Borba online konkurenata

LinkedIn

Tijekom prošle godine, mnoge su stvari prešle u online svijet. Tako više ne stojimo u redovima u trgovinama, već radije naručimo dostavu hrane ili odjeće. Nazivanje taxi službi također više nije toliko uobičajeno, koliko je pozvati prijevoznika preko aplikacije. Posao je sada uglavnom od kuće pa se i poslovni sastanci održavaju online, kao i predavanja u školama i na fakultetima, a nakon posla i predavanja češće gledamo filmove i serije na online platformama umjesto običnog televizijskog programa. Glazbu već godinama slušamo uglavnom na internetu, no od ove godine dobili smo i nove platforme.

Koji su najveći online konkurenti u svijetu glazbe i filmova te kako je prošla godina utjecala na njihovo poslovanje?

Prošle godine Spotify je napokon došao u Hrvatsku i postao konkurencija YouTubeu kojeg smo do sada uglavnom koristili za slušanje glazbe. No, koliko oni zapravo zarađuju? Spotify je prošle godine zaradio 7,6 milijardi dolara te je, nakon što su 924 milijuna uložili u marketing i prodaju, godinu završio s profitom od 490 milijuna čistog novčanog dobitka. Prateći ovaj model zarade, očekuje se da će njihov godišnji prihod do 2024. godine porasti na 23 milijarde dolara godišnje.

Njihov suparnik YouTube, samo u trećem kvartalu 2020. godine zaradio je 11.25 milijardi dolara nakon što su povećali broj reklama prije i za vrijeme videa. Osim oglašavanja, YouTubeu je porastao i broj plaćenih pretplatnika na preko 20 milijuna, odnosno preko 35 milijuna ako bismo računali i one koji su trenutno na besplatnom probnom razdoblju. Google je 2006. godine procijenio vrijednost YouTubea na 1.6 milijarde dolara, dok se danas njegova vrijednost procjenjuje na 170 milijardi dolara.

Tijekom prošle godine, broj pretplatnika Netflixa porastao je za 37 milijuna, što je 22% više nego u 2019. godini. Netflix danas, 23 godine nakon osnivanja, broji 182.8 milijuna pretplatnika diljem svijeta, a njegova vrijednost procjenjuje se na 125 milijardi dolara. U listopadu 2018. godine Netflix je najavio da će se zadužiti 2 milijuna dolara kako bi financirao stvaranje novog sadržaja, a samo 2 godine kasnije, u srpnju 2020. postao je najveća zabavno/medijska tvrtka tržišnom kapitalizacijom. Tržišna kapitalizacija tvrtke od 187.3 milijarde dolara prešla je i Disney (186.6 milijardi dolara) u travnju prošle godine.

Trenutno Netflixov najveći suparnik je Amazon Prime Video koji od nedavno broji 150 milijuna pretplatnika budući da je tijekom prošle godine broj pretplata porastao za 33%. Iako je osnovan 9 godina nakon Netflixa, ima samo 32.8 milijuna pretplatnika manje od njega, a u prošloj je godini zaradio 96.1 milijardu dolara, što je čak 37% više od godine prije. Broj pretplatnika počeo je jače rasti kada su počeli snimati serije i filmove u vlastitoj produkciji.

Podijeli

O autoru

Bok! Studentica sam 3. godine Poslovne ekonomije na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu. Novinarka sam Managera od 2018. godine te sam prošle godine bila urednica Business rubrike. U životu se vodim jednostavnom filozofijom da ne treba ništa komplicirati jer je život vrlo jednostavan.

Komentirajte