Prvi dojmovi se formiraju unutar prvih sedam sekundi od upoznavanja nekoga na temelju faktora kao što su izgled, boja glasa, govor tijela i slično. Način na koji se predstavljate može uvelike utjecati na to kako vas drugi doživljavaju. Važno je projicirati pozitivnu sliku sebe kako biste ostavili trajan dojam koji može dovesti do uspješnih veza, bilo osobnih ili poslovnih.
Odijelo čini čovjeka
Izgled igra značajnu ulogu kod ostavljanja prvog dojma. Ljudi imaju sklonost brzog prosuđivanja na temelju toga kako se predstavljate, uključujući vaše odijevanje i cjelokupnu prezentaciju. Na primjer, ako biste došli na razgovor za posao u poderanim trapericama i sportskoj majici, vjerojatno biste ostavili drugačiji dojam nego da ste se pojavili u klasičnom odijelu i kravati. Prema tome, izdvajanje vremena za dotjerivanje može u velikoj mjeri pridonijeti ostavljanju pozitivnog prvog dojma.
Govor tijela
Držanje tijela, izrazi lica i geste ruku neki su od ključnih elemenata govora tijela koji mogu prenijeti samopouzdanje, nesigurnost, toplinu ili neprijateljstvo. Na primjer, ako ste pognuti, šaljete poruku da vam nedostaje samopouzdanja i da vam je neugodno u vlastitoj koži. S druge strane, uspravno držanje i osmijeh mogu prenijeti pozitivniju sliku te učiniti da izgledate pristupačnije i samouvjerenije. Malim promjenama u govoru tijela možemo poboljšati svoje šanse da ostavimo pozitivan dojam na druge i izgradimo uspješne odnose. Dakle, sljedeći put kada upoznate nekoga novog ili dođete na razgovor za posao, zapamtite da vaš govor tijela može govoriti više od riječi i trajno utjecati na to kako vas drugi doživljavaju.

Izvor: pexels.com
Moć osmijeha
Osjećaj sreće i zadovoljstva kojeg izaziva osmijeh na licu nije samo estetski privlačan izgled, već i psihološki učinak koji se reflektira na naše tijelo i um. Kada vidimo osmijeh na nečijem licu, naš mozak automatski tumači to kao znak da je osoba sigurna i ugodna za druženje. Kada se osmjehnemo, mozak otpušta endorfine, neurotransmitere koji se povezuju sa srećom te tako dolazi do boljeg raspoloženja i smanjenja stresa. Prema tome, nije ni čudno što se osmijeh smatra jednim od najvažnijih faktora kod ostavljanja pozitivnog prvog dojma. Ne samo da signalizira prijateljstvo i pristupačnost, nego prenosi toplinu, povjerenje i iskrenost.
Verbalna komunikacija
U svojoj knjizi ,,Chatter”, Patrick King kaže da verbalni prvi dojam uključuje otprilike prvih 10 ili 20 riječi koje izgovorite. Naravno, ovisi o razgovoru, ali poanta je da neke stvari o kojima pričate i način na koji govorite o njima mogu utjecati na ono što drugi ljudi misle o vama. Pozitivan stav te prilagođavanje vašeg jezika i tona mogu vam pomoći u boljem povezivanju s drugima. Općenito, verbalna komunikacija može vam pomoći da izrazite svoju osobnost, povjerenje i interes za drugu osobu, što sve može pridonijeti ostavljanju dobrog prvog dojma.
Slušajte između redaka
Četiri su emocionalna elementa u igri kada komunicirate s nekim: kako se osjećate prema samome sebi, kako se osjećate prema drugoj osobi, kako se druga osoba osjeća prema vama te kako se druga osoba osjeća prema samome sebi. Posljednja je najvažnija. U konačnici, druga osoba samo želi biti cijenjena. Kao što je Maya Angelov jednom rekla: ,,Ljudi će zaboraviti što ste rekli i što ste učinili, ali ljudi nikada neće zaboraviti kako su se osjećali zbog vas”. Biti dobar slušatelj ne samo da pokazuje kako vam je stalo do mišljenja i osjećaja druge osobe, već vam omogućuje i da shvatite njihovu perspektivu te odgovorite na odgovarajući način, što može ojačati buduće odnose.

Izvor: pexels.com
Koliko je vremena potrebno da se ukloni negativan prvi dojam?
Kada se radi o popravljanju lošeg dojma, važno je razumjeti koncept sklonost potvrdi. Sklonost potvrdi odnosi se na tendenciju pojedinca da traži i tumači informacije na određeni način koji potvrđuje njihova već postojeća uvjerenja i stavove. U kontekstu prvog dojma, to znači da ako netko stvori negativan dojam o vama na temelju početnih interakcija, postoji mogućnost da će kasnija ponašanja također interpretirati u negativnom svjetlu. To može dodatno otežati promjenu tuđe percepcije o vama. Vrijeme potrebno za popravljanje lošeg prvog dojma ovisi o čimbenicima kao što su snaga i ozbiljnost negativnog dojma. Važno je imati na umu da je promjena negativnog prvog dojma proces koji zahtijeva strpljenje i aktivan trud.
Ukratko, prvi dojmovi koje ostavljamo na druge formiraju se vrlo brzo i mogu imati dugotrajne posljedice. Dakle, sljedeći put kada ćete upoznati nekoga novog, ne zaboravite se odjenuti kako biste impresionirali, nasmiješite se te pripazite na govor tijela i verbalnu komunikaciju.