All I want for Christmas is šopingiranje

LinkedIn

Za početka bitno je da pokušate vizualizirati sljedeće mjesto.

Zatvorite oči i predočite božićne ukrase, predivna drvca, toplinu, radost. Je li je to selo Djeda Božićnjaka i Bake Mraz? Ne, to nije selo Djeda na Sjevernom Polu.

Pred nama su sretni i nasmiješeni ljudi, pokloni, miris cimeta i kolača. Sve to dok su u pozadini vokali kao što su Frank Sinatra, Mariah Carey, Michael Buble, grupa Wham te mnogi drugi. Mislite da znate? Ne, to nije kuća Kevina McCallistera kad mu cijela rodbina dođe u posjet.

Ok, zadnji pokušaj. Nastavljamo vizualizaciju sad!

Sve je veća gužva na našem imaginarnom mjestu, postaje vruće te nam glava i tijelo osjećaju iscrpljenost. Miris cimeta i kolača supstituiran je mirisima odjeće i obuće. Postajemo žedni i umorni, dok u pozadini više nije Sinatra već žamor i buka gomile. Otvarate oči i vidite, ni manje ni više već – trgovački centar.

Da, zvuči čudno i vjerojatno se pitate kako je to moguće. Pišem li neistine, obmane ili mitove? Dopustite mi da u nastavku članka  ‘‘razbijem‘‘  sve mitove pomoću kojih nas dućani i centri privuku na potrošnju.

Glazba

Glazba utječe na raspoloženje, a ako negdje u pozadini netko pjeva kako ste vi “All I want for” ili “Driving home for” te “Last Christmas I gave you my”, bit će vam tako ugodno i romantično da ćete se nedvojbeno u tom dućanu zadržati duže.

Miris

Dok s glazbom utječu na sluh, koriste i mirise kako bi utjecali na vaš njuh. Trgovci dućane pune mirisima cimeta i borova, zbog čega se osjećamo ugodno i opušteno. Posljedica: u trgovini ostajemo dulje, pa samim time i trošimo više.

Posebne ponude

Akcija koja se je počela koristiti kroz cijelu godinu :”Kupite dva za cijenu jednoga”, koliko smo samo puta to isto čuli…? Istina je da obično ne uštedite ništa.

Nostalgija

Iako je Božić tek za 3 dana, dućani su već odavno okićeni. Kada bi vas pitao da pogodite koliko su dana dućani uranili s božićnim ukrasima i dekoracijama, što bi ste rekli? E pa u nekim dućanima su božićni asortimani bili dostupni čak 70 dana prije Božića. Je li to prerano ili ne, procijenite sami? Sve to zato što u svijetu punom stresa, ljudi traže stvari koje ih usrećuju, a božićni ukrasi bude te posebne osjećaje koji se vežu uz sreću i djetinjstvo.

Broj devet

Ljudi će se lakše odlučiti kupiti nešto što košta 99, nego 100 kuna, a prodavači to itekako dobro znaju. Također akcija koja se počela primjenjivati učestalo kroz godinu.

Veće cijene prije blagdana

Kako bi mogli spustiti cijene – i to naglasiti – kad idete u božićni šoping, oni će povisiti cijene prije praznika. Nakon blagdana vraćaju stare cijene.

Pozicioniranje proizvoda

Prodavači stavljaju proizvode s najboljim cijenama iznad dosega pogleda (recimo na najniže police), dok skuplje stvari slože na police u ravnini s očima. Pogotovo ne nasjedajte na kupovinu proizvoda koji je istaknut odmah na ulasku u prodavaonicu.

Sada kad znate sve marketinške trikove spremni ste za Božićnu kupnju.

RAZBIJAČ MITOVA (JA) 1:0 TRGOVAČKI CENTRI.

Podijeli

O autoru

Ciao, I sono studente di economia a Zagreb. Trenutno sam urednik rubrike University. Težim pisanju o psihologiji, energetici i društvenim paradigmama. Najdraže mi je pisati intervjue s ljudima koji imaju iskustva u poslovnom svijetu, volontiranju i putovanju. Osim što aktivno pišem također volim rock, crumble od jabuka i učenje talijanskog. Ono što me najviše pokreće je želja za bolje sutra.

Komentirajte