurnošću ubijaju virus. Nakon 65.000 eksperimenata i 100 patenata, švicarska farmaceutska kompanija napravila je maske koje će se moći nositi, 210 dana. Cijena maske je 29,90 eura, što znači, 0,14 eura po danu.

Što se tiče ugostitelja i kafića, svoju ponudu su suzili i omogućili dostavu ili preuzimanje narudžbe za van, što je uvelike ogromna razlika. Većina ih je odlučila ostati zatvorena te u toj industriji smo mogli vidjeti prilagodbe koliko joj za to ima mjesta.

Prošle godine smo mogli svjedočiti međunarodnom natjecanju “Inventions VS Corona”. Inovacija hrvatske tvrtke “Kristalna ideja” – uređaj za filtraciju zraka u prostorijama iTherapy – nagrađena je zlatnom medaljom u konkurenciji 202 proizvoda iz 35 zemalja. Radi se o hrvatskom patentu koji u zraku unutar zatvorenih prostora deaktivira bioaerosole, bakterije i viruse te sprječava njihovo širenje. Istovremeno obogaćuje zrak negativnim ionima i antioksidansima, objašnjavaju iz Komore.

 

Vrijedi istaknuti još jedan izum za vrijeme korone…cjepivo protiv korone, koje je odobrila Europska agencija za lijekove (EMA). Mnoge zemlje su već osigurale cjepivo i krenuli s cijepljenjem građana. Iako nije povezano s inovacijama poduzeća i ugostitelja, svakako im ova vijest može pomoći u vraćanju rada kao što je bilo prije. Meni također pomaže, da u budućim člancima ne budem primoran spominjati koronu i njen utjecaj na svijet.

Podijeli

O autoru

Bok, student sam treće godine Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Novinar sam Managera od 2020. godine te volim pisati o povijesnim događajima i fenomenima, obnovljivim izvorima energije, prirodi, psihologiji i turističkom razvoju. Najdraže mi je pisati intervjue s ljudima koji imaju iskustva u poslovnom svijetu, volontiranju i putovanju. Osim što aktivno pišem također volim sport, muziku i crumble od jabuka. Ono što me najviše pokreće je želja za bolje sutra.

Komentirajte