Drive In Kino Zagreb organizira se već tradicionalno svako proljeće na poligonu „Kockice“ na Prisavlju. Postao je to kultni događaj kojem se raduju mnogi Zagrepčani. Ove godine 11. izdanje Drive In Kina održalo se 22. i 23. travnja i 29. i 30. travnja. Kockica se ponovno popunila brojnim autima filmoljupca, a oni „na nogama“ našli su svoje mjesto na nasipu i u pripremljenoj lounge zoni.
Na Drive In Kinu 2023. po običaju su se prikazali četiri filma. Prvi vikend prikazivali su se filmovi „Wall-e“ i „Oceanovih 11“ (u čast 11. izdanju), a organizacijski tim je taj vikend pripremio suradnju s Laboratorijem zabave i zabavni program prije samih projekcija. Drugi vikend gledali su se „Suludo bogati Azijci“ i „Toma“, a prije projekcija gledatelji su mogli uživati u stand up nastupu Gorana Vugrinca i u kvizu znanja. Popularnost Drive In Kina potvrdio je dolazak rekordnog broja automobila tijekom oba vikenda koji je zadivio sve prisutne, a učinio organizacijski tim veoma ponosim.
Kako bismo saznali kako je Drive In Kino postalo toliko popularno i željno iščekivano, zaronili smo u njegovu prošlost te razgovarali sa svim prošlim voditeljima ovog velikog projekta. Kako je izgledalo prvo Drive In Kino, koji su bili najveći izazovi i najsmješnije situacije kroz godine te prate li voditelji i dalje projekt, pročitajte u nastavku.
Drive In Kino 2013.
Prvo smo razgovarali s Ivom Kovačić Saik, koja je preuzela vodstvo organizacije prvog Drive In Kina 2013. Tada su se prikazivali filmovi “Ponoć u Parizu”, „Sljedeća tri dana“, „Kraljev govor“ i „Rimu, s ljubavi“. Najdraži film bio joj je „Kraljev govor“ zato što je osvojio nekoliko Oscara, a kako kaže, kombinacija Colina Firtha i Geoffreya Rusha je nepobjediva. Uz filmove imali su i zabavni program: nastup ekipe iz Studija smijeha i nastup DJ-eva Jurki i Philip Wright.
Manager: S kojim dijelom organizacije projekta ste najponosniji?
Iva: S timom! Tim je bio fenomenalan, svi članovi su bili super uzbuđeni jer je ovo bilo nešto novo, jedinstveno (a mislim da još uvijek i je!) i zabavno. Toliko su svi bili pozitivno ushićeni, nikom ništa nije bio problem. Svi smo se još više i zbližili nakon toga. Stvarno je odličan osjećaj spojiti različite ljude različitih afiniteta u jednu zajedničku misao vodilju. Prvi, ali i ostale dane projekta kolege su doslovno letjeli po Kockici, usmjeravali aute, pričali s posjetiteljima… Ništa nije bilo teško jer nam je svima toliko bilo stalo da ovo uspije da smo dali 1000%.
Manager: Koji Vam je bio najveći problem s kojim ste se susreli tijekom organizacije projekta?
Iva: Apsolutno najveći izazov bilo je pohvatati sve dozvole, sigurnosne propise, pravilnike i slično. Čini mi se da je ovo bio prvi projekt naše Udruge za svekoliku javnost, a ne samo za studente, tako da je cijeli obujam narastao na N-tu. HSA okuplja studente, ali nitko ne može shvatiti količinu uključenosti tih studenata (većinom s Ekonomskog fakulteta). U datom trenutku mi smo bili i odvjetnici koji čitaju i tumače pravila i birokrati, razgovaramo s policijom itd. Sponzori su drugi izazov ovog, ali i svakog drugog studentskog projekta – to mi je toliko jasno ostalo u pamćenju 🙂
Manager: Postoji li neka anegdota s prvog izdanja Drive Ina?
Iva: Imali smo sjajnu ideju za guerilla marketing vikend prije Drive Ina. Napravili smo DIY Drive In Kino autiće i platno, ma sve! U garaži jedne frendice. Baza su bile kartonske kutije, plastični tanjurići i jedna plahta, baš pravo studentski uz minimalni budžet. Sve smo lijepili i bojali svojim rukama, uz naravno puno puno smijeha! Na kraju smo provozali naše ‘autiće’ po Glavnom kolodvoru, Trgu, Cvjetnom, imitirali Beatlese… Prolaznici, a bome i mi, nisu mogli vjerovati što radimo, ali je efekt bio super!
Drive In Kino 2014.
Drugo izdanje Drive In Kina vodila je Marina Basić, koja je bila dio organizacijskog tima prve godine. Filmovi koje je organizacijski tim odabrao 2014. bili su: „Pad Olimpa“, „Umjetnik“, „Čudovišna priča u Parizu“ i „U dobru i u zlu“. Te godine uveli su novu strukturu projekcija.
Marina: Mislim da smo napravili veliki korak naprijed uvođenjem programa prije same projekcije filma. Tematski smo podijelili dane i u skladu s time smo organizirali razne aktivnosti. To mi je ostalo u sjećanju kao dobra zafrkancija. Također, dosta sam ponosna i na suradnju s Turističkom zajednicom Grada Zagreba koju smo ostvarili i na činjenicu da smo unatoč limitiranom budžetu imali besplatni ulaz.
Manager: Po čemu se najviše razlikuje projekt tada i sada?
Marina: Drive In se definitivno nastavio razvijati u dobrom smjeru. Rekla bi da se najveći napredak vidio kod podizanja razine kvalitete samog eventa i sponzora koji su podržavali projekt. Iako je HSA pionir u organizaciji Drive In Kina u Zagrebu, trend se proširio te je za vrijeme korone bilo nekoliko drive in kina u istom periodu. Tako da bih rekla, u prvim godinama, možda je najveći izazov bio naći sponzore i promovirati event, no s druge strane to je bilo nešto novo i zanimljivo i po defaultu privlači ljude i onda ljudi pričaju o tome. Sada je event postao evergreen i zna se da će se početkom 4. mjeseca održavati pa je možda izazovnije kako osmisliti nešto što do sada nije viđeno, istaknuti se u odnosu na ostala kina/evente u istom periodu, doprijeti do ljudi koji još nisu čuli ili bili na Drive Inu i na samom kraju, kako ljude koji dođu potaknuti da pričaju o tome i pozivaju ekipu da dođu te kako da svaki put imaju osjećaj kao da su prvi put na tome.
Drive In Kino 2015.
Godine nakon vodstvo je preuzela Ana Brnić. 2015. prikazivali su se filmovi „Različita“, „Dobri dileri iz Dallasa“, „Free Birds“ i „Sonja i bik“. Ana, kako nam je rekla, od silnih obaveza nije uspjela pogledati ni jedan film. Ipak, najponosnija je na činjenicu da im je te godine glavni sponzor bio Renault Clio.
Drive In Kino 2016.
2016. godine Dorotea Rep se okušala u vodstvu organizacije projekta te u toj ulozi izbrusila svoje vještine organizacije i timskog rada. Crtić „Izvrnuto obrnuto“ bila je njezina ideja, a ostatak tima je odlučio da će prikazati i filmove „Ratovi zvijezda VII.: Sila se budi“, „Zvizdan“ i „Čuvari galaksije“.
Manager: Koji su bili najveći izazovi u organizaciji?
Dorotea: Potragu za zadnjih par sponzora smo doživjeli dosta stresno jer nismo imali više vremena, te se svaki član tima potrudio maksimalno i problem smo riješili. Također je bila zeznuta situacija s lokacijskom dozvolom, koju smo duuuugo čekali i dobili dva dana prije početka projekta.
Manager: Postoji li neka smiješna situacija koja se dogodila na Drive Inu 2016.?
Dorotea: Sad kad se sjetim mi je smiješno, ali tada mi je bilo frustrirajuće – padala je kiša te smo morali dva dana prebaciti na sljedeći vikend.
Drive In Kino 2017.
Nakon Dorotee, uslijedila je Mia Musulin. Ona i organizacijski tim dali su sve od sebe kako bi organizirali najbolje Drive In Kino unatoč raznim problemima s dozvolama i pokušajima da ostanu budni tijekom noćnog čuvanja poligona. Odabrali su filmove „Putnici“, „Zootopia“, „ZG80“ i „Café Society“. Prije projekcije prvog filma, „Putnici“, puštali su se lampioni, za što Mia kaže da je bilo spektakularno.
Manager: Kako je bilo voditi ovako velik projekt?
Mia M.: Bila mi je velika čast voditi Drive In Kino, raditi nešto tako značajno i veliko dok sam još bila „samo“ studentica. Mislim da je projekt od prve godine održavanja na vrlo profesionalnoj razini i poslužio mi je kao savršena priprema za sve ono što danas radim.
Manager: S kojim dijelom organizacije projekta ste najponosniji?
Mia M.: Najponosnija sam na ideje i proaktivnost cijelog tima, na to što su pokazali veliku volju za radom, što je vladala zaista fenomenalna atmosfera i što je bilo minimalno nervoze. Zaista je bio tim za poželjeti! Osim toga, ponosna sam i na odaziv odnosno broj ljudi koji je došao na event. To mi je bio najveći dokaz da smo kao tim napravili odličan posao. Kad sam na otvaranju eventa pola sata prije početka prikazivanja filma „Putnici“ na trenutak zastala i osvrnula se oko sebe, vidjela sam skoro pun poligon Kockica i automobile koji su još čekali red na ulazak. Mislim da mi taj osjećaj godinama nakon nije ništa drugo uspjelo zamijeniti.
Manager: Jeste li bili još koje godine na Drive In Kinu?
Mia M.: Kad sam izašla iz HSA s guštom sam dolazila skoro svake godine. Uvijek mi je bilo savršeno jer je svaka generacija donijela projektu nešto svoje i inovativno, zbog čega Drive In Kino i dalje privlači toliko ljudi.
Drive In Kino 2018.
Mia je rekla kako joj je u organizaciji desna ruka i velika pomoć bila Mia Belušić, koja je sljedeće godine naslijedila vodstvo projekta.
Manager: Sjećate li se koji su se filmovi prikazivali na Drive In Kinu godine kada ste Vi bili voditeljica? Koji Vam je bio najdraži?
Mia B.: Naravno da se sjećam, čak imam uokviren poster u dnevnoj sobi s datumima i imenima filmova. Nisam sigurna jesam li sada samo subjektivna, ali te godine smo imali baš dobre naslove: „Kralj lavova“ (klasik nad klasicima), „Ustav Republike Hrvatske“ kao domaći film, „Baby Driver“ je bio akcijski film i s njim smo otvorili Drive In Kino, a s mojim omiljenim „Lala Land“ završili s prikazivanjima.
Manager: Koji Vam je bio najveći problem s kojim ste se susreli tijekom organizacije projekta?
Mia B.: Vrijeme je ono što stvara najveće glavobolje timu, ali baš svake godine. Vremenske (ne)prilike su nažalost ono na što ne možemo nikako utjecati. Druga stvar koja je meni stvarala poseban stres su parkirani automobili na mjestu gdje treba postaviti platno. Sve se na kraju riješi, ali nikada neću zaboraviti suze jer nismo nikako mogli pomaknuti auto uz sve moguće pozive i molbe. Tada je sa mnom bila moja draga prijateljica i voditeljica agende te godine Ivana Bradić. Zajedničkim snagama smo uspjele spasiti stvar, što nas je samo dodatno povezalo.
Manager: Jeste li zadovoljni putem kojim ide Drive In Kino sada?
Mia B.: Sviđa mi se kontinuitet Drive In Kina i vođenje projekta pod klasičnim „zašto mijenjati nešto što je dobro“. Vjerujem da novi timovi dobivaju jako puno upita i molbi zašto Drive In Kino ne traje barem mjesec dana ili kroz cijelu godinu. To bi bilo idealno, ali posjetitelji zaboravljaju kako iza ovog velikog projekta stoje studenti volonteri i najčešće uz minimalnu financijsku potporu. Projekt već godinama drži kvalitetu i prepoznatljivost kao jedino autentično drive in kino iskustvo u Zagrebu. Na to HSA i svi timovi kroz sve ove godine trebaju biti ponosni.
Drive In Kino 2019.
Nakon reda voditeljica, vrijeme je došlo da i jedan voditelj preuzme stvar u svoje ruke. 2019. godine Drive In Kino vodio je Nikola Punda. Najveći izazov mu je, naravno, bilo vrijeme jer je te godine u to doba bilo teško nevrijeme u Zagrebu. Osim toga, zbog neodgovorno parkiranih automobila organizacijski tim imao je vučnu službu na brzom biranju.
Manager: Zašto ste se javili za vođenje projekta?
Nikola: Prvenstveno zbog osjećaja samoostvarenja i da vidim po prvi put jesam li uopće sposoban voditi nekakav projekt, a naravno i zato što je to moj najdraži HSA projekt na kojem sam proveo tri godine u organizaciji. Voditi Drive In Kino je vrhunsko iskustvo i stvarno je lijepo biti dio nečega što stvara korist za studente i ukupnu zajednicu.
Manager: Sjećate li se koji su se filmovi prikazivali na Drive In Kinu godine kada ste Vi bili voditelj? Koji Vam je bio najdraži?
Nikola: Prikazali smo „Black Panther“, „Izbavitelji 2“, „Osmi povjerenik“ i „Ljepotica i zvijer“. Najdraži mi je definitivno bio „Black Panther“, godinu ranije je izašao u kinima i osvojio brojne nagrade, a naravno prevladao je i Marvel fanboy u meni.
Za Drive In Kino projekt Nikola ima samo riječi pohvale: „Projekt je iz godine u godinu sve bolji i samo je pitanje vremena kada će dva vikenda i poligon postati premali za HSA.“
Drive In Kino 2020.
Nakon Nikole vodstvo je prešlo na Ivanu Bradić, koju je Mia Belušić spomenula kao jednu od glavnih aktera u organizaciji Drive In Kina 2018 godine. 2020. prikazivali su se filmovi „Zelena knjiga: Vodič za život“, „Tko pjeva, zlo ne misli“, „Briljantin“ i „Dama i skitnica“. No, organizaciju je omela pojava pandemije koronavirusa. Pandemija je sa sobom donijela posebne izazove i zahtjeve te je organizacijski tim trebao biti vrlo kreativan i snalažljiv.
Manager: Koji su bili najveći izazovi tijekom organizacije projekta?
Ivana: Cijela godina je bila izazovna, a dolaskom epidemije rasla je potreba ljudi za druženjima pa su tako u naš grad stigla i druga drive in kina i borba za lokacije. Ipak, Kockica je naša tradicija, čak i kada volonteri nose vizire. Najponosnija sam na to što smo imali dovoljno hrabrosti da ne odustajemo i pripremimo se za nešto drugačiji projekt.
Manager: Postoji li neka anegdota ili smiješna situacija koja se dogodila na Drive Inu?
Ivana: Najzabavnije priče često se ne događaju tijekom trajanja projekta, već kada automobili odu i mi možemo odahnuti nakon te euforije. Imala sam sreću da je organizacijski tim bio spreman za akciju pa su dečki svaki dan micali i vraćali tablu koja smeta u pogledu na ekran.
Drive In Kino 2021.
S izazovima u doba korone nastavila se boriti Ema Štrbac. Kako je dvije godine sudjelovala u organizaciji, 2021. se okušala i u vođenju projekta. Drive In Kino te godine obilježili su dobri filmovi, velik odaziv unatoč lošim vremenskim prognozama te zabavan popratni sadržaj, kao što su kvizovi, hrana i piće te RedBull vozilo iz kojeg je DJ puštao glazbu.
Manager: Kako je bilo voditi ovako velik projekt?
Ema: Voditi projekt je bilo jako zanimljivo i dosta zahtjevno. Godine kada sam ja vodila UV je odlučio malo promijeniti pristup i u timu nas je bilo samo 10ak, a kako je bilo u vrijeme dok je korona još bila aktualna, nisu svi ni bili u Zagrebu.
Manager: Koje ste filmove odabrali za Drive In Kino 2021.?
Ema: Bila sam jako ponosna na odabir filmova. Hrvatski film je bio „Zagrebački ekvinocij“, film koji su napravili studenti praktički bez budžeta. Privukao je dosta ljudi, a bili smo u kontaktu i sa samim glumcima i filmskom ekipom. Jedan strani film bio je „Briljantin“, koji je iznenađujuće privukao i mlađu populaciju više od očekivanog, a drugi strani film za promjenu nije bio holivudski, nego francuski: „Nedodirljivi“. Oba filma su super prošla pred publikom. Najviše sam ponosna na crtani film, koji sam pokušala progurati od svoje prve godine: „Legenda o medvjedu“. Na kraju je na taj film došlo toliko ljudi da smo morali micati svoje aute kako bismo ih smjestili.
Manager: Postoji li neka anegdota koja se dogodila na Drive Inu 2021.?
Ema: Ne znam je li ovo službeno anegdota, budući da je izazivalo više suza nego smijeha, ali sve je dobro što se dobro svrši. Najzahtjevniji dio organizacije bilo je vrijeme. Drive In Kino se naravno održava na otvorenom, a vrijeme je jaaako bitno. Ne samo da bi kiša ometala u gledanju, nego bi vjetar uništio platno. Te godine prije svake projekcije sve velike meteorološke kuće su najavljivale kišu, ali mi smo našli neku random aplikaciju koja je jedina pokazivala sunce i nje smo se držali. Bilo je i vjetra i kiše samo par sati prije projekcija, ali su se povukli prije projekcija i na kraju smo svaku uspjeli održati.
Drive In Kino 2022.
U moru voditeljica, drugi voditelj koji se upustio u vođenje projekta Drive In Kina bio je Jure Beus. Njemu je pripala čast da vodi desetu jubilarnu obljetnicu Drive In Kina. Uz sve prepreke i izazove kroz godine, Drive In Kino je uspješno proslavilo 10. rođendan. To je izdanje pokazalo kako se s projektom ne namjerava usporiti u skorije vrijeme te kako ga u budućnosti čekaju još bolje stvari. 10. rođendan Drive In Kino proslavilo je uz kritički nagrađivane filmove: „Pijev život“, „Zgodna žena“, „Murina“, „Ratatouille“.
Manager: S kojim dijelom organizacije projekta ste najponosniji?
Jure: Najponosniji sam definitivno s činjenicom da je nakon korone poligon Kockica postao mjesto gdje se HSA ekipa družila i gdje smo cijele dane bili tijekom dva vikenda. Drago mi je i da je došlo do toga da se tim međusobno družio cijelo vrijeme i da se nije ni osjećalo da smo dvije godine proveli više-manje zatvoreni u kućama.
Manager: Koji Vam je bio najveći problem s kojim ste se susreli tijekom organizacije projekta?
Jure: Najveći problem s kojim sam se susretao je taj da se definitivno osjetilo da je korona uzela danak kod sponzora. Točnije, iz nekog razloga financijska pomoć od sponzora nije došla u očekivanoj mjeri, ali zato su se iskazali s proizvodima i uslugama koji su nam uvelike pomogli. Također, problem je definitivno bio i što sam prvi vikend bio bolestan s teškom upalom grla i bilo mi je malo izazovno, no moja mentorica je uskočila i pokazala mi je sve kako treba raditi. Od nje sam naučio kako biti mentor.
Manager: Postoji li neka anegdota koja se dogodila na Drive Inu 2022.?
Jure: Evo, mislim da mi osoba neće zamjeriti. Bila je nedjelja jutro. Kris i ja smo bili prvi na poligonu i čekali ostale. Tad je iz bijele Dacije Sandero oko 10 sati ujutro došao kolega iz nekog divljeg aftera. Odspavao je nekih 15-20 minuta, počastio nas kavom iz McDonaldsa, upoznao nas s repertoarom DJ-a protekle večeri i lijepo pozdravio te sjeo u drugi Auto daruvarskih registracija s bijelim TAXI znakom. Sve u svemu nije možda urnebesna situacija, ali mi je u glavi ostala kao situacija u kojoj sam se osjećao kao sporedni lik njegove serije i mislim da je i trebalo biti tako.
Drive In Kino 2023.
Kada smo upitali Juru što očekuje od Drive In Kina 2023., rekao je da očekuje da bude najposjećenije do sad. Tea Kolar i njezin tim su svakako uspjeli u tom naumu i ostvarili i više nego što su se nadali. Tijekom posljednje projekcije, filma „Toma“ bilo je više od 235 prisutnih automobila. Voditeljica je rekla kako su joj u tom trenu suze krenule na oči od uzbuđenosti.
Manager: Jeste li bili na Drive In Kinu ikad prije?
Tea: 2021. godine došla sam kao posjetitelj na film „Zagrebački ekvinocij“, tada sam osvojila kupon za Yolobook te mi ga je uručila cura za koju nisam ni mogla zamisliti da bi mi bila buduća voditeljica tima u HSA. 2022. godine bila samo dio organizacijskog tima, u podtimu Marketing.
Manager: Jeste li ove godine uveli nešto novo?
Tea: Ove godine smo se više fokusirali na ljude koji dolaze bez auta te smo za njih napravili posebnu lounge zonu. Popratni sadržaj nam je bio raznolik svaki dan te je bilo za svaku dobnu skupinu ponešto. Preponosna sam na ovogodišnje izdanje, kao i na svoj organizacijski tim. Ove godine je Drive In Kino bilo više razglašeno nego prije te je engagement na društvenim mrežama duplo narastao.
Manager: Koji su bili izazovi s kojima ste bili suočeni?
Tea: Usred dizanja platna prvu subotu, platno je palo unatrag preko ulične lampe te se rasparalo na manjem dijelu. Srce mi je lupalo kao ludo te sam mislila da nećemo moći taj vikend održati projekt. Srećom, imamo tehničare s kojima je sve moguće. Malo duct tapea i sve je sređeno. Također, za vrijeme filma Suludo bogati Azijci nam je počela padati kiša, u samo par minuta smo morali pospremiti lounge zonu i sakriti se u kombi. Posjetitelji su uživali u toplim autima, a kiša je dala dodatni efekt za romantičnu komediju.
Manager: Postoji li neka anegdota s ovogodišnjeg izdanja?
Tea: Za vrijeme kiše smo se brže bolje spremili u kombi te je mentor Jure „vodio propovijed“ na mikrofon kojim je tjerao kišu. Cijeli projekt bio je pun smijeha i veselja, tako da je teže izdvojiti jednu situaciju.