Zaglušujuća simfonija akademije i osobnog uspjeha

LinkedIn

U kaotičnom svijetu akademske težnje, studenti se često nađu zarobljeni između želje za odličnim ocjenama i dodatnim aktivnostima, poput studentskih udruga. Međutim, ono staro shvaćanje izvannastavnih aktivnosti kao isključive zabave razvilo se u moćnu snagu u oblikovanju akademskog uspjeha i osobnog rasta, a kasnije možda i profesionalnog. 

Sudjelovanje u projektima izvan faksa, osim što je dobar način ispunjavanja slobodnog vremena, također je i neprocjenjivo ulaganje u osobni i profesionalni razvoj. Studentske udruge i klubovi pružaju platformu za usavršavanje vještina koje sežu daleko izvan fakultetske predavaonice. Sudjelovanje u projektima, na primjer, postaje od velike važnosti, jer studenti surađuju u organizaciji samog događaja, često upravljaju proračunima i vode inicijative koje na mnoge načine doprinose i onima van akademske zajednice. 

Izvor: HSA arhiva

Dakle, osim što udruge potiču kreativnost, isto tako daju studentima i praktično znanje vezane za financijsko planiranje, digitalni marketing, i rad s većim tvrtkama. U radu na projektima timski rad, vodstvo i kreativnost zauzimaju glavnu ulogu. Studenti se uče nositi s izazovima, učinkovito upravljati svojim vremenom i uspostaviti ravnotežu između vlastitog mišljenja, i onoga što zapravo doprinosi cijelom timu. Rad sa sponzorima i partnerima, s druge strane, njeguje komunikacijske vještine i sposobnost izgradnje smislenih veza, postavljajući moguće temelje za budući uspjeh u karijeri.

(Ne)Upravljanje vremenom

Usklađivanje akademskih odgovornosti s ovakvom vrstom obaveza usporedivo je sa žongliranjem na neki način, zahtijevajući savršen balans i odlično strateško planiranje. Ne radi se o odabiru jednog nad drugim, već o nalaženju zlatne sredine. Aktivni studenti razumiju koliko znači sposobnost upravljanja vremenom, raspodjeljujući sate posvećene ispitnim rokovima, sudjelovanjem u raznim aktivnostima van faksa, a za mnoge i rad na njihovim prvim ozbiljnijim radnim mjestima.

Izvor: pexels.com

Uvijek učinkovita strategija je određivanje prioriteta i stvaranje realnog rasporeda. Da da, opet ja o ravnoteži, ali što se prije shvati važnost dobrog planiranja, samim time se osigurava jedna divna ravnoteža između učenja, razonode i same koristi koje donose izvannastavne aktivnosti. 

Suradnja dva uspjeha

Suprotno uvjerenju da aktivnosti van studentskih klupa umanjuju akademski uspjeh, istraživanja dosljedno pokazuju da aktivni učenici često nadmašuju svoje manje uključene vršnjake. Vještine stečene kroz te aktivnosti, poput upravljanja vremenom, organizacijskih sposobnosti i poboljšanih interpersonalnih vještina, prelijevaju se u akademske aktivnosti. 

Izvor: pexels.com

Uspjeh se može pridodati tome, a možda i litrama kave koje ova vrsta studenata regularno konzumira. Ovakva uključenost studentima pruža osvježavajući odmor od predugih predavanja, nudeći sveobuhvatno obrazovanje koje obuhvaća i teorijsko znanje i praktičnu primjenu.

Newtonova moć projektnog planiranja

Odakle sad fizika u ovome? Treći Newtonov zakon nalaže da za svaku akciju postoji reakcija. Slično tome, svaki akademski pothvat i svaka dodatna obveza koju studenti preuzmu ima određeni učinak.

Izvor: istock.com

Gledanje na akademske izazove kao na prilike i traženje konstantnih rješenja čini proaktivne studente. Reakcija na ove radnje je, ponovno, ona divna ravnoteža koja se može postići – delikatan čin balansiranja. Usklađivanjem ciljeva i razumijevanjem da perfekcionizam ne smije biti cilj, stvara se skladna interakcija između akademskih obaveza i aktivnosti koje smo odabrali van samog fakulteta. Tko zna, možda je i Newton proveo besane noći tražeći ovu ravnotežu o kojoj se ne gasim.

Summa Summarum

Shvaćanje da izvannastavne aktivnosti nisu smetnje već putevi do akademskog uspjeha doprinose cjelovitom obrazovanju koje nadilazi sastrugane zidove naših predavaonica. Prihvaćanjem mogućnosti koje nude studentske udruge, klubovi i razna događanja, studenti mogu osloboditi svoj puni potencijal i diplomirati ne samo s komadom papira, već i s raznim iskustvima koje im postavljaju temelje ne samo za buduću karijeru, nego i za cjeloživotni uspjeh.

Izvor: HSA arhiva

Podijeli

O autoru

Pozdrav! Trenutno sam na trećoj godini studija menadžmenta i pišem za Manager o raznim temama, u svakoj kategoriji ponešto. U slobodno vrijeme me se može naći po kavama od Straduna do Tkalče.

Comments are closed.