Što možemo očekivati od turizma 2021?

LinkedIn

Unatoč situaciji koja nas je snašla, možemo se složiti da prošlogodišnja turistička sezona i nije bila toliko loša. Više od 54 milijuna noćenja, odnosno oko 50 posto onih iz 2019-te, dokaz su da se turizam donekle dobro snašao. Hoće li ovaj temelj postavljen prošle godine biti dovoljan za još bolje rezultate 2021?

Sezona 2019. godine bila je vrlo uspješna te su očekivanja na početku 2020. bila vrlo optimistična. No, pojavom pandemije sve se promijenilo preko noći. Strah koji je počeo vladati među ljudima, karantena, zatvorene granice, utjecale su na dolaske stranih turista u našu zemlju koji su pali za 50 posto u 2020. godini. Prema objavljenim podacima u Europskoj uniji je broj dolazaka turista pao za čak 69 posto.

Kupovna moć građana Republike Hrvatske, na žalost, nije dovoljno jaka da sami možemo održati turizam. Strani turisti su ono o čemu sezona ovisi, posebno ako se uzme u obzir činjenica da više od 90 posto noćenja i dolazaka u Hrvatskoj ostvaraju upravo oni. Iako je turistički sektor najviše pretrpio štetu uzrokovanu pandemijom, rezultati su bili bolji negoli kod bilo kojeg drugog konkurenta na Mediteranu.

KLJUČNO ZA 2021. GODINU

Ono što će biti ključno za 2021. godinu jest poruka koju šaljemo, a to je da smo sigurna destinacija i da je epidemiološka situacija pod kontrolom. U ovu smo godinu ušli pod nepovoljnijim okolnostima u odnosu na prošlu godinu. Zaražene brojimo u stotinama, dok smo ih prošle godine u isto vrijeme mogli nabrojati na prste jedne ruke. Zatim od velike važnosti će biti i odgovor vlasti tj. restriktivnost epidemioloških mjera u pojedinim zemljama. Činjenica je da se u toplijem dijelu godine virus teže širi, stoga je vjerojatnost za novim valom iz dana u dan sve manja.

CIJEPLJENJE I TESTIRANJE

Sve je više ljudi koji se žele cijepiti, a čini se da će i procijepljenost stanovništva biti presudna. Nećemo se sigurno svi moći cijepiti, no prioritet bi trebao biti da do 5. i 6. mjeseca, kada je najavljen dolazak prvih gostiju, budu procijepljeni turistički djelatnici koji su u direktnom kontaktu s gostima.  Dosad je cijepljeno oko 100 tisuća najugroženijih sugrađana, a počinju stizati sve veće doze cjepiva. No, problem je testiranje i mjere drugih zemalja. Ako strane države odluče da građani prilikom povratka u svoju zemlju moraju imati negativan test, trebalo bi se razmisliti i o omogućavanju testiranja pri dolasku i odlasku turista. Test u Hrvatskoj košta 100 eura, što djeluje vrlo demotivirajuće na strane turiste jer bi npr. tročlana obitelj trebala potrošiti dodatnih 300 eura samo na test.

„SIGURAN BORAVAK U HRVATSKOJ“

Ministarstvo turizma i sporta Republike Hrvatske započelo je s novim projektom „Safe Stay in Croatia“. Riječ je o nacionalnoj oznaci sigurnosnih protokola u turizmu i ugostiteljstvu, koja se od početka 2021. godine dodjeljuje dionicima u turističkom sektoru. Ako objekt ima jasno istaknutu navedenu oznaku, možete biti sigurni da su na lokaciji poduzete propisane epidemiološke mjere i preporuke zdravstvene sigurnosne zaštite. Prema prvim podacima od početka ožujka već ju je zatražilo preko 1.000 poslovnih subjekata.

Izvor: Ministarstvo turizma i sporta

Iz Hrvatske turističke zajednice, HTZ-a, navode kako ove godine planiraju započeti s novim marketinškim i operativnim planom hrvatskog turizma za razdoblje od 2021. do 2025. koji će se temeljiti na održivom razvoju te definiranju marketinške i komunikacijske strategije na globalnom tržištu.

Možemo zaključiti jedno – znamo da ništa konkretno ne znamo. Za precizne prognoze ipak je prerano, očekujemo svakako bolju sezonu od 2020. i lošiju od 2019. Preostaje nam samo nadati se da će se dolaskom ljepšeg vremena epidemiološka situacija poboljšati, a samim time da će doći i do većeg broja rezervacija i putovanja. Vrlo je vjerojatno da će to biti riječ o „last minute“ putovanjima te potražnji za sigurnim i lako dostupnim destinacijama.

Podijeli

O autoru

Hej! Trenutno sam na trećoj godini Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Novinarka sam Managera od 2019. te sam od ove godine urednica rubrike Lounge. Volim pisati o zbivanjima i svakodnevnim situacijama koje bi mogle interesirati naše čitatelje. Uživam istraživati teme koje nemaju dovoljno medijskog prostora, a odnose se na sve veću potrebu brige za okoliš te teme zabave, putovanja i mode. Osim što aktivno pišem, također se bavim tenisom od svoje 6.godine, volim zaigrati odbojku s prijateljima te se opuštati šetnjama u prirodi. Moj životni moto je da čovjek nije otok, moramo se uključivati u društvena zbivanja i stvarati bolje sutra.

Komentirajte