Cjeloživotna izvrsnost, PALFINGER – intervju

LinkedIn
Tvrtka PALFINGER je austrijski proizvođač hidrauličnih sustava za podizanje, utovar i rukovanje. Između ostalog, poznati su po kamionskim nadogradnjama, prikolicama i poluprikolicama te su vodeći svjetski proizvođač hidrauličnih dizalica. U sklopu aktivnosti proslave 90. rođendana, a vođen svojim motom – Cjeloživotna izvrsnost, PALFINGER je 14. lipnja 2022. godine u zagrebačkom hotelu International održao konferenciju „TITANS“ Engineers. Ovaj događaj je jedan u nizu aktivnosti u okviru projekta suradnje poznatog austrijskog poduzeća sa studentima i alumnima Strojarskog fakulteta u Slavonskom Brodu.
Prije same konferencije, razgovarali smo sa Rolandom Lechnerom, potpredsjednikom ljudskih potencijala Palfinger grupe i Patriciom Jamnig, voditeljicom ljudskih potencijala u tvornici u Köstendorfu.

Izvor: Dražen Krešić

 

Palfinger je jedan od vodećih proizvođača nadogradnji kamiona, prikolica i poluprikolica. Kakva je struktura poduzeća, okvirni broj zaposlenih, kakav je omjer zaposlenih muškaraca i žena?

Jamnig: Naša tvrtka zapošljava oko 11 tisuća radnika diljem svijeta.

Lechner: Na nas, kao tehničku tvrtku, gleda se tradicionalno kao muški dominantnu kompaniju, ali vrlo smo sretni što vam možemo reći da smo pokrenuli razne programe koji uključuju sve više žena. Odjel za ljudske resurse i marketing sastoji se 99% od žena. Dopustite da vam dam primjer; danas je s nama jedna gospođa iz Venezuele, koja radi kao inženjerka što pokazuje da smo globalna tvrtka koja brine ne samo o omjeru žena i muškaraca, već i o različitim kulturama. Kako bismo ukinuli stereotipe, želimo krenuti u škole i širiti poruku da bi bilo lijepo imati i tehničarke u našim redovima! Ovo je samo početak, sve muški dominantne tvrtke moraju reći: da, znamo, to je jedan od naših glavnih problema i radimo na tome. Ali potrebno je vrijeme da se promijeni način razmišljanja da žene ne mogu biti inženjerke jer mogu – ja to znao jer sam oženjen za jednu!

Jamnig: Dodala bih da smo pozvali djevojčice iz vrtića da pogledaju naše proizvode i isprobaju kako rade naše dizalice. Dakle, ovo pokazuje da taj problem stvarno shvaćamo ozbiljno.

Na kojim tržištima djelujete, postoje li ograničenja u asortimanu?

Jamnig: Mislim da nema ograničenja, kao svjetska tvrtka trudimo se osigurali dostupnost svih naših proizvoda na svim tržištima na kojima smo prisutni.

Koje vrste strojeva su najzastupljenije na hrvatskom tržištu i zašto?

Lechner: Rekao bih da je to dizalica za utovar jer je to naš temeljni proizvod. PALFINGER je svoj put započeo prije 90 godina upravo s ovim rješenjem za podizanje, tako da je i danas to naš daleko najprepoznatljiviji proizvod. Ali u Hrvatskoj se želimo fokusirati na naše morske proizvode jer za razliku od Austrije, Hrvatska ima more.

Koliko pažnje posvećujete marketingu i kako se vaši proizvodi oglašavaju? Možete li dati primjer?

Jamnig: Izlažemo na puno izložbi diljem svijeta gdje smo pozvani predstaviti naše proizvode. Na primjer, u Palmeru u Münchenu predstavljamo sve naše proizvode. Što se tiče marketinga, skloni smo uključiti emocije u naše video snimke koje ćemo kasnije i pokazati studentima. Riječ je o proizvodima, ali i o emocijama.

Što PALFINGER nudi svojim zaposlenicima i što traži zauzvrat?

Lechner: PALFINGER je započeo kao obiteljski posao. Obitelj i u današnje vrijeme često dolazi u PALFINGER. Budući da je započeo kao obiteljski posao, PALFINGER svoje zaposlenike doživljava kao dio obitelji. To nije prikazano samo u našem promotivnom materijalu, to je nešto što naši zaposlenici osjećaju radeći u tvrtki. U grupaciju smo implementirali različite programe koji naglašavaju važnost zdravlja naših zaposlenika. Prošle godine smo imali piknik s ciljem da okupimo ljude, osigurali smo kamione s hranom za sve koji su se odazvali, a na kraju smo dobili puno slika iz cijelog svijeta koje prikazuju ljude iz Brazila, SAD-a, Indije, Austrije, naravno Hrvatske i ostalih zemalja. To je naš ključ i cilj: da, postoji proizvod, ali iza njega stoji emocija. Jedna od stvari koje sam naučio od PALFINGER-a, radeći već dvije godine, je da su naši zaposlenici zaista ponosni kad vide naše proizvode u konkretnoj svakodnevnoj upotrebi.

Za jednu liniju dali smo našim operaterima da potpišu dizalicu koju su oni pomogli izgraditi, a kada je dizalica bila u šumi, ljudi su govorili: “Hej, vidio sam da ju je moj prijatelj potpisao!”. To je ona vrsta emocija koju ne možete dobiti s marketingom, to je u njihovom duhu, to je u njihovoj duši.

Izvor: Dražen Krešić

Kako je COVID-19 utjecao na cijelu tvrtku, a konkretnije i na hrvatsku (je li bio značajan deficit ili je industrija ostala prosperitetna)?

Jamnig: Rekla bih da smo bili prisiljeni raditi u kućnim uredima. Naši inženjeri su radili od kuće, a za naše radnike imali smo dosta ograničenja, nošenje maski, mjerenje temperature i sl. Mislim da smo bili vrlo restriktivni s mjerama do samog kraja – do prije tri tjedna. No uspjeh tvrtke se time vrlo brzo pokazao. Upravo zato nas kovid kriza zapravo nije ni pogodila.

Lechner: Komunikacija je ključna. Na primjer, austrijska vlada je stavila ograničenje koje je odredilo da radnici koji napuste zemlju neće biti plaćeni. Rekli smo da razumijemo ograničenja, ali također želimo da naši zaposlenici posjećuju svoje obitelji. Dakle, rekli smo: možete ići, nećemo vas kazniti, ali molimo vas da nam kažete ako se zarazite kovidom. Zbog toga nismo imali zaraženih djelatnika.

Koji su planovi za budućnost PALFINGER-a (npr. proširenje tržišta ili asortimana)?

Lechner: Kao što sam rekao, to je obiteljski posao, ali sada je vrijeme da se usredotočimo na globalni način razmišljanja. PALFINGER sada radi na novom globalnom otisku čiji je cilj postići prihode od prodaje u iznosu od tri milijarde eura do 2030. godine.

Mnogi naši čitatelji-studenti zasigurno će se zapitati imate li kakve programe prakse? Kako izgledaju, što mogu očekivati ​​i što je najvažnije – kako se prijaviti?

Jamnig: Imamo nekoliko programa stažiranja počevši od marketinga, HR-a, inženjeringa i dr. Nudimo ljetne prakse, od jednog do tri mjeseca. Također nudimo i magisterij, a studenti se mogu prijaviti putem naše web stranice.

Izvor: Dražen Krešić

Podijeli

O autoru

Bok! Studiram Poslovnu ekonomiju na EFZG-u, a timu Manager pridružila sam se tek 2021. godine. Volim pisati o zabavi i problemima s kojima se susreću mladi. Kad odrastem želim biti gajitelj divljih smokava ili lovočuvar u Hogwartsu.

Komentirajte