Tinktura: Proizvodi koji pričaju priče

LinkedIn

Šampon od koprive, balzam od zelenog čaja i mnogi drugi zanimljivi proizvodi “plod” su Tinkture. Više o samom osnivanju, nastanku proizvoda i budućim planovima poslovanja saznali smo u razgovoru s osnivačicom Željkom Čolak.

 

Manager Magazine: Tko je zapravo osnivačko lice Tinkture?

Željka: Iako sam se školovala za socijalnog radnika život me odveo u fitoterapiju, a ljubav prema socijalnom radu ispunjavam volontiranjem i suradnjom s dvije vrijedne udruge, Udruga roditelja Hureka koja osnažuje djecu s Downovim sindromom te Udrugom Amazonas koja se bavi problemima u ponašanju djece. Tinkturu nisam osnovala sama već sa suprugom i sve odluke zajednički donosimo, također trebam spomenuti i naše kolege koji su nam velika podrška.

 

Manager Magazine: Čime se Tinktura bavi te ima li njen naziv određenu simboliku i/ili dublje značenje?

Željka: Tinktura se bavi kozmetikom i dodacima prehrani spravljenih od ljekovitog bilja. Tinktura je naziv za koncentrirani ekstrakt ljekovite biljke. U prošlosti su se mnogo koristile za liječenje i ublažavanje zdravstvenih poteškoća.

 

Manager Magazine: Kako ste došli na ideju, početak i samo osnivanje koje je prethodilo Tinkturom?

Željka: Ovo pitanje se često postavlja, ali doista je teško reći kako smo došli na ideju. Prije bih rekla da je to bio pokušaj kao i mnogi drugi kroz život, a onda se tu negdje stvorila ideja da bismo se time mogli profesionalno baviti. Početci su uvijek nespretni i dosta nas je obeshrabrivala ta gomila propisa i uvjeta koji su se tražili, a podršku uglavnom nemate u smislu nekog savjetovališta kako postaviti, a zatim i voditi tvrtku. Tako smo na samom početku uredili našu mini proizvodnju i pazili na površine, perivost, križanja itd., a zaboravili na visinu stropa. Zbog tih nekoliko centimetara visine stropa morali smo seliti u novi prostor i sve ispočetka.

 

Manager Magazine: Svakako je bilo uspona i padova u poslovanju. Koje bi sastavnice istaknuli s kojima ste imali najviše problema, te s druge strane, koje bi sklopljene poslove ili odluku istaknuli kao ključnu u napredovanju i podizanju vrijednosti i kvalitete Tinkture?

Željka: Problem je uvijek papirologija, ne zato što je to nešto loše već zato što je ima previše. Papirologija koja traži od vas da nešto objašnjavate, pravdate, zbrajate i ispunjavate iz godine u godinu raste. Porast je usko vezan uz obujam potražnje i ponude koja također paralelno raste.

Ključna odluka je svakako to što smo počeli s internet prodajom i oglašavanjem na društvenim mrežama. Vrijedi istaknuti i izvanredan proizvod, balzam od mrkve po kojem nas najviše i prepoznaju te odluka da izvozimo i baziramo se na Srednju Europu gdje smo iznenađujuće dobro prihvaćeni.

 

Manager Magazine: Rastom i širenjem poslovanja Tinkture dolazi do porasta obujma rada, ponude i potražnje. Od koliko se zaposlenika sastoji Tinktura te da li imate određeni cilj po pitanju broja zaposlenika?

Željka: U Tinkturi je u ovom trenu zaposleno dvadeset troje djelatnika. Planova i ciljeva po pitanju zaposlenika ima no zbog neizvjesnosti oko korona krize ti planovi se preslaguju i čekaju neka sigurnija vremena.

Izvor: Tinktura

Manager Magazine: Disperzija asortimana koja se proteže od kozmetike, preparata za tuširanje, lice i tijelo pa sve do čajeva i dodataka prehrani čine uvelike široku ponudu. Koji su proizvodi s kojim ste prvo počeli i zašto baš s njima?

