Društvena mreža savršenog – O Pinterestu

LinkedIn
Društvena mreža koja zapravo to nije. Nema reklama, a interakcije su minimalne. Čak se i zapitamo kako zarađuju ako ne vidimo odmah oglase i ne trebamo se pretplatiti da bismo ju koristili. Može li takva društvena mreža izazvati ovisnost i imati negativne strane?

 

Inspiracija i personalizacija

Pinterest najčešće služi za inspiraciju. To je društvena mreža koja je napravljena za dijeljenje i organizaciju slika/pinova. Pinterest se fokusira na vizualnu privlačnost. Na Pinterestu možemo pronaći ideje za izradu čestitki, nove recepte, ideje za outfite pa i preporuke za ljetovanje. Također, Pinterest personalizira ponuđene pinove. Koliko god je dobro pronaći različite ideje, s druge strane je i loše jer ne dopušta širenje interesa nego ih sve više i više sužava. 

Kako Pinterest ostvaruje profit?

Kao i svaka druga društvena mreža, Pinterest zarađuje oglašavanjem, točnije sponzoriranim pinovima. Sponzorirani pinovi ne razlikuju se previše od personaliziranih pinovima koje Pinterest nudi svojim korisnicima na temelju ranijih pretraživanja i interesa. Također, Pinterest u sponzoriranim pinovima nudi opciju „Buy it“ i preko nje korisnici odmah mogu naručiti proizvod koji gledaju. Vlasnici malih poduzeća mogu koristiti Pinterest kao mrežu za promicanje svojih proizvoda ili usluga. Pinterest je zbog toga stvorio opciju koja se zove Business Account gdje poslodavci mogu pratiti statistike i lakše se promovirati.

(Ne)Realno

Kao što je već spomenuto, Pinterest se oslanja na estetiku i vizualnu privlačnost. Čak i nesavršene slike na Pinterestu izgledaju savršeno i privlačno; aesthetically pleasing. Plaćeni pinovi gdje se reklamira odjeća ili šminka najčešće imaju ženu koja ima savršeno tijelo, kosu i kožu bez ijedne nepravilnosti. Rijetko ćemo primijetiti da je nešto na slici uređivano, ali često jest. Zbog toga je Pinterest kao svaka društvena mreža; stvara nerealnu sliku o tome kako ljudi trebaju izgledati, čime se baviti, pa čak i koliko estetično moraju slikati kavu. Takva društvena mreža može isto stvoriti ovisnost.

Izvor: pexels.com

Izvor: pexels.com

Zanimljivosti

  • Pinterest svake godine zaradi oko 18% više nego godinu prije.
  • Oko 60% korisnika su žene od 18 do 50 godina. Zbog toga, koliko god je Pinterest odlična mreža za (prikriveno) oglašavanje, ne osigurava da će sve tvrtke se moći oglašavati na njemu, ako im ciljana publika nisu žene. 
  • 2019. godine Pinterest je „ugasio“ račun grupe protiv pobačaja jer su, prema Pinterestu, širili zdravstvene dezinformacije. I to nije jedini put da je Pinterest morao reagirati i isključiti nečiji račun.

Za kraj…

Pinterest je mreža koja pretjerano ne potiče interakciju korisnika. Oni se više fokusiraju na marketing i „skrivene“ plaćene pinove koji će se prikazati točno onom korisniku kojeg to zanima. Iako se čini kao društvena mreža koja nema očite označene promotivne objave, zaradili su oko 3 bilijuna dolara u 2024. Iako znamo loše strane Pinteresta, on je i dalje jedna od najmirnijih društvenih mreža namijenjena inspiraciji i dijeljenju ideja.

Podijeli

O autoru

volim kavu i mačke.

Comments are closed.