Od studentskog projekta do prave agencije

LinkedIn

Luka Lajić je student koji se bavi odnosima s javnošću te je jedan od osnivača agencije The Galerija. Ideja agencije proizašla je iz želje da klijente prezentiraju poput umjetničkih eksponata i time ih izdvoje od ostalih u industriji. Luka nam je za Manager otkrio na koji način je on kao student u suradnji sa svojim kolegicama i mentoricom uspio pokrenuti agenciju u vrijeme korona krize.

Manager Magazine: Kako biste objasnili čime se bavite nekome tko nije upoznat s Vama?

Luka: Primarno se bavim odnosima s javnošću i modnom fotografijom. Također sam zajedno sa svojim kolegicama pokrenuo PR agenciju, ali se bavimo oglašavanjem i društvenim mrežama tako da nije u pitanju samo tradicionalni PR. S druge strane sam modni fotograf gdje u suradnji s različitim klijentima radim editorijale.

Manager Magazine: Kako ste došli na ideju osnivanja agencije?

Luka: Za vrijeme karantene smo odlučili napraviti izložbu, što je zapravo bilo u sklopu jednog zadatka na kolegiju. Zadatak je bio organizirati event koji je trebao biti imaginarni projekt, ali mi smo se odlučili zaista organizirati pravi event. Međutim, zbog korone nismo to mogli napraviti uživo pa smo odlučili napraviti prvu virtualnu izložbu fotografija, gdje smo koristili platformu artsteps. Tada smo shvatili da jako dobro funkcioniramo kao tim te nam je od tuda došla ideja da napravimo nešto ozbiljnije i pokrenemo agenciju The Galerija, što je ujedno bio i naziv našeg tima.

Ovako je izgledala virtualna izložba

Manager Magazine: Koliko Vam je znanje koje ste stekli organizirajući konferencije i projekte pomoglo u daljnjem poslovanju?

Luka: Puno nam je pomoglo jer smo odmah u startu imali neko predznanje i suradnje s klijentima. Na fakultetu smo radili puno case studyja što je bilo jako korisno jer smo na konkretnim primjerima mogli vidjeti kako stvari funkcioniraju, nije bila čista teorija koju je teško primjeriti u stvarnom životu. Zahvaljujući tom predznanju jako brzo smo uspjeli pronaći klijente, raditi s njima i ući u tu cijelu priču na jednostavan način.

Manager Magazine: S koliko ste klijenata do sada radili i koje poslove obavljate za njih?

Luka: S obzirom na to da smo s radom krenuli prije mjesec dana, za sada imamo pet klijenata. To su nam mjesečni klijenti i s njima smo u nekom paušalnom odnosu. Primarno vodimo njihove društvene mreže, to nam je trenutno glavni posao. Dakle komunikacija putem digitalnih platformi, ali ne u kontekstu samo objave sadržaja nego i u smislu kreiranja sadržaja i strategije i sveukupne priče. S obzirom da je razlika između naše agencije i drugih story telling trudimo se sve alate, društvene mreže i oglašavanje, koristiti kao kanal za pričanje naše priče, odnosno priče naših klijenata.

Manager Magazine: Koliko je zahtjevno uskladiti sav taj posao sa studentskim obvezama?

Luka: Zadnji nam je semestar i malo je izazovno. Ujutro trebamo odslušati predavanja i odraditi zadatke i onda još popodne ići u ured raditi. Izazovno je uskladiti vrijeme, ali kada se odlučiš za takav poduzetnički pothvat moraš biti spreman na to.

Manager Magazine: Koliko Vas trenutno ima u timu i planirate li proširiti svoj tim u budućnosti?

Luka: Zajedno nas  je pet, a za sada nam je dobro ovako. Svakako će nam ubuduće trebati više ljudi i već sada imamo vanjske suradnike s obzirom da neki projekti na kojima radimo zahtijevaju malo veću produkciju. U tom dijelu jesam dobar, ali volim ako je neki ozbiljniji projekt prepustiti to nekome tko je baš stručan u tome tako da je tu više moje kreativno vodstvo, a netko tko je u produkcijskom dijelu bolji obavi taj dio.

Manager Magazine: Koji bi savjet dali studentima koji žele pokrenuti nešto svoje?

Luka: Najbitnije je iskušati se kroz praktične projekte, kao što su konferencije na primjer. Mi smo na prvoj godini organizirali konferenciju Influenceri bez filtera. Na toj smo konferenciji pričali o influencerima i o tom stvarnom vs virtualnom životu. Osim toga imali smo još par projekata zbog kojih smo shvatili da možemo to ostvariti. Ne želim dati onaj klasičan savjet „samo idi, probaj“ jer mislim da će te više deprimirati ako nemaš dovoljno znanja i iskustva i onda ćeš doći do zida gdje će te sputati samo to tvoje neiskustvo. Nismo ni mi imali previše iskustva, ali kad se osjećaš da si spreman onda mislim da je najbolje krenuti. Ako netko misli da može krenuti i bez iskustva i da mu je teorijsko znanje dovoljno, onda dapače, ali sve je stvar osobnog osjećaja.

Ne zaboravite pogledati koje je još savjete Luka dao studentima na našem TikToku: @manager.magazine

 

Podijeli

O autoru

Bok. Studiram Poslovnu ekonomiju na EFZG-u te sam trenutno na trećoj godini. Timu Manager sam se pridružila 2018. godine i od tada sam najviše voljela pisati o tehnologiji i poslovnom svijetu. Kroz godine sam dobila priliku napredovati te sam od ove godine urednica rubrike Business. Osim što aktivno pišem, također volim crtati, igrati video igre i pratiti sport u slobodno vrijeme. Smatram da je u životu potrebno biti ambiciozan i postaviti visoke ciljeve, ali isto tako i pronaći vremena za sebe.

Komentirajte