Početkom prošloga tjedna, društvene mreže poput Facebooka, WhatsAppa, Instagrama i Messengera su bile nedostupne korisnicima diljem svijeta. Posljedično, većina korisnika je pohrlila na Twitter i TikTok, a što se sve dogodilo tijekom i nakon „pada“ pročitajte u nastavku.
ŠTO SE DOGODILO?
U nedjelju, 3.10. američka emisija „60 minutes“ emitirala je sadržaj o bivšoj zaposlenici Facebooka i zviždačici Frances Haugen. Ona tvrdi da je kompanija Facebook svjesna da se na njezinim platformama širi govor mržnje, nasilje i dezinformacije te je pokušala prikriti dokaze koji to potvrđuju. Facebook poriče te optužbe. Haugen je u javnost pustila tisuće stranica dokumenata te je svjedočila pred Senatom o zaštiti potrošača, sigurnosti proizvoda i sigurnosti osobnih podataka.
Povezano ili ne, u ponedjeljak Facebookov potpredsjednik zadužen za infrastrukturu, Santosh Janardhan, izjavio je da je došlo do „promjena konfiguracijskih postavka na routerima koji koordiniraju promet između baze podataka“ što je uzrokovalo nedostupnost mreža. Ovaj problem je riješen nakon 6 sati kada su korisnici mogli ponovo neometano koristiti društvene mreže.
POSLJEDICE PADA
Nije dugo trebalo da korisnici primijete da ne mogu „osvježiti“ stranice, dobiti nove informacije te primati i slati poruke stoga je u tih 6 sati zaprimljeno više od 10 milijuna prijava kvarova. Procjenjuje se da su kvarovi utjecali na 3,5 milijardi ljudi, koliko imaju korisnika ove društvene mreže. Karakteristično za ovu situaciju je koliko dugo je trajala i kako je utjecala na čitav svijet. Povremeni kvarovi su učestaliji, ali se puno brže poprave, u svega par minuta, i često utječu na samo jedno geografsko područje.
Iako je teško odrediti koliko je točno novaca izgubio vlasnik i direktor, Mark Zuckerberg, procjene se kreću oko 6 milijardi dolara. Trenutno je peta najbogatija osoba na svijetu. Facebookove dionice su tog ponedjeljka pale za 4,8%. Koliko točno je taj postotak velik, govori sljedeći podatak; Facebook je izgubio 47 milijardi dolara tržišne vrijednosti u jednom danu. Također, na toj društvenoj mreži se oglašava i preko 10 milijuna brendova i različitih kompanija te treba uzeti u obzir kako su i one oštećene. Tijekom pada mreže, neke tvrtke su iskusile pad u prodaji proizvoda između 30% i 70%. Što se tiče prihoda od reklama, procjenjuje se da je izgubljeno oko 100 milijuna dolara, a to je otprilike 160 000 dolara svake minute.