Kako influenceri preuzimaju stari način reklamiranja

LinkedIn

Prva hrvatska reklama napravljena je u vrijeme Kraljevine Srba, Hrvata i Slovenaca 1926. godine. Radilo se o reklami za pastu za zube, Kalodont, koju je u Beogradu snimio i režirao Josip Novak. Trajala je 7 minuta i 42 sekunde i emitirala se u kinima. Nešto manje od 100 godina kasnije, one su svuda oko nas: na televiziji, radiju, plakatima, u časopisima, novinama, ali i tamo gdje ih uvijek imamo sa sobom- u našem džepu. Svijet oglašavanja preselio se online, a za to su najzaslužniji oni koji ga preuzimaju- influenceri.

Influencer je osoba koja je sposobna utjecati na velik broj svojih pratitelja na društvenim mrežama. Influencerski marketing ne bazira se na ciljanu publiku, već na osobu koja ima utjecaj nad potencijalnim kupcima. Na našim prostorima čak 63% su u dobi između 20 i 30 godina, a omjer žena i muškaraca je 2:1 u korist žena. Iako influenceri rade na svim društvenim mrežama, čak 83% njih bazira se na Instagram.

Kome biste više vjerovali? Oglasima koji su kreirani upravo zato da biste kupili proizvod te tvrtke ili ljudima s kojima dijelite iste interese te ih zbog toga pratite na društvenim mrežama? Influencerski marketing se temelji upravo na tome. Prema Forbesovim podacima 92% ljudi više vjeruju preporukama ljudi koje poznaju ili iz nekog razloga prate nego reklami osmišljenoj da pokaže samo najbolje u proizvodu. Od influencera potencijalni kupci dobivaju recenziju i uvid u to kako proizvod doista funkcionira u stvarnom životu ili kako na primjer, neka odjeća stoji na tijelu ili šminka izgleda na koži. Zbog toga je najvažnije pronaći influencera koji ima publiku usko vezanu za brend koji promovira. Još jedna važna stvar su komentari. Objava u kojoj se preporučuju proizvodi na društvenim mrežama često je popraćena mnogim komentarima u kojima i drugi pratitelji iznose svoje iskustvo s proizvodom. Zbog toga ne utječe samo influencer na mišljenje ljudi o proizvodu, već i publika istomišljenika, što u “starome” načinu reklamiranja nije bio slučaj.

Lyfe Marketing proveo je istraživanje o tome koliko se novčano isplati oglašavati se u nekome mediju te je influencerski marketing uvjerljivo najjeftiniji. Količina novca koja se u prosjeku mora izdvojiti za financiranje reklame koju će vidjeti 1000 ljudi najveća je na televiziji te se kreće oko 28$. Za reklame u novinama potrebno je oko 16$, na radiju 10$, a putem društvenih mreža samo 2.5$ za ciljanu publiku od 1000 ljudi. Ove cijene kreću se i ovisno o tome o kojoj se društvenoj mreži radi. Naravno, ovdje je i ekološka prednost, manje tiskanih medija, plakata i letaka znači manje trošenja papira te očuvanje okoliša.

Stjecanje povjerenja kupaca s nižim troškovima, dijeljenje iskustava istomišljenika ili ciljane publike te korištenje jedne osobe za promoviranje više proizvoda i brendova samo su neke od mnogobrojnih prednosti zašto influencerski marketing preuzima reklamiranje.

Podijeli

O autoru

Bok! Studentica sam 3. godine Poslovne ekonomije na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Novinarka sam Managera od 2018. godine te sam prošle godine bila urednica Business rubrike. U životu se vodim jednostavnom filozofijom da ne treba ništa komplicirati jer je život vrlo jednostavan.

Komentirajte