Proteklih nekoliko godina pojavila se novo, sve popularnije zanimanje – influenceri. Isprva tek osobe koje objavljuju mišljenja o različitim mjestima na internetu, danas oni ulaze u medije i na suvremeni način progovaraju o aktualnim vijestima iz svijeta.
Od podcasta do kratkih videa na društvenim mrežama, sve više smo okruženi produktima news influencera. Posebno se to odnosi na one koji su mlađi od 30 godina, do kojih slabo dopiru aktualne vijesti iz svijeta putem tradicionalnih kanala. Općenito, tradicionalni mediji bilježe pad gledanosti kod svih dobnih skupina pa postaje jasno da su influenceri stvorili biznis model budućnosti i možda jedini način da mediji opstanu.
Utjecaj influencera
Influenceri imaju moć oblikovati mišljenja ljudi. Putem društvenih mreža oni utječu na donošenje odluka svoje publike. U tome uspijevaju zato što su stvorili emocionalnu vezu, odnosno osjećaj povjerenja. Iako svaki influencer gradi povjerenje na svoj način, ključni elementi su autentičnost, zanimljiv sadržaj i dijeljenje povjerljivih informacija iz svog života. Svaki je influencer jedinstven, a koliko će biti uspješan ovisiti o tome koliko će ljudi biti spremni prihvatiti njegovu jedinstvenost.
News influenceri od svih ostalih influencera jedino razlikuje što im je glavni cilj širiti novosti iz svijeta. Područje zanimanja su im razne teme; političke, društvene, ekonomske itd., a prvenstveno im je važno izvijestiti o onim detaljima koji ponekad ostanu zasjenjeni u medijima.
Zašto im vjerujemo?
Za medije se uglavnom priča da su prepuni laži stoga je nekima teško vjerovati takvom izvoru informacija. Influenceri s druge strane imaju izgrađenu vjernu publiku. Ponekad je to zbog toga što su oni uistinu novinari ili su to nekoć bili ali ponekad povjerenje steknu isključivo svojom autentičnošću. Ipak je lakše vjerovati osobi koja je sama za sebe, odnosno ne mora se brinuti o ugledu kompanije za koju piše i samim time ima manju potrebu da iznosi krive informacije. Ipak, događa se da informacije influencera proizlaze iz njihovih osobnih stajališta ili nisu posve točne. Zato ne treba slijepo vjerovati svemu što influenceri govore, ali to isto vrijedi i za medije.
Još jedan problem medija je to što se trude izvještavati o mnogočemu dok influenceri imaju svoju specifičnu nišu. Zbog toga se često ni ne spomenu neke naizgled nevažne stvari. Baš takve stvari su influencerima zanimljive za podijeliti na društvenim mrežama. Naravno, to nije jedini razlog zašto neke informacije ostanu zasjenjene. Poznato je i da se mediji trude zataškati ono o čemu žele da se što manje govori, a često su to bitne stvari, a influenceri baš to ističu jer takav sadržaj privlači ljude ili iz frustracije.

Izvor: ChatGPT
Iako često progovaraju o teškim temama, koriste jednostavan jezik zbog čega šira publika može razumjeti trenutna događanja. To je ono što se dopada ljudima, ali je također i činjenica da je mnogo lakše pogledati video koji traje manje od minute nego pročitati članak ili pogledati čitave vijesti na televiziji. Velika prednost društvenih mreža je i to što je sve na njima potpuno besplatno. U posljednje vrijeme, mnoge novinske kuće imaju plaćenu pretplatu. Oglasi uz članke se polako zamjenjuju besplatnim oglašavanjem na društvenim mrežama čime se gubi jedan izvor zarade.
Budućnost news influencera
Predviđa se da će popularnost news influencera rasti, a tradicionalnih medija padati. Iz tog razloga tradicionalni mediji sve više koriste društvene mreže. No oni ne uspijevaju privući veliku pozornost jer im nedostaje ključan sastojak – vjerna publika, upravo ono što imaju news influenceri. Neki influenceri zato govore da bi se oni udružiti. Tako će tradicionalni mediji doprijeti i do publike koja najmanje vjeruje mainstream medijima.

Izvor: Pexels.com
News influenceri prenose vijesti na jednostavan i autentičan način te tako lakše ostvaruju povjerenje od tradicionalnih medija. Promatrajući trenutno stanje, postavlja se pitanje jesu li upravo news influenceri ključ opstanka tradicionalnih medija.