Eurosong i njegove najzanimljivije brojke

LinkedIn

Festival zabavne glazbe natjecateljskog karaktera s velikim brojem država obuhvaćenim televizijskim prijenosom se približava. Prethodne se godine zbog korona virusa nije održao, no ove godine se vraća i to u Nizozemsku, u grad Roterdam.

Za natjecanje koje danas prati više od 15 milijuna ljudi publika će biti dozvoljena, no samo 3500 ljudi za dvoranu s kapacitetom od oko 16 tisuća ljudi.

Eurosong nije samo o pjesmama. Radi se i o poslu. Gledanost Eurosonga je velika, prati ga veliki broj ljudi diljem cijelog svijeta te veliki broj država na njemu nastupa i predstavlja svoju državu. Za Eurosong su karakteristične i kladionice, gdje se izvođači konstantno dižu ili spuštaju u borbi za ulazak u finale te prvo mjesto samog natjecanja.  Onog trena kada je određen redoslijed nastupanja po polufinalima i kladionice su se (polako) ustabilile.

Riječ je o neprofitnom događaju koji uglavnom financiraju doprinosi emitera koji sudjeluju, (zajedno do 6,2 milijuna eura), doprinos TV kuće koji je obično između 10 i 20 milijuna eura, doprinos grada domaćina te komercijalni prihodi od sponzorskih ugovora, prodaje ulaznica te glasovanja.

A zarada?

Kada govorimo o potrošnji i zaradi na samom natjecanju Eurosonga, možemo reći da nema nekog konkretnog pravila. Na Eurosong 2012. u Malmeu u Švedskoj potrošeno je 27,2 milijuna dolara, dok je nadoknađeno 25,6 milijuna dolara. Na idućem je Eurosongu u Kopenhagenu u Danskoj potrošeno 54 milijuna dolara, a nadoknađeno je 20 milijuna dolara. Za primjer možemo spomenuti i Eurosong u Stockholmu u Švedskoj 2016. godine gdje je potrošeno 11,2 milijuna dolara, a nadoknađeno je čak 38,5 milijuna dolara.

Vjerojatno smo se nekada svi zapitali kakva je nagrada za pobjednika natjecanja Eurosonga. Novčane nagrade nema, već nakon natjecanja pobjednik će imati još nastupa koji se naravno plaćaju. Izvan zemlje pobjednik ima mogućnosti nastupati uglavnom na događajima vezanim za Eurosong ili biti član žirija na nacionalnom finalu pjesme u različitim europskim zemljama.

Prošli se Eurosong nije održao te možemo govoriti tek o onom iz 2019. godine za kojeg se procjenjuje da je gledalo čak 182 milijuna gledatelja koji se uživo prenosio u 41 zemlji sudionika te širom svijeta putem YouTube kanala.Preostaje nam samo da dočekamo i ovaj u nadi da će svaki sljedeći biti održan u što normalnijim uvjetima i publike u puno većim brojkama, karakterističnima upravo za ovo natjecanje.

Podijeli

O autoru

Bok! Studentica sam treće godine Novinarstva i Odnosa s javnošću na FPZG-u. Novinarka sam Managera od početka 2019. gdje se bavim društvenim mrežama. Osim pisanja i rada na društvenim mrežama, u slobodno vrijeme volim pročitati dobru knjigu i pogledati film što mi pruža bijeg od stvarnosti. U životu se vodim time da se za sve u životu treba boriti i potruditi za ono što zaista želimo, ali da će mi ono što mi je suđeno na kraju i doći.

Komentirajte