Branding i AI – match made where?

LinkedIn
Stalno slušamo o umjetnoj inteligenciji; olakšala nam je život, pomogla nekima da dobiju diplome i spasila nas od bezbrojnih neprospavanih noći. Ipak, ima tu puno više, posebno kada pogledamo što umjetna inteligencija znači za razvoj poslovanja. Dok personalizacija i učinkovitost, potaknuti umjetnom inteligencijom, izgledaju kao ostvarenje sna marketinških stručnjaka, stvarnost je malo neurednija, a ponekad i pomalo neugodna.

Spotify Wrapped

Nekad omiljeni primjer brendiranja slavljen zbog svog podosta osobnog dodira, Spotify Wrapped, s prošlogodišnjim izdanjem promašio je željeni cilj. Umjesto zabavnog i personaliziranog godišnjeg glazbenog sažetka, korisnici su dobili netočne podatke; glazbenici koji su se iz ničega pojavili ljudima koji su jedva kliknuli na njihove pjesme, a popisi za reprodukciju i nazivi žanrova generirani umjetnom inteligencijom djelovali su kao neslana interna šala koju nitko nije tražio. Kampanja, koja je trebala djelovati kao fora, personalizirani potez Spotifyja prema svojim korisnicima, umjesto toga je ispala kao nespretan pokušaj bivanja “relatable”.

Izvor: X.com

Međutim, ako su išli onom:”Svaki PR je dobar PR.”, onda su odličan posao napravili. Na Twitteru, odnosno X-u, angažman je 2024., u odnosu na 2023., porastao za čak 71%, a na TikToku za čak 80%. Doduše, je li ovo bila dobra odluka za imidž samog brenda, i za povjerenje korisnika, vidjet ćemo ove godine. Ono što ističe Spotifyjev prošlogodišnji neuspjeh je ono što si mnogi bojimo priznati; umjetna inteligencija je moćan alat, ali ne može zamijeniti osobni pristup brendova prema svojim potrošačima. Kada se brend previše oslanja na automatizaciju i zaboravi autentičnost i povjerenje koje su godinama gradili, trpe veliki udarac.

Izvor: X.com

Never Done Evolving

Sada, usporedimo to s Nikeovim pametnim potezom u korištenju umjetne inteligencije. Nikeova kampanja “Never Done Evolving” iz 2024. sa Serenom Williams nije samo pokazala da je Nike u korak s vremenom, već je ispričala nešto što je zapravo usklađeno s Nikeovom cjelokupnom pričom: ustrajnost, evolucija i pomicanje granica. Korištenje umjetne inteligencije za stvaranje virtualnog meča između Sereninog mlađeg i novog lika nije bilo samo trik, već emotivna priča koja je ciljala na povezivanje Nikea i njihove publike. 

Izvor: Nike/AKQA Studios

Nikeov pristup lekcija je za svaki brend da koriste umjetnu inteligenciju kao poticaj za kreativnost, a ne kao zamjenu za nju. Njihovi alati protežu se i izvan marketinga na personalizirana iskustva kupovine, a ovakva vrsta primjene umjetne inteligencije jača lojalnost brendu jer poštuje individualnost potrošača, a istovremeno osnažuje sami brend.

Summa Summarum

Danas, kada nam umjetna inteligencija nudi nevjerojatne mogućnosti, od personaliziranih marketinških kampanja i dizajna proizvoda do angažmana u stvarnom vremenu posebno je potrebno ostati autentičan i naći ravnotežu u korištenju bilo kakve vrste tehnologije. Nadajmo se onda da će se sljedeći Spotifyjev Wrapped malo manje oslanjati na botove, a malo više na ljude, ostavljajući nas možda malo posramljenima našim glazbenim ukusom, umjesto razočaranima samim iskustvom.

Podijeli

O autoru

Pozdrav! Trenutno sam na trećoj godini studija menadžmenta i pišem za Manager o raznim temama, u svakoj kategoriji ponešto. U slobodno vrijeme me se može naći po kavama od Straduna do Tkalče.

Comments are closed.