Zašto se digitalna imovina prodaje za milijune dolara?

LinkedIn

Tweetovi, umjetnička djela i glazba prodaju se za milijune dolara. O čemu se radi?

Sve ovo se događa zahvaljujući NFT-u, nezamjenjivom tokenu koji je u većini slučajeva stvoren na bazi etherum blockchaina. Iako se veže za kriptovalutu, NFT je nezamjenjiv i jedinstven. Bitcoin možemo vrlo lako zamijeniti za novac ili pak drugi bitcoin, dok NFT ne možemo.

NFT stvara nove prilike za zaradu

Kako se ovaj token veže isključivo uz digitalni content, on je omogućio digitalnim umjetnicima da prodaju svoja djela. Jedno od najskupljih digitalnih djela prodano je za nešto više od 69 milijuna dolara. Radi se o Beepleovom kolažu kojeg je kreirao Mike Winkelmann, a njegovi radovi su prije bili prodavani za svega 100 dolara.

Da je moguće unovčiti svaki digitalni content govori i činjenica da je prvi tweet Jacka Dorseya prodan za više od dva milijuna dolara.

Primjerima nema kraja, od Nyan cat gifa koji je prodan za pola milijuna dolara do isječka LeBrona Jamesa vrijednog više od 200 tisuća dolara.

S obzirom na to da praktički svatko može prodati i kupiti NFT, postavlja se pitanje na koji način to možemo napraviti.

Kako prodati/kupiti NFT

Postoje brojna mjesta gdje možete prodavati i kupovati NFT, ali najveća i najpoznatija stranica jest OpenSea. Recimo da želite prodati nešto, za početak ćete trebati kreirati „digitalni wallet“ na toj stranici. Dakle, kako bi prodavali i kupovali potrebno je imati sredstva na digitalnom walletu koja ćete potom iskoristiti kako biste kupili ether, kriptovalutu koju podržava OpenSea. Postoje mnoge aplikacije za kupnju ethera poput Coinbase, Robinhood i MetaMask. U ovom primjeru je najjednostavnije koristiti MetaMask jer je on već povezan s vašim digitalnim walletom.

Nakon što ste kupili ethere spremni ste kupovati i prodavati NFT.

 

Podijeli

O autoru

Bok. Studiram Poslovnu ekonomiju na EFZG-u te sam trenutno na trećoj godini. Timu Manager sam se pridružila 2018. godine i od tada sam najviše voljela pisati o tehnologiji i poslovnom svijetu. Kroz godine sam dobila priliku napredovati te sam od ove godine urednica rubrike Business. Osim što aktivno pišem, također volim crtati, igrati video igre i pratiti sport u slobodno vrijeme. Smatram da je u životu potrebno biti ambiciozan i postaviti visoke ciljeve, ali isto tako i pronaći vremena za sebe.

Komentirajte