Sutra počinje Black Friday: vodič za pametnu i sigurnu kupovinu

LinkedIn

Crni petak američka je tradicija shopping ludila zbog masovnih popusta na dan nakon Dana zahvalnosti. Preuzela su to mnoga društva diljem svijeta, pogotovo ona koja su sklonija vesternizaciji.

Ove godine Crni petak pada na 26.11. no odmah nakon vikenda slijedi i tzv. Cyber Monday. Kao što mu samo ime kaže, Cyber Monday donosi velike popuste elektroničkih proizvoda, stoga za sve vas koji ste imali u planu kupnju novog laptopa, mobitela, televizora, tableta i sličnih gadgeta, možda je ovo idealna prilika za uštedu.

 

Kako se najbolje pripremiti?

Pripremite wishlistu. Znamo da zvuči kao banalan savjet, no često se zna dogoditi da vas veliki popusti privuku te potrošite zapravo više nego što se planirali. Neorganizirane kupnje često završe bacanjem novca na razne proizvode koji vam uopće nisu potrebni samo zato što su na popustu.

Organizirajte se vremenski. Black Friday se ne održava samo jedan dan, već traje uglavnom i tijekom vikenda. Na temelju wishliste, koja će vam pomoći odrediti prioritetne proizvode, možete napraviti popis dućana koji nude najveći popust ili za koje smatrate da će posebno biti na udaru kupaca. Morate imati na umu da zaliha nema neograničeno te će neki proizvodi “otići” već prvi dan.

Razmotrite opciju online trgovine. Kako biste što efikasnije iskoristili ovakvu priliku, svakako bi bilo dobro da provjerite jesu li vaši proizvodi s wishliste dostupni putem online trgovine, odnosno nude li dućani vašeg interesa takav način kupovine za vrijeme Black Friday-a.

 

HUB poziva na oprez

Online kupnja ima svoje prednosti, no zbog lake manipulacije Hrvatska udruga banaka pozvala je građane na oprez prilikom korištenja iste. Savjetuju da ne nasjedate na nerealne ponude oglasa koji u svom nazivu često koriste oznake poput “hot sale”, “80% off” i slične.

 

“Uvijek provjerite web-prodajno mjesto na kojem kupujete unosom prave web-adrese u internetski preglednik. Provjerite dostupnost korisničke službe web-prodajnog mjesta, mogućnost reklamacije, povrata i troškove dostave robe kao i suglasnosti koju dajete prilikom kupnje” savjetuju iz HUB-a

 

Još jedan od glavnih savjeta HUB-a je da prilikom prodaje robe ili usluge nikada ne šaljete sigurnosne podatke kartice poput broja kartice, datuma valjanosti, CVV/CVC ili mTokena iz aplikacije mobilnog bankarstva. Dovoljan je IBAN.

Također se savjetuje da redovito provjeravate svoje troškove putem aplikacija mobilnog bankarstva. Postoje mnoge opcije koje mogu ograničiti vašu potrošnju, stoga bi bilo dobro da ih koristite kako bi se preventivno zaštitili od potencijalnih zlouporaba.

Podijeli

O autoru

Hej! Student sam 3. godine Poslovne ekonomije na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Timu Manager pridružio sam se ove godine, a najviše volim pisati u rubrikama Business i University. Teme koje me posebno zanimaju su održivi ekonomski razvoj, ekonomska politika te sustavi obrazovanja. Slobodno vrijeme najčešće provodim čitajući, gledajući filmove ili svirajući gitaru. Ono što me motivira za daljnje učenje i istraživanje je sloboda jer “znanje je ključ slobode”.

Komentirajte