Iako bismo svoje majke trebali svaki dan obasipati ljubavlju i pažnjom, na jedan dan u godini to svi radimo ipak malo više. Riječ je o Majčinom danu, prazniku koji se svake godine obilježava druge nedjelje u svibnju.
SLAVI SE OD PAMTIVIJEKA
Iako su, prema povijesnim nalazima, još drevni Grci i Rimljani slavili majke i majčinstvo, Majčin dan se službeno slavi od 1911. godine. Sve je krenulo krajem 19. stoljeća kada je hrabra Amerikanka Ann Reeves Jarvis krenula s organiziranjem skupova na kojima bi se majke mogle naći i educirati o higijeni i poboljšanju sanitarnih uvjeta kako bi se smanjila stopa smrtnosti kod dojenčadi. Jarvis je to radila ponukana vlastitim iskustvom budući da je rodila 13 djece od kojih je svega četvero doživjelo stariju dob.
Jedna od njih je Anna Jarvis, kćer koja je, nakon smrti majke Ann Reeves Jarvis, odlučila nastaviti s inicijativom pa je tako majkama u dvojoj lokalnoj crkvi podijelila 500 bijelih karanfila, koji su ubrzo postali zaštitni znak tog praznika, i izboriti se da Majčin dan postane i službeni praznik. Iako su prvotno njezine molbe bile odbijene od strane američkog kongresa, naposlijetku su popustili i od 1911. se službeno slavi Majčin dan. Američki predsjednik Woodrow Wilson je, tri godine kasnije, odredio da će se taj dan obilježavati svake druge nedjelje u svibnju. Nakon Amerike, ovaj praznik su ubrzo počele obilježavati i zemlje diljem Europe.
KOMERCIJALIZACIJA NAŠA SVAGDAŠNJA
Kako to obično biva, svaki praznik, svaki blagdan se vrlo brzo počne komercijalizirati. Trgovci osjete potražnju i ubrzo svoju ponudu maksimalno prošire kako bi privukli što više kupaca i ostvarili što veći profit. Kupuju se skupi pokloni umjesto da se taj dan provede u krugu obitelji, da se majci pokaže koliko nam je stalo do nje i koliko vrijedi. Jedan zagrljaj i lijepa riječ puno su bolji odabir od precijenjenog parfema. Ako već nešto želite pokloniti, neka to bude jedan bijeli karanfil u znak sjećanja na ženu koja je započela ovu inicijativu.