Kako Temu zarađuje s niskim cijenama?

LinkedIn
Od kada se na tržištu pojavila popularna kineska e-trgovina pod imenom Temu, pomela je svu konkurenciju i privukla brojne korisnike k sebi. Samo u 2024. godini ukupno su zaradili 54 milijardu dolara, te imaju 292 aktivnih korisnika, od kojih su ponajviše iz SAD-a s 185,6 milijuna, te 92 milijuna iz EU. Nema tko nije do sada naručio nešto s Temu-a i pao u njihovu marketinšku klopku. Razlog k tome? Niske cijene. Kako zarađuju uopće? Doznajte u nastavku!

Ključ uspjeha Temua leži u njihovim izrazito niskim cijenama. Iako mnogi sumnjaju u dugoročnu održivost ovog poslovnog modela, Temu ne pokazuje znakove usporavanja. Dapače, njihovi financijski izvještaju pokazuju ostvarenje značajne dobiti. U 2023. godini ostvarili su dobit u iznosu od 6 milijardi dolara, dok su u 2024. završili svoju poslovnu godinu s 20 milijardi profita.

unsplash.com

unsplash.com

Temu ulaže značajna sredstva u marketing i tržišni prodor, te je njima uspjelo ono što nije uspjelo drugim kineskim e-trgovinama, kao što su AliExpress i Shein, a to je da su pretekli Amazon, koji je dugo bio sinonim za povoljne cijene. Platforma koristi poslovni model svoje matične tvrtke Pinduoduo (PDD Holdings), koja se specijalizirala za masovnu prodaju putem grupnih kupnji. Cilj Temua nije samo privremeno privući kupce s niskim cijenama, već postati dugoročni globalni lider u povoljnoj e-trgovini.

Ekspanzija na međunarodnom tržištu

Temu je osnovan 2022. godine u Bostonu kao dio Pinduodua. Pinduoduo je osnovan 2015. godine te je proizišao iz Pinhaohuo, platforme koja je omogućavala grupnu kupnju svježeg voća putem WeChata. S porastom njegove popularnosti, ubrzo se osnovao Pinduoduo, koji je potresao tektonske ploče kineskog tržišta e-trgovina na kojemu su primarno dominirali JD.com i Alibaba.

Danas, Temu posluje u ukupno 79 zemalja, a njegova strategija cijena temelji se na modelu od potrošača do proizvođača (C2M), koji koristi od 2023. godine. Ovaj model funkcionira kao obrnuta aukcija, gdje se proizvođači natječu u snižavanju cijena kako bi ostvarili suradnju s Temuom. PDD Holdings određuje krajnje cijene i profitne marže, dok proizvođači direktno isporučuju robu u njihovom skladištu u Kini. S ovom strategijom, Temu nudi kupcima najniže cijene od samog početka, dok Pinduoduo rješava pitanje logistike.

Više kupaca, niže cijene

Njihova taktika se krije u samom imenu. U doslovnom prijevodu, Pinduoduo na mandarinskom kineskom znači “udružite se zajedno više više“, no u prenesenom smislu znači da zajedno ostvarujemo više uštede i više zabave, odnosno što je veći broj kupaca, to su povoljnije cijene. Ovim pristupom, Pinduoduo postao je vodeća svjetska platforma za e-trgovinu, te su dosegnuli 694 milijuna korisnika samo u Kini do sredine 2024 godine.

pexels.com

pexels.com

Tvrtka se usmjerila više na kupce iz manjih gradova i ruralnih područja nego na bogatiju urbanu populaciju koja više preferira JD.com i Alibabu. Također, koriste i gejmificiranu kupnju, popularnu u kineskim e-trgovinama, koja potiče impulzivnu kupovinu kod kupaca.

Tajna njihove zarade

No, kako Temu uopće zarađuje? Temu zarađuje kroz pružanjem marketinških i logističkih usluga proizvođačima. Za razliku od Amazona, oni ne naplaćuju proviziju na prodaju. Najveći dio njihovih prihoda dolazi od marketinških usluga (62%), dok drugi dio dolazi od logističkih usluga (38%). U 2023. godini, Pinduoduo (uključujući Temu) ostvario je 34,87 milijardi dolara prihoda, uz neto zaradu od 8,27 milijardi dolara.

U samo dvije godine, okupili su preko 200 000 trgovaca, te prosječno obrade 4 milijuna paketa dnevno koje šalju iz 60 skladišta u Kini. Njihovi proizvodi su 40 do 60% jeftiniji od onih na Amazonu, a svoju vidljivost kupcima povećavaju s agresivnim marketinškim kampanjama na platformama poput TikTok, Instagram i Snapchat. Najviše ulažu u marketing. Samo u 2023. godini su uložili oko 10,7 milijardi dolara, od čega je 5 milijardi dolara bilo usmjereno na Temu.

Promjene u poslovanju

Širenje na međunarodno tržište dolazi sa svojim logističkim problemima, posebno kada je u pitanju dostava iz Kine u druge zemlje. Iz tih razloga su u ožujku 2024. godine prešli na  poluupravljački operativni model, što znači da trgovci šalju robu brodskim putem u američka skladišta, s čime se smanjuju troškovi dostave i ubrzava isporuka.

Dodatno, Temu je angažirao kinesku dijasporu u SAD-u da vodi lokalna skladišta iz privatnih prostora. No, platforma sada eksperimentira i s tradicionalnim modelom, gdje prodavači sami određuju cijene, slično AliExpressu, eBayu i Amazonu. Ovaj model su već uveli u europskim državama poput UK, Francuska, Njemačka i Španjolska, te će se s vremenom vidjeti koliko im se isplatio ovaj eksperiment.

Podijeli

O autoru

kud i laptop, tud i ja.

Comments are closed.