Željka: Prvi proizvodi su bili tinkture i odmah iza toga Balzam zelenog čaja, a zeleni čaj je u biljnom svijetu poznat kao snažan antioksidans pa smo ga svakako željeli u balzamu. Kupci su bili prezadovoljni što nas je potaknulo na stvaranje Balzama od mrkve jer osim njenih ostalih dobrobiti, mrkva njeguje kožu, a zahvaljujući beta karotenu daje i preplanulu put.

 

Manager Magazine: Balzam od rosopasa, šampon od čička, maslac za kupanje od naranče i pačulija su samo neki od mnogobrojnih proizvoda koji čine indiferentnu ponudu Tinkture. Što Vas je potaknulo na proizvodnu raznolikost te da li na tržište uskoro dolaze novi proizvodi?

Željka: Mislim da proizvodna raznolikost kad-tad dođe na red. Pogotovo u kozmetici, a vjerujem da je tako i sa slatkišima. Jako kreativan i zanimljiv posao. U početku smo naše proizvode isključivo prodavali putem web shopa, kupci su sve više postavljali pitanje zašto nemamo dućan jer bi im bilo zgodnije osobno doći. Pored tadašnje proizvodnje bio je jedan manji prostor koji nam je, za također tadašnju ponudu, bio prevelik, a problem velikog prostora riješili smo većom ponudom. Tada smo ponudili šampone koprive i čička, balzame gaveza, stolisnika i rosopasa koji su i danas uz balzam mrkve, tinktura i čajeve top proizvodi. Zadnjih par godina osluškujemo i strana tržišta i želje kupaca te tako kreiramo nove ponude. Trenutno razvijamo dvije zanimljive linije, ali za sada neka ostanu u tajnosti.

Izvor: Tinktura

Manager Magazine: S otvorena dva dućana u Zagrebu i proizvodnjom u Križevcima, možemo li očekivati otvaranje novih poslovnih prostora i radnih mjesta za studente?

Željka: Ne planiramo otvaranje novih dućana, ali planiramo preseljenje, no bez obzira na to, sa studentima od početka imamo lijepu suradnju i uvijek su dobrodošli.

Izvor: Tinktura

 

Manager Magazine: U opisi Tinkture možemo vidjeti riječi kao što su vegan, natural i cruelty-free. Možete nam malo više objasniti kako zapravo Tinktura pozitivno utječe na okoliš i održivi razvoj?

Željka: Osim što smo zakonski vezani za učinkovito gospodarenje otpadom, uvijek nastojimo da se pakiranja mogu reciklirati, razgraditi i više puta iskoristiti. Ručna proizvodnja također doprinosi ekološkom i reciklažnom  procesu.

 

Manager Magazine: Nakon što je 2013. godine osnovana Tinktura, danas slovi kao jedna etablirana firma. Što bi ste poručili mladima s idejom? Kako početi i ostvariti poslovne zamisli?

Željka: Mladima s dobrom idejom preporučila bih da ju pokušaju ostvariti, u suprotnom će se uvijek pitati jesu li nešto propustili. Svakako preporučujem da prije steknu neka iskustva i vještine. Ostvarivanje ideje zahtjeva veliki napor, sposobnost prilagodbe i odgovornost, a vođenje tvrtke ima jasno određena pravila igre koja vam se neće uvijek svidjeti. Uz veliku papirologiju i pravne obaveze, savjetujem da na početku nađu dobru podršku knjigovođe i pravnika.

 

Za sve koji su zainteresirani za proizvode Tinkture, detalje možete pronaći na njihovom web-shopu (https://www.tinktura.com/).

Podijeli

O autoru

Ciao, Io sono studente di economia a Zagabria. Trenutno sam urednik rubrike University. Težim pisanju o psihologiji, energetici i društvenim paradigmama. Najdraže mi je pisati intervjue s ljudima koji imaju iskustva u poslovnom svijetu, volontiranju i putovanju. Osim što aktivno pišem također volim rock, crumble od jabuka i učenje talijanskog. Ono što me najviše pokreće su pohane lignje sa blitvom i krumpirom u menzi.

Komentirajte