Kako spriječiti krađu bicikala – intervju s pobjedničkim timom StartItUp natjecanja

LinkedIn

Hrvatska studentska asocijacija održala je još jedan uspješan projekt od 15.3. do 21.5. pod pokroviteljstvom SquareOne Coworkinga koji se pobrinuo da se sve etape natjecanja održe u prostranim i ugodnim dvoranama Hilton Double Tree Hotela.

Od preko dvadeset kreativnih prijava u finale je ušlo devet najboljih timova koji su imali priliku sudjelovati na četiri radionice te znanje stečeno na radionicama prezentirati pred žirijem u samom finalu. Članovi žirija koji su odlučili posvetiti svoje vrijeme slušanju ideja ovih sudionika bili su Hrvoje Prpić, Frane Šesnić iz Zicera te Stevica Kuharski iz Fil Rouge Capitala, dok su radionice držale cijenjene profesorice s Ekonomskog fakulteta Ivana Dražić Lutilsky i Dubravka Sinčić Čorić, suosnivač startupa BiteMe Luka Mujkić, Ana Gakić iz BDC-a, osnivačica startupa Silver Technologies Tihana Petričević, osnivač GrowCityja Ante Toni Debelić, vlasnica tvrtke Re-Forma grupa Inga Lalić i Dragana Mladenović, vlasnica tvrtke Miroras.

No, na tronu može biti samo jedan. A to je ovoga puta bio tim Just do it better u sastavu: Nola Bokun, Luna Fofonjka, Iva Mraz, Marina Nejedli, Domagoj Vujčuf koji su osvojili glavnu nagradu u pokroviteljstvu generalnog partnera SquareOne Coworkinga – godinu dana besplatnog korištenja njihovog novog prostora i svih popratnih sadržaja na Trgu žrtava fašizma 1 kako bi usavršili svoju ideju – spremišta za bicikle. A kako su došli do iste te koji su im planovi za dalje ispričali su nam nakon što su se malo slegle emocije.

 

Manager Magazine: Kako je nastala ova vaša pobjednička ideja?

Just do it better: Ideja je nastala tijekom lockdowna prošle godine, kada smo svjedočili velikom obnavljanju prirode. Potaknuti time pitali smo se što možemo učiniti da bismo nastavili u tom smjeru ekološke osviještenosti. Zbog novih mjera, odbacili smo opciju javnog prijevoza te smo se odlučili za korištenje bicikla ili romobila. Tu su se javili brojni problemi poput biciklističke infrastrukture i parkiranja samih bicikala. Poznato je da gradovi, pa tako i sam Grad Zagreb imaju velike probleme s krađama bicikala te smo tako došli na ideju inovativnog spremišta za bicikle.

Manager Magazine: Što vas je potaknulo da se prijavite na StartItUp?

Just do it better: Odlučili smo se prijaviti na Start Up natjecanje iz znatiželje. Većina nas nije iz ekonomske struke te smo bili izuzetno zainteresirani čuti nešto više o poduzetništvu, financijama, ali danas i sve bitnijem marketingu. Smatramo da se takve stvari, ponajviše prezentacijske vještine premalo izučavaju na fakultetu te smo zato potražili druge izvore učenja. Ono što nas je posebno potaknulo na natjecanje su radionice, ali i samo iskustvo u sudjelovanju na takvom natjecanju.

Manager Magazine: Kako komentirate sam projekt te predavanja i radionice na kojima ste sudjelovali?

Just do it better: Predavači su bili zaista jako dobri, stručni, ali i veoma motivirajući ljudi te su nam u veoma kratkom vremenu saželi ono što predaju po nekoliko semestara. Imali smo, također, priliku čuti nekoliko osnivača Start Up-ova. Zaista je bilo korisno i inspirativno čuti različita iskustva i sam razvoj takvih ideja. Osim samog predstavljanja vlastite ideje, objasnili su nam iz prve ruke kako najbolje predstaviti svoju ideju investitoru.

Organizacijski tim je odradio posao na visokoj razini te su se potrudili da su radionice interaktivne, da svi sudjelujemo i primjenjujemo različite metode za razvoj svojih ideja.

Manager Magazine: Kako ocjenjujete konkurenciju? Mislite li da će se svi ostvariti u budućnosti?

Just do it better: Kada smo došli u početku puno ideja nismo razumjeli, a vjerujemo da ni drugi nisu našu. Upravo zato što je rijetko tko znao objasniti i predočiti drugima svoju ideju. S vremenom smo se svi puno bolje upoznali te smo dublje ušli u rasprave oko samih ideja. To nam je puno pomoglo da i sami obratimo pozornost na neke svoje nedostatke. Naposljetku, mislim da smo upoznali puno mladih ambicioznih i entuzijastičnih ljudi koji žele mijenjati svijet. To su ljudi koji zaista imaju rješenja za svakodnevne probleme svih nas i vjerujemo da će mnogi nastaviti razvijati svoje projekte te ih ostvariti u budućnosti. Štoviše mnogi od njih već imaju prototipe koji bi vrlo brzo mogli u veću proizvodnju.

Manager Magazine: Koji su vam idući koraci?

Just do it better: Za početak se moramo ekstremno brzo baciti na posao oko faksa jer su kolokviju u tijeku, a počinju i ispitni rokovi. Tako da nam je svima to trenutno prvi cilj. Različiti fakulteti zahtijevaju različitu količinu posvećenosti, ali i oblike angažiranosti. Nakon toga trebamo sjesti za stol i dogovoriti dalje: kako ćemo razvijati ideju, podijeliti posao, postaviti ciljeve i rokove. Prije svega trebamo se vratiti na samu ideju i vidjeti što može bolje, odnosno ispitati i unaprijediti svaku pojedinačnu stavku. Svjesni smo da se ovakve ideje ne mogu realizirati preko noći te nam zbog toga, a i osobnog razvoja nije nikako u cilju prekinuti obrazovanje.

Manager Magazine: Po vašem mišljenju, što nedostaje u Hrvatskoj kako bi mladi čim prije mogli ostvariti svoje poduzetničke poduhvate?

Just do it better: Prije svega mislimo da se moramo pitati zašto više mladih nije potaknuto na sudjelovanje na ovakvim natjecanjima. Jedan od odgovora je to što se često ta natjecanja, a i mnoge konferencije i tečajevi odvijaju u krivo vrijeme, odnosno u vrijeme ispitnih rokova. Naravno, potrebno je tu i podosta soft skillsa koji se upravo na takvim fakultetima praktički zanemaruju, što je dodatan problem za današnje vrijeme. Mislimo da je potrebno više direktnog obraćanja studentima i poticanja na ovakve pothvate, poticanje kreativnosti, ali i više timskog rada na projektima. Na kraju bi htjeli potaknuti sve, da se odvaže na novo iskustvo i prijave svoje inovativne ideje te vjeruju da se one mogu ostvariti.

Svakako ovakva natjecanja obogaćuju iskustvo svakog natjecatelja. A da ne dobe samo iskustvo, organizacijski tim se pobrinuo da svaki tim dobije i poklon paket koji se sačinjavao od proizvoda Tvornice Zdrave Hrane, uredskog materijala koje je omogućila firma Limes Plus, od potrebne doze energije BiteMe pločica te raznih promotivnih materijala koje je osigurao Print Magazin te tiskara Grafing koja je pripremila naljepnice i kvalitetnu poklon karticu koja je upotpunila trenutak proglašenja pobjednika.

Podijeli

O autoru

Pozdrav ljudi, ovdje apsolvent Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, smjer marketing. Iako u Manageru nisam dugo, član sam Hrvatske studentske asocijacije od 2017. godine, gdje sam stekao mnogo iskustva i prošao razne funkcije, poput voditelja Ljudskih potencijala. Ove godine sam objeručke prihvatio ulogu glavnog urednika Managera jer su novinarstvo i mediji nešto što se uvijek krilo u meni kao želja. Svaki dan mi se rodi ideja za nekim novim zanimanjem, pa se nadam da ću ih uspjeti sve iskusiti, a uvijek se motiviram olimpijskim geslom "Brže, više jače"

Komentirajte