„Kada putujem, volim iskustvo u svim područjima.“ – Andrija Prinat i njegov Swanky Mint hostel

LinkedIn

Nakon prvog hostela davne 2009. godine, Andrija Pirnat smatrao je da je vrijeme za veću investiciju i hostel Swanky Mint u Ilici. Ispostavilo se da je imao pravo i kako je to bilo idealno vrijeme za veći i novi hostel koji je otvoren 2013. godine.

Kako ste se odlučili otvoriti hostel?

Andrija:  Hostel sam odlučio otvoriti sasvim slučajno budući da sam puno putovao za vrijeme svog studija te sam tada najčešće spavao u većinom u hostelima gdje sam upoznao takvu vrstu smještaja. Sila prilika dovela je do toga da sam se morao preseliti u Split zbog posla gdje mi je stan u Zagrebu ostao prazan te sam se tada odlučio okušati u tome. Swanky Crib bio je moj prvi hostel sa 17 ležaja otvoren 2009. godine. Mogu reći da mi je to dalo potrebno iskustvo da se odlučim za drugi veći korak koji je bio otvaranje Swanky Mint hostela 2013. godine.

Mislite li da su hosteli podcijenjeni?

Andrija: Generalno mislim da jesu jer oni nose određenu stigmu sa sobom kako je tu riječ o jeftinom smještaju i višekrevetnim sobama. Što se tiče Swanky Minta i Zagreba, mogu reći da je on razbio takve predrasude jer većina naših soba su dizajnerske hotelske sobe s vlastitom kupaonicom te se usudim reći da čak odskaču i od prosjeka hotela. Hostel ima i restoran, ima cocktail bar kao i bazen te su sve te stvari zajedno nekako promijenile percepciju ljudi oko hostela. Unatoč tome, smatram da i dalje jesu podcijenjeni. Putovanje u Portugal, gdje postoji  jeftinih i skupljih hostela i gdje je takva vrsta smještaja popularna, svakako je jedan od načina za razbijanje takvih predrasuda.

Izvor: Swanky Mint

Izvor: Swanky Mint

Kako ste funkcionirali u zadnjih godinu dana te je li se situacija promijenila? Kakva je sezona za sada?

Andrija: To je jedno turbulentno razdoblje za koje i dalje ne vjerujem da je u potpunosti stalo, ali nadam se da je dio s najvećim turbulencijama iza nas. Učenje na faksu o kriznom menadžmentu, mislim da takav primjer kakav je sad bio nikad prije nije ni postojao. Koristili smo državne poticaje i borili se i prilagođavali novonastalim situacijama koje su se mijenjale iz dana u dan ali i iz sata u sat. Rekao bi da su mjere bile adekvatne samo za preživljavanje jer ljudi nisu mogli zaraditi svoj novac, ali su mogli preživjeti.

Trenutna situacija je da je sezona otprilike kao i prošle godine kada smo nešto bili popunjeni te ima naznaka da će biti bolja. Ono čemu se nadam je da će se sezona ocijeniti uspješnijom od one prošle godine, no samo ako se ponovno ne dogodi novi lockdown.

Smatrate li poslovanje hostela znatno drugačijim i zahtjevnijim od poslovanja hotela?

Andrija: Poslovanje hostela je otprilike isto kao i poslovanje hotela, osobito ako uzmemo u obzir da Swanky Mint ima gotovo sve odjele kao i neki hotel. S našim restoranom, barom i bazenom kompleksniji smo od većine hostela u gradu. Mora se gledati kakve usluge nude objekt, bilo da je riječ o hotelu ili hostelu, i o tome ovisi onda koliko je to kompleksno i zahtjevno. Mi smo po meni jednako kompleksni kao i jedan hotel koji nudi usluge koje i mi nudimo.

Izvor: Andrija Pirnat

Izvor: Andrija Pirnat

Da li u budućnosti planirate proširenje postojećeg poslovanja ili otvaranje novog u nekom drugom gradu?

Andrija: Već dugo gledamo kako bi otvorili još jedan hostel u nekom drugom gradu ili čak u nekoj drugoj državi, međutim ova kriza sada nas je dosta zaustavila po tom pitanju. Nadam se da će se ta situacija smiriti u nekakvoj budućnosti, da ćemo naučiti živjeti s time i prilagoditi se situaciji. Sigurno će se isprofilirati tržište kako kod nas tako i vani, pa će to otvoriti neke dodatne prilike gdje ćemo se možda i proširiti na neki drugi grad.

Smatrate li da se kultura putovanja promijenila, tj. da hosteli više ne privlače samo turiste s manjim budžetom, nego one koji žele iskusiti putovanja na malo drugačiji i izazovniji način?

Andrija: Ja sam oduvijek smatrao da su hosteli namijenjeni svima iako to generalno je oblik smještaja koji će privlačiti možda mlađe goste  i mlađu populaciju jer je to cjenovno prihvatljiviji oblik smještaja. Međutim, kada pogledamo Zagreb imamo hostela koji su zaista jeftini, imamo Swanky koji je skup, ali opet dolazimo do toga koju kvalitetu i razinu usluge gost želi. Ako gost želi samo prespavati, nažalost Swanky mu nije najbolji izbor, ali za neka druga iskustva tada je. To su nam pokazale i ocjene naših gostiju koji su platili određenu cijenu za neko novo iskustvo i oni su time zadovoljni. Moje mišljenje je kako je hostel hotel sa slovom ‘s’ u imenu, što predstavlja social, tj. neki društveni aspekt koji je mladim ljudima poželjan i privlačan oblik smještaja.

Izvor: Swanky Mint

Izvor: Swanky Mint

Koliko promocija na društvenim mrežama pridonosi privlačenju gostiju u hostel?

Andrija: Što se tiče društvenih mreža, mi smo od početka našeg poslovanja sav svoj marketinški resurs usmjereni na digitalne kanale i društvene mreže i mislim da smo tu bili pioniri još 2013. godine kada to nije bilo toliko popularno. Vjerujem da možemo ocijeniti da smo u tome uspjeli, iako smo mogli ulagati i u neke druge oblike marketinga i komunikaciju s našim gostima. Međutim, ovo se pokazao kao dobar način i mi smo zadovoljni time gdje smo uložili i kako mi komuniciramo s našim gostima.

Kada Vi putujete, birate li hotel, hostele ili privatne iznajmljivače kao svoj izbor?

Andrija: Pa ja kad putujem volim isprobati svašta nešto novo što me interesira iz područja smještaja i turizma, tako da ne mogu generalizirati. Mora se sagledati s kim putujem, gdje putujem, koja je svrha mojeg putovanja. Sviđa mi se ideja kampa i glampinga te sam isprobavao i takve varijante iako  prije nikad nisam odsjedao u kampovima. Volim pogledati dizajn hotele u Europi i gdje god putujem, a na kraju krajeva jako često odsjedam i po hostelima kada idem na neke jednodnevne, dvodnevne izlete sam ili s prijateljima na nekoj utakmici. Odgovora na ovo pitanje nema, i rekao bi sve. Kada putujem, volim iskustvo u svim područjima.

Podijeli

O autoru

Bok! Studentica sam treće godine Novinarstva i Odnosa s javnošću na FPZG-u. Novinarka sam Managera od početka 2019. gdje se bavim društvenim mrežama. Osim pisanja i rada na društvenim mrežama, u slobodno vrijeme volim pročitati dobru knjigu i pogledati film što mi pruža bijeg od stvarnosti. U životu se vodim time da se za sve u životu treba boriti i potruditi za ono što zaista želimo, ali da će mi ono što mi je suđeno na kraju i doći.

Komentirajte