Moderne veze su kao popratni filmovi svega hollywoodskog. Ljepota, žudnja, laž, prevara i glamuroznost. Od tragičnih Mostova okruga Madison do komičnog Babygirl, jedna bitna stavka se mijenja. Ona je starija i ona je moćnija.
Nešto je trulo u državi hollywoodskoj
Naravno da i ova suluda pojava ima svoj naziv. Age gap autumn naziv je za nedavni ponavljajući trend u Hollywoodu, gdje glavne ljubavne interese glumi starija žena i puno mlađi muškarac. Babygirl, A Lonely Planet, Bridget Jones: Mad About The Boy, The Idea Of You, Deceitful Love, A Family Affair, neki su od filmova i serija starih ne više od dvije godine, koji obuhvaćaju ovu tematiku. Snažna, samostalna, uspješna žena kojoj ne treba ništa u životu sasvim slučajno dođe u susret s dominantnim, karizmatičnim i neodoljivim muškarcem, koji najčešće nema apsolutno ništa za ponuditi, osim očitog.
Što nam Hollywood ovim želi poručiti? “Napokon smo kao glavnu glumicu stavili stariju, samostalnu ženu kojoj ne treba muškarac da bude sretna.” – Očito ne.
“Svi muškarci njenih godina zauzeti su brakovima ili mlađim ljubavnicama, pa su jedino one preostale.” – Možda.
“Godine su samo broj i ljubav nema granice. Mišljenja drugih ljudi će nas uništiti, neka ljudi žive svoj život kako žele.” – Isto možda.
“Ajmo se praviti da razbijamo mizogini stav od kojeg se nikad nećemo odmaknuti, ali možda nam zažmire na jedno oko bar na neko vrijeme s ovih nekoliko filmova.” Kako reći “da” bez da kažem da.
Tko zna, možda su im namjere čiste, ali su toliko zaprljani od ruku koje kopaju grob cijeloj filmskoj industriji desetljećima, da više prosječan gledatelj ne može procijeniti istinu koja se skriva u naizgled modernom, liberalnom, ženski vođenom filmu. Iz jedne ili druge perspektive, riječ je o zloupotrebljavanju moći, naročito u Babygirl, erotskom trileru o nesretnoj, kompleksnoj i seksualno frustriranoj šefici uspješne IT firme i njenom stažistu koji se pojavio na pravom (ili krivom) mjestu u pravo (ili krivo) vrijeme. Diskutabilno je koja je glavna tematika filma, između braka u raspadu, godine nezadovoljstva sa životom, traume iz djetinjstva i unutarnjih demona, jedno je sigurno, ona drži konce tog odnosa i odgovara za posljedice. No da su uloge obrnute, kao što su dosad bile, bi li to bilo seksi, svježe i osnažujuće?
A tko je on?
Diskusije o moralnosti snimanja ovih filmova na stranu, također je zanimljivo što su u glavnim ulogama poznate i nagrađivane A-list glumice kojima nije potreban rizik lošeg filma, dok su u muškoj glavnoj ulozi momci za koje više-manje prvi put čujemo. Možda je to jer su doslovno premladi da su prethodno imali veću ulogu za koju bismo znali, ali možda je poruka iz filma precrtana u stvarni svijet kako bi se dobilo na autentičnosti. Uspješna žena koju nema potrebe predstavljati (A-list celebrity) i prosječan mladić (još nepoznat glumac).
Još jednom se poguruju i poliraju već nezaboravna imena u svijetu glume, dok tek svježe pečeni glumci se više čine kao photobomber našoj glavnoj glumici. Ako se već zadovoljavamo minimumom, osvježavajuće je vidjeti ženu prvenstveno u ulozi poslovne žene i financijski neovisne, a ne kućanice.
Trend je jači od nas
Sudeći po tome da barem mi djevojke čak (ili još uvijek) 20+ godina nakon velikih filmskih romansi patimo za ljubavi našeg života, specifično Mr. Darcyjem, hoće li se i ovaj trend odbiti ljudima u glavu za X godina? Što su generacije mlađe, medijski sadržaj upijaju ko spužve, a trendovi su valjda kul, pa je vrlo lako same sebe uvjeriti da želiš nešto što možda ne želiš.
Do nedavno su Pedro Pascal i Chris Evans bili tatice interneta, mnogi bi rekli da još uvijek jesu, ali granice deluzije do kojih neki idu su dakako zabrinjavajuće. Pitanje je vremena kada će se isto dogoditi sa glumicama u tolikoj mjeri. Ovisi na kojoj ste strani interneta, ali Gillian Anderson, Julianne Moore, Cate Blanchett, a i očigledno Nicole Kidman, drže tron najpoželjnijih žena u srednjim godinama. Nastavi li Hollywood s ovim trendom, nadam se barem da ćemo vidjeti svježa talentirana glumačka lica oko kojih možemo favorizirati.