Rijetki se mogu pohvaliti svjetskom uspjehu, tj. priznanjima u samo nekoliko mjeseci postojanja. I pritom koristeći isključivo 100% prirodne sastojke. A tek pale motore. Plan im je biti predvodnik globalnog pokreta prema novim standardima u sportskoj prehrani. A kako će do tamo doći, i što su sve do sada morali proći, za Manager Magazine otkrio je Luka Mujkić, CMO i Co-founder poduzeća BITE ME.
Manager: Za početak jedno klasično pitanje – od kuda ideja?
Luka: Edo (moj stariji brat, koji je ujedno i zaslužan što je i moja karijera krenula u smjeru sportske industrije) i ja nismo bili zadovoljni postojećim proizvodima dostupnim na tržištu sportske prehrane (i nismo jedini koji odbijaju konzumirati određene proizvode). Kao bivši vrhunski sportaši, bavili smo se profesionalno kajak sprintom. Obojica smo bili višestruki državni prvaci i uvijek smo bili u top 15 u svijetu. Kasnije nas je i poslovna karijera odvela u smjeru sportske prehrane te smo dublje upoznali proizvode, njihove benefite, ali i njihove velike mane. Odlučili smo stvoriti brand bez kompromisa, tako je nastao BITE ME. Buntovnički smo odbijali stvarati umjetne proizvode kojima ne znamo sastojke, njihove posljedice, te dosadne iste okuse.
BITE ME stoga danas stvara 100% prirodne, organske plant-based proizvode vrhunskih okusa i funkcionalnosti.
Manager: Je li Vas bilo strah ići protiv velikih postojećih igrača?
Luka: Ne, mislim da stvaramo potpuno različitu priču i strategiju. No, u Hrvatskoj su određene marke rasprostranjene pa samim time i prve asocijacije kod potrošača kada je riječ o sportskoj hrani. Mislim da je na široj razini sportska hrana nešto potpuno drugačije. Stvaramo svoju put, svoju priču, guramo naprijed i vjerujemo u najbolje.
Manager: Kako se izmišlja novi okus? Cijeli proces od ideje, do testiranja, marketinga, pa sve do izrade
Luka: Testiranje, testiranje, testiranje. Stvaranje novog proizvoda i novih okusa stvarno je kompleksan proces. Možda zvuči smiješno, ali zna biti komplicirano kao stvaranje novog automobila. Za razvoj proizvoda potrebne su godine istraživanja, razvoja i testiranja. Tu su sirovine, proizvodni procesi, zdravstvene ispravnosti, analize, certificiranja, odabir pakiranja, razvoja ambalaže, dizajn ambalaže, stvaranje formata proizvoda, testiranje s kupcima i još puno toga. Jako je dug proces stvaranja proizvoda prije no što on dođe na police.
Naravno novi proizvod mora proizaći iz potrebe kupaca, zato je bitno biti u komunikaciji sa svojom ciljanom publikom i slušati, diskutirati.
Manager: Koristite li Vi Vaše proizvode?
Luka: Svakodnevno! Na poslu, doma nakon treninga, nekad kao doručak, obavezno kada idem na izlete, sportske pustolovine ili putovanja…
Manager: Što vam je donijelo mjesto u top 30 najzanimljivijih novih brendova te koja je bila Vaša reakcija na taj plasman?
Luka: Biti odabran u top 30 svjetskih brendova od strane najvećeg sajma sporta na svijetu ISPO u svega nekoliko mjeseci uopće postojanja BITE ME brenda je stvarno ogromno priznanje. Osim ISPO uvršteni smo i u TOP 5 veganskih proizvoda za 2021. u Europi od strane ESSNA (The European Specialist Sports Nutrition Alliance). Ovakva globalna priznanja donijela su nam veliki interes stranih tržišta, tako smo danas već prisutni u Njemačkoj, Danskoj, Poljskoj, Grčkoj, Estoniji, Sloveniji. Veliki interes gdje aktivno otvaramo tržište došao je i iz UK i SAD-a. Također tu su i razna partnerstva i ponude o kojima ćemo nadam se pričati u budućnosti.
Reakcije kod ovakvih priznanja su jako emotivne, ostvarili smo neke svoje snove i dobili dodatan vjetar u leđa. Potvrde da radimo dobru priču i stvaramo super brend guraju nas da pomičemo granice i zagrizemo u nove izazove.
Manager: Imate li suradnje s influencerima i/ili sportašima
Luka: Suradnje sa sportašima i ambasadorima su nam jako bitne i želimo ih njegovati sve više. Gdje postoji kvalitetna vizija i pokriće iza nje u obliku odličnih proizvoda nastaje i dobra energija te odličan “match” između branda i sportaša.
Manager: Koji bi bili Vaši savjeti za mlade poduzetnike?
Luka: Upornost! Upornost se na kraju stvarno isplati, uz dobru pripremu, planiranje i promišljanja. Mislim da mlade osobe, ako imaju ambicija probati stvoriti nešto kroz svoje ideje i viziju trebaju pokušati što prije. Sada imaju najmanje toga za izgubiti.
Manager: Koji su Vam planovi za dalje?
Luka: BITE ME planovi su širenje palete 100% prirodnih (organskih) proizvoda koji će zamijeniti trenutno jako frekventne proizvode u sportskoj industriji. Proizvode koje sportaši i rekreativci konzumiraju na dnevnoj bazi, a koji su dugoročno štetni po njihovo zdravlje zbog umjetnih dodataka, sladila, šećera, itd. Stvaramo hranu koja pokreće svaku tvoju avanturu!
Uz razvoj novih proizvoda planiramo i daljnje širenje globalne distribucije s naglaskom na UK i SAD.