Što je NFT tržište?

LinkedIn

Sigurni smo da se u zadnje vrijeme često susrećete s pojmom NFT marketplace. Također, vjerujemo da se pitate što je zapravo NFT. Ovaj pojam postao je iznenadno popularan, a što on predstavlja? 

NFT označava non-fungible token, odnosno nezamjenjivi token i kriptografski zaštićenu digitalnu imovinu. Kriptografski zaštićena digitalna imovina odnosi se na jedinstveni predmet, pojavu ili umjetničko djelo. Dakle, NFT je komad digitalnog sadržaja koji možete kupiti i prodati. Ključ u ovom dosta zbunjujućem fenomenu jest da ako vi posjedujete taj NFT, nitko drugi ne može imati isti takav.

Kako se NFT razlikuje od kriptovalute?

S obzirom na to da su i jedni i drugi smješteni na kriptografski blockchain, NFT-i nisu jednaki. Razlika je u tome što se bitcoin može zamijeniti za novac ili za drugi bitcoin, dok se NFT ne može. NFT umjetnine, odnosno sliku, pjesmu, GIF ili nešto drugo, možete napraviti sami i prodati za nekoliko tisuća kuna. Neki NFT-i prodaju se i za nekoliko milijuna dolara, stoga ne čudi da se na ovo tržište još uvijek gleda skeptično.

Kako jedan komadić internetskog koda može koštati tolike novce?

Stvar je u tome da koliko je neko voljan platiti određeni NFT, tolika je njegova vrijednost. Neki kolekcionari spremni su izdvojiti velike svote novaca kako bi upotpunili svoju kolekciju. Trenutni hype oko NFT-a je prilično velik, pa se iznosi vrtoglavo penju. Što je nešto nedostupnije i rjeđe, to je viša cijena koju treba platiti. Primjerice, za trenutak zakucavanja LeBron Jamesa trebali bi izdvojiti  blizu 100 000 američkih dolara.

izvor: nbatopshot.com

Ako i sami želite trgovati NFT umjetninama, sve što trebate je stvoriti svoj NFT i objaviti ga u nekoj od online trgovina kao što su Sorare Opensea. Za kupnju i prodaju potreban je kripto novčanik.

Iako je prvobitna ideja NFT-a više kolekcionarske prirode, sada većinski služe kao način zarade. Ljudi investiraju u moguću buduću vrijednost određenog NFT-a, kako bi ga kasnije preprodali. Kolekcionarima nije u interesu prodavati, a kolika je zapravo svrha posjedovati nešto izričito u digitalnom obliku, stvar je subjektivnog mišljenja.

Podijeli

O autoru

Hej! Timu Manager pridružila sam se 2021. godine. Studentica sam diplomskog studija novinarstva na FPZG-u, a prvostupnica komunikologije i sociologije. Volim pisati o aktualnim temama za mlade, a posebno o modi ili glazbi.

Komentirajte