Je li želja za bicikliranjem prolazna?

LinkedIn

Posljednjih smo godinu dana svjedoci prave biciklističke revolucije u svijetu. Iako kod nas u Hrvatskoj popularnost biciklizama i nije toliko primjetna, svakako je zamjetan porast broja biciklista. Je li želja za bicikliranjem samo faza ili je riječ o još jednoj „Bike Boom“ eri?

Bike Boom razdoblja do sada su se pojavljivala nekoliko puta kroz povijest biciklizma.  Prvi bum dogodio se početkom 1970-ih- Tada je velik dio svijeta, ali posebno Amerika, doživio „biciklistički procvat“ – prodaje su bile toliko jake da je redovito ponestajalo zaliha bicikla, a ljudi su stavljali svoja imena na duge liste čekanja. Mnogi su tada vjerovali da svjedoče smrti automobila. No manija za biciklima ubrzo se smanjila.

Izraz „Bike Boom“ ponovno se pojavio prošle godine zato što je prodaja bicikla u 2020. godini doživjela najveći porast novijeg vremena. Pandemija koja je zahvatila cijeli svijet, pogodovala je naglom interesu njegova korištenja. Ljudi su počeli sve više voziti bicikle kao oblik rekreacije, zabave, transporta i treninga na otvorenom. Zanimljiva je činjenica kako na primjer proizvođač bicikla TREK proizvodi dvostruko više bicikla u odnosu na isti period prošle godine. Kada bolje pogledamo, to je zapravo odlična vijest jer se puno manje zagađuje okoliš i pridonosimo očuvanju naše Planete.

Očekuje se da će Europljani kupiti dodatnih 10 milijuna bicikala do 2030. godine, što je nevjerojatnih 47% više u odnosu na prošlo desetljeće. E-bicikli su najveći pokretači tržišnog naleta, bilježeći rast prodaje od 23% između 2019. i 2020, unatoč tome što su mnoge trgovine bile zatvorene tijekom proljeća.

Sve češće smo svjedoci radova na biciklističkoj infrastrukturi pa su tako radovi na Forest ride projektu već započeli. Riječ je o izgradnji novih biciklističko-pješačkih staza, koje će se graditi na dionicama Ulice bana Josipa Jelačića, Ulice Matije Gupca te Industrijske ulice i povezivati Zaprešić i Pojatno te grad sa željezničkom stanicom Novi dvori. Završetak radova očekuje se krajem svibnja 2021. godine. Staza će se protezati u duljini od ukupno 3,2 kilometara. Izgradit će se odmorišta za bicikle sa servisnom solarnom stanicom za popravak bicikala.

Za sada je teško odgovoriti na pitanje je li zaista riječ o Bike Boom razdoblju ili će popularnost bicikala trajati kratko. Svakako možemo zaključiti da su ulaganja u biciklističku infrastrukturu porasla, čime se povećava sigurnost biciklista u prometu, a potiče se i građane da koriste ovo prijevozno sredstvo kao alternativu te smanje negativan utjecaj CO2 na okoliš.

Podijeli

O autoru

Hej! Trenutno sam na trećoj godini Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Novinarka sam Managera od 2019. te sam od ove godine urednica rubrike Lounge. Volim pisati o zbivanjima i svakodnevnim situacijama koje bi mogle interesirati naše čitatelje. Uživam istraživati teme koje nemaju dovoljno medijskog prostora, a odnose se na sve veću potrebu brige za okoliš te teme zabave, putovanja i mode. Osim što aktivno pišem, također se bavim tenisom od svoje 6.godine, volim zaigrati odbojku s prijateljima te se opuštati šetnjama u prirodi. Moj životni moto je da čovjek nije otok, moramo se uključivati u društvena zbivanja i stvarati bolje sutra.

Komentirajte