Gen Z – slabija koncentracija od zlatne ribice

LinkedIn
Ako si uspio ući u članak, i pričekati da se učita, već imaš iznadprosječni stupanj koncentracije generacije Z. Attention span se kroz posljednjih 15 godina spustio s 12 na 8.25 sekundi. Zlatna ribica ima attention span 9 sekundi, što znači da uvreda “pamtiš kao zlatna ribica” uskoro neće biti uvreda, nego kompliment.

Izvor: Giphy

Što je uzrokovalo ovakav nagli pad attention spana?

Mnogi poistovjećuju kratki attention span generacije Z  s činjenicom da smo odrasli uz tehnologiju od ranog djetinjstva, što starija generacija milenijalci, nisu. Društvene mreže i njihov novi oblik mogao bi biti uzrok našeg kratkog attention spana. Na dnevnoj bazi okruženi smo gomilom stvari koje izazivaju više podražaja nego čovjek može podnijeti. Uzmimo TikTok kao društvenu mrežu za primjer. Recimo da prosječan TikTok traje 10 sekundi. Otvoriš TikTok, 10 sekundi gledaš smiješan video, sljedeći video je informativan, a video nakon toga tužan. Tvoj mozak je u pola minuta saznao dosta informacija i osjetio više emocija. Provedeš desetak minuta gledajući videe, i ako je svaki od njih 10 sekundi, odgledaš 60 videa i saznaš jako puno informacija. Završiš sa scrollanjem jer ti počinje predavanje. Trebaš odslušati predmet koji traje sat vremena do prve pauze. Sat vremena. 60 minuta. 3600 sekundi jednog predmeta, jedne teme, kojeg govori glas iste osobe. Da izračunam za tebe, da si na TikToku to bi bilo 360 videa različite tematike koja izaziva drugačije emocije, drugog glasa, drugog ugođaja. Ako ti je koncentracija dopustila da dođeš do ovog dijela članka, tebi ću prepustit da doneseš zaključak zašto ti se teško skoncentrirati na nastavi.

Izvor: Giphy

Što ovo znači u smislu biznisa i zabave?

Ljudski mozak se jako brzo prilagođava i privikava na nove situacije i podražaje. Vrlo je brzo naučio ignorirati oglase i izvaditi samo bitne stvari iz teksta. Ovo definitivno znači potrebnu brzu prilagodbu i promjenu u svijetu medija. Filmska industrija se više trudi imati scene koje zadržavaju attention span, iz tog se razloga snima puno serija s više epizoda s kraćim trajanjem. Pjesme su postale puno kraće što vjerojatno ne primijetite dok na radiju ne dođe neka starija pjesma i pomislite “koliko dugo ova pjesma traje”. Marketinške agencije primjenjuju nove načine oglašavanja jer ih je naš mozak koji je svakodnevno bombardiran oglasima naučio ignorirati. Postoji fenomen “Banner blindness” koji je objašnjen kao svjesno ili nesvjesno ignoriranje različitih informacija u obliku bannera. Javlja se baš iz razloga što ih je na internetu, a i u javnosti, danas previše.

Izvor: Giphy

Bolje spriječiti nego liječiti

Bez obzira jesi li student, učenik ili već radiš, kratak attention span ti može uzrokovati probleme u svakodnevnom životu. Ovo su neki od prijedloga kako bi mogli vratiti ili zadržati svoj attention span.

Dopamine detox

Istraživanja su pokazala da preko 70% ljudi provjeri svoj mobitel u prvih 10 minuta nakon buđenja, što je distrakcija odmah na početku dana i može utjecati na ostatak našeg dana, pogotovo ako