Zašto milenijalci ubijaju industriju dijamanata?

LinkedIn
Jedna od najzamjetnijih razlika u pogledu na život svakako je ona između milenijalaca (onih rođenih između 1981. i 1996.) i njihovih roditelja. Naslovi poput “Millennials are killing the diamond industry”, kao napad na trenutno vodeću radnu snagu, brzo su postali predmet sprdnje na društvenim mrežama, no ta primjedba nije potpuno neutemeljena.

Korijeni

Roditelje generacije milenijalaca većinski čine „baby boomeri” (rođeni između 1946. i 1964.). Stariji su proveli djetinjstvo s posljedicama drugog svjetskog rata, ali i odrastali na vrhuncu „američkog sna” 1950ih. Težili su stabilnošću i materijalnom sigurnošću kakvu nisu imali kao djeca, ali i pratili ideale bogatstva i „savršene obitelji” iz svojeg odrastanja.

Američki san

Izvor: Ram Pages

Tako je stvorena generacija radnika koji percipiraju materijalno bogatstvo i sigurnost tradicionalne obitelji kao najbitnije životne vrijednosti. Svojoj su djeci gradili obiteljske kuće i ulagali u „dijamante” kako bi njima priuštili ono o čemu su cijeli život sanjali. No, negdje na prijelazu između generacija roditelja i djece dogodio se preokret koji je te kuće ostavio praznima, a medije potaknuo na članke o propadanju industrije dijamanata zbog nezainteresiranih milenijalaca. Čak su i poslodavci naišli na neuspjeh prilazeći novim generacijama sa standardnim taktikama. Kako je došlo do tako drastične promjene?

Millennials are killing...

Izvor: inSided

Pa, kako?

Životni su se uvjeti s razvojem znanosti i društva poboljšali. Ono što prije nije bilo garantirano, poput sigurnosti, sustava potpore i školovanja, sada se podrazumijevalo. Ipak, viši je životni standard sa sobom povukao i negativne strane. Zahtjevno i nepredvidljivo tržište rada kao i više cijene onemogućili su milenijalcima uspjeh kakav je u prošlosti bio praktički očekivan (velika obitelj, stalni posao…). Čak i oni kojima su roditelji ostavili nekretninu nisu ju više mogli uzdržavati. Milenijalci su odrastali na vrhuncu konzumerizma, gdje je sve bilo moguće i dopušteno. Međutim, u odrasloj su dobi prepoznali posljedice koje je takva obijest ostavila na ekosustav i njihovu budućnost. Uspjeh i ostavština roditelja postao je teret djeci.

U okruženju koje se konstantno mijenja i iziskuje od nas isto, promjena mentaliteta bila je najbolje rješenje. Možda nam više nije garantiran isti posao kroz cijeli radni vijek, ali zato imamo nepregledne mogućnosti za odabir karijere, i po prvi put mi smo ti koji biramo. Možda nemamo financijsku stabilnost za obiteljsku kuću od 200 kvadrata, ali zato imamo cijeli svijet na dlanu. Visoko obrazovanje i internet omogućili su nam vještine i prilike o kojima su naši roditelji mogli samo sanjati. Društvene mreže otvorile su nam vidike i probudile znatiželju, a sigurnost i globalizacija omogućili su nam utažiti je.

Karakteristike milenijalaca

Izvor: Credit Suisse

Posljedice

Dogodila se promjena u temeljnim životnim vrijednostima. Sigurnost je za „baby boomere” značila stabilan posao, materijalno bogatstvo, nekretninu… Za mlade generacije sigurnost je sloboda i sposobnost prilagodbe promjenama svijeta. Točnije, samouvjerenost da ćemo se snaći u neprekidnoj promjeni i znati ju oblikovati sebi u korist. Najbolji bi primjer toga bio procvat rada na daljinu tijekom pandemije. Nametnuta nam je nagla i drastična promjena, ali svladali smo ju i iz nje izašli po svojim pravilima.

Putovanja

Izvor: The Hotels Network

Uvijek će biti onih kojima će materijalno biti prioritet. Ipak, primjećuje se sve širi krug mladih koji naglasak stavljaju na nova znanja i iskustva, na višu svrhu koja prerasta osobnu korist, pridonosi općem dobru i potiče društveni angažman. Njihova inzistiranja na ovim temama prisilila su i poslodavce da pogledaju iz novog kuta na ono što nude i ono što traže. Stav novih generacija možda najbolje opisuje poslovica koja kaže da bogat nije onaj koji puno ima, već onaj koji malo treba. A to malo” je puno” baš zato što se ne mjeri isključivo novcem.

Podijeli

O autoru

Bok! Studiram na EFZGu i pišem za Manager u svojoj kolumni. Kako me svašta zanima i uvijek sam posvuda, moji članci prate sličnu filozofiju: kultura, moda, noćni život i tako unedogled. U slobodno vrijeme držim svoj dućan odjeće i nakita, trčim po Zagrebu od kave do izlaska (pa opet kave) ili smišljam ideje za svoj pedeseti projekt po redu.

Comments are closed.