Kućni budžet VS Black Friday

LinkedIn

Kao i svake, tako se je i ove godine zbilo u petak, 27. studenog. Na iznenađenje publike nastavilo se i na vikend. Aperkat sniženja, nokaut kuna, udarac ispod pojasa sezonskog sniženja, samo su od nekih poteza između aktera. Detalje okršaja ova dva teškaša pronađite u nastavku članka.

Kako bi Michael Buffer rekao- ,,Let’s get ready to rumble!“ prije početka boksačkog meča, tako nekako možemo zamisliti početak radnog dana i otvaranje u svim šoping centrima diljem Hrvatske, i svijeta.

Black Friday, već sada poznati trgovački “praznik“ dolazi iz SAD-a te je to dan koji od 2003. godine pa na dalje registrira kao dan na koji se ostvaruje najveća zarada, a sniženja često potraju cijeli vikend. Kako bi bili prvi i dohvatili televizor ili laptop snižen 70 posto, ljudi se ispred trgovina okupljaju dan prije i noć provode u redu, a zbog toga se sve više pomiče samo otvaranje trgovina. Često se dešavaju sukobi i neredi te je potrebna intervencija policije.

Što se tiče Hrvatske, tako dramatično nije. Prema podatcima iz Porezne uprave za djelatnost trgovine na malo, iz Komore navode kako su od četvrtka do nedjelje (od 26. do 29. studenoga) hrvatski građani u trgovini potrošili 802,7 milijuna kuna, što je pad za 22 posto u usporedbi s istim razdobljem lani, kada je potrošnja dosegnula 1,03 milijarde kuna.

Zbog pandemije koronavirusa mnogi nisu htjeli riskirati zdravlje te su ostali u vlastitome domu i snalažljivo kupovali online. U tome idu prilog statistički podatci koji nam govore da kada se usporedi samo petak ove i prošle godine, pad iznosi 7,75 posto, sa 424,5 milijuna kuna, na 391,7 milijuna kuna, navode iz Hrvatske gospodarske komore. Ako ćemo računati po glavi stanovnika, onda je svaki stanovnik Hrvatske (4,058 milijuna) potrošio 96,53 kune.

 

Podijeli

O autoru

Ciao, Io sono studente di economia a Zagabria. Trenutno sam urednik rubrike University. Težim pisanju o psihologiji, energetici i društvenim paradigmama. Najdraže mi je pisati intervjue s ljudima koji imaju iskustva u poslovnom svijetu, volontiranju i putovanju. Osim što aktivno pišem također volim rock, crumble od jabuka i učenje talijanskog. Ono što me najviše pokreće su pohane lignje sa blitvom i krumpirom u menzi.

Komentirajte