Ekološki otisak – još jedan ljudski utjecaj na klimatske promjene

LinkedIn

Činjenica da se klimatske promjene događaju nije niti malo iznenađujuće. Ono što je pomalo zastrašujuće jest brzina kojom se odvijaju i to da, svijet na kakvog smo naviknuli, s četiri godišnja doba koja se znatno razlikuju po temperaturi i vremenskim uvjetima, za koju godinu možda više neće biti takav.

LJUDSKI UTJECAJ

Jedan od glavnih uzročnika globalnih promjena koje se događaju je definitivno čovjek. Ljudski utjecaj se najviše vidi kroz ispuštanje ugljičnog dioksida u atmosferu, najčešće se to povezuje s ispušnim plinovima iz automobila ili dimom koji proizlazi iz tvornica.  Uz spomenuto, postoji i ekološki otisak, drugi ljudski utjecaj na klimatske promjene koji nije toliko medijski eksponiran i poznat široj javnosti. Zbog njegovog velikog značaja, trebalo bi se ljude više o njemu educirati.

ŠTO JE EKOLOŠKI OTISAK?

Riječ je o skupu svih ekoloških potreba koje jedan čovjek zahtijeva od planeta na kojem se nalazi. Laički rečeno, to je mjera ljudskog utjecaja na prirodne resurse. Ekološkim otiskom se uspoređuje ono što čovjek potroši i ono što Zemlja može obnoviti.

KAKO SE MJERI?

Na internetu se može pronaći veliki broj kalkulatora pomoću kojih možete izračunati svoj ekološki otisak. Organizacija Global Footprint Network, čija je misija podizanje svijesti o važnosti ekologije i brige o našem planetu, napravila je svoj kalkulator koji kroz zanimljiva pitanja o vašim životnim navikama daje uvid u ekološki otisak vašeg kućanstva. Na kraju mjerenja, nude i raznorazne savjete kako poboljšati stanje i smanjiti negativan izračun.

Važnost ekološkog otiska je enormna i kroz propagiranje istog, trebala bi se podići svijest javnosti i poboljšati slika našeg otiska kao društva.

 

Podijeli

O autoru

Hej! Studiram trenutno treću godinu studija Novinarstva na Fakultetu političkih znanosti. Manager timu sam se priključila 2019. godine i od tada se primarno zanimam za teme vezane uz Lounge sekciju. Osim pisanja članaka, aktivna sam i u izradi sadržaja za Instagram profil našeg tima. Kada ne pišem članke ili izrađujem sadržaj za Manager, vrijeme provodim s dečkom, prijateljima i obitelji. Povremeno odrađujem studentske poslove kako bih zaradila novac za svoj omiljeni hobi – shopping. Vjerujem da se dobro dobrim vraća pa se trudim slijediti tu misao. Osim toga, vodim se mišlju da je u životu sve moguće, ako dovoljno vjeruješ.

Komentirajte