Kako nam veljača teče, zrak postaje prožet mirisom ruža, police su prepunjene rozim čokoladicama, a zaljubljeni diljem svijeta planiraju svoje romantične ideje. Za one bez bolje polovice, bliži se samo još jedno gorko doba, ponovno je taj dan—Valentinovo, godišnja proslava ljubavi. Međutim, osim večera uz svijeće i slatkih poklončića, postoji i druga strana Valentinova – ona koja nadilazi sentimentalnost i naveliko ulazi u zamršeno funkcioniranje ekonomije.
Industrija vrijedna više milijardi dolara koja ostavlja neizbrisiv trag u svijetu trgovine – to je Valentinovo. Od same prodaje u trgovinama, do isfuranih marketinških kampanja, logistike opskrbnog lanca pa sve do financijskog učinka, ovaj naizgled bezazlen praznik dotiče gotovo svaki aspekt globalnog gospodarstva.
Simfonija prodaje i marketinga
U tjednima koji prethode Valentinovu, sve moguće platforme preplavljene su reklamama i marketinškim kampanjama osmišljenima da osvoje srca, a najprije novčanike potrošača. Brendovi koriste sve, od pametnih slogana do srdačnih reklama kako bi se istaknuli u moru romantičnih poruka. Tu se svakako sudaraju kreativnost i psihologija potrošača, što rezultira kampanjama koje povlače srce i potiču prodaju.

Izvor: pexels.com
Valentinovo je ostvarenje sna svakog trgovca, bili to ljudi s Facebook Marketplacea, ili divovi prodaje s kojima smo odavno upoznati. Od robnih kuća do interneta, trgovci svih veličina iskorištavaju blagdansku sentimentalnost kako bi povećali prodaju. Jasno, zar ne bi svi kad bi mogli? Ne radi se tu samo o čokoladama i cvijeću; radi se o apsolutno svemu, od nakita preko čestitki do izleta za dvoje.
Trgovci pomno planiraju svoje promocije, marketinške kampanje i same prodajne strategije kako bi privukli zaljubljene potrošače, pretvarajući Kupidovu strelicu u čačkanje blagajne. Pogledajmo samo ovaj graf koji prikazuje prodaju cvijeća tijekom veljače – romantično, zar ne?

Izvor: trends.edison.tech
Zamršeni logistički put
Valentinovo pokreće globalni logistički ples, orkestrirajući kretanje učestalih proizvoda poput ruža, čokolade i nakita diljem kontinenata. Mjesecima unaprijed dobavljači, proizvođači i trgovci upuštaju se u zamršeno planiranje, naposljetku se oslanjajući samo na modele predviđanja kako bi predvidjeli potražnju. Cvijeće iz Ekvadora, Kolumbije i Kenije, čokolade iz Belgije i Švicarske, samo su mali segment proizvoda kojim se zadovoljava potražnja.

Izvor: pexels.com
Tu nije samo nabava; tvrtke ulažu velika sredstva u dodatne resurse i tehnologiju kako bi optimizirale rute i smanjile kašnjenja. Međutim, izazovi kao što su loši vremenski uvjeti i prekidi u prijevozu nerijetko uspiju poremetiti isporuku robe. Pa sad vi pokušajte objasniti ljutitim srodnim dušama zašto im darovi kasne.
Summa Summarum
Financijski učinak Valentinova daleko nadilazi sve o čemu smo dosad pričali. Potiče gospodarsku aktivnost u različitim sektorima, od ugostiteljstva i zabave, sve do prometa i poljoprivrede. To je efekt valova koji odzvanja globalnom ekonomijom, stvarajući prilike i izazove za velika, a i mala poduzeća. Ali ipak, nije u šoldima sve, Valentinovo nije samo dan za profit i romantiku – dirljiv je to podsjetnik na raskrižje ekonomije i kulture. Od ekvadorskih polja ruža, pa do švicarskih tvornica čokolade, ovaj nam je dan zgodan trenutak, osim za uzimanje profita, također i za malo ljubavi.