Izazivanje tradicije poslovanja – Pogled na novu generaciju

LinkedIn

U poslovnom svijetu se na globalnoj razini, inovacije i promjene događaju učestalo. Utjecajem novih tehnologija, poslovnih modela, te generacijskim izmjenama, transformira se način poslovanja u gotovo svakoj industriji. Pristup mladih prema radu i njihova vizija za budućnost se znatno razlikuju od generacija koje su dominirale do unazad deset godina, stvarajući time nove trendove u businessu globalno, pa i u Hrvatskoj.

Doba promjene

Novo doba, doba konstantnih promjena, mladima je donijelo mnoštvo mogućnosti u odmicanju od tradicionalnih načina poslovanja. Sam odnos prema tradiciji je kod mladih gotovo neprepoznatljiv u odnosu na onaj njihovih roditelja. Mladi su spremni preuzeti rizik, razmišljati izvan okvira, te tim načinom doprinijeti stvaranju inovativnih ideja. Ključna stavka zaslužna za ove promjene je sama tehnologija, koja transformira moderan svijet kako digitalno, tako i praktično, gledajući u tom slučaju opseg informacija kojima se mladi mogu koristiti.

 Neke ustaljene poslovne prakse gube na važnosti, na primjer pronalaženje jedne tvrtke kojoj bismo bili vjerni sve do mirovine. Hrabrost u eksperimentiranju s novim poslovnim modelima i strategijama, kao i veća sklonost riziku pri poslovanju, samo su neki od ključnih promjena u tijeku.

Izvor: https://www.cv-library.co.uk/recruitment-insight/job-hopping-workplace-research/

Horizontalni rast – ključna strategija

Vodeći trend u poslovanju kod mladih je horizontalni rast, koji za razliku od vertikalnog rasta, podrazumijeva širenje vještina i iskustava unutar različitih sektora iste tvrtke. Vertikalni rast podrazumijeva penjanje po hijerarhijskoj ljestvici tijekom određenog vremena. Pristupom horizontalnog rasta, mladi omogućuju sebi više znanja, prostora za napredak, kao i širenja svijesti o različitim sektorima. Mladi su željni znanja te znatiželjni o novim stvarima, kako unutar mjesta zaposlenja, tako i van njega. Mnogi napuštaju mjesto rada kada vide da ondje nemaju više što za naučiti, ili kada shvate da se bolje pronalaze u nekom drugom sektoru.

Izvor: https://www.cv-library.co.uk/recruitment-insight/job-hopping-workplace-research/

Prilagođavanje poslodavaca prema rastućim promjenama, pomaže im dalje obrazovati mlade radnike, kao i smanjiti odlazak istih na neko drugo radno mjesto. Mjesta za prilagodbu ima s jedne, a i s druge strane, te i jedni i drugi trebaju biti otvoreni prema ideji promjene. Rotacijske prakse su dobar primjer istraživanja horizontalnog rasta, gdje mladi imaju priliku susresti se s različitim poljima posla, počevši od financija, pa do digitalnog marketinga. 

Prilagodba razvoju tehnologije

Mlade su generacije odrasle uz tehnologiju, što je znatno pridonijelo njihovoj motivaciji pri procesu digitalnih promjena. Digitalizacija mnogih poslovnih procesa, koja je znatno porasla od 2020., mlade stavlja na digitalno tržište, te im širi mogućnosti rada, kako uživo, tako i na daljinu. Start-upovi, e-commerce i digitalni marketing samo su neki od brzorastućih poslovnih promjena. Mladi ove promjene aktivno prepoznaju, te u istima primjenjuju svoje znanje, nove trendove, te ih adaptiraju na jedinstven način što im proširuje dodatne mogućnosti za uspjeh u business industriji.

Sama mogućnost fleksibilnosti rada na daljinu mladima je važna, te je nekima i ključan faktor u odabiru željenog posla. Današnje poslovno tržište može se pohvaliti raznolikošću, što mladima zapravo daje mogućnost biranja, nešto čime se prijašnje generacije nisu mogle pohvaliti. Odvajanje poslovnog od privatnog te klizno radno vrijeme, predstavljaju izazove tradicionalnim tvrtkama i njihovim liderima, što zbog naizgled mogućeg gubitka autoriteta, tako i zbog mogućeg gubitka njihove poslovne tradicije.

Izvor: pexels.com

Summa Summarum

Hrvatska poslovna industrija doživljava značajne promjene zahvaljujući mladim generacijama. Donošenjem novih trendova, ideja, te samim odnosom prema poslu, mladi oblikuju drukčiju poslovnu budućnost od one na koju smo naviknuti. Kako bi vodeće tvrtke ostale vodeće, morat će se prilagoditi novim trendovima, te s vremenom mladima omogućiti da kroz nove načine, omoguće njihovim tvrtkama daljnji rast i razvoj.

Dinamična poslovna budućnost podložna promjenama, što zbog transformativnog razmišljanja mladih, tako i zbog konstantnog rasta tehnologije, već nam je na horizontu. Na mladima je hoće li krenuti ka njoj, ili se pribojavati promjene, te s vremenom shvatiti da je ista neizbježna.

Podijeli

O autoru

Pozdrav! Trenutno sam na drugoj godini studija menadžmenta i pišem za Manager o raznim temama, u svakoj kategoriji ponešto. U slobodno vrijeme me se može naći po kavama od Straduna do Tkalče.

Comments are closed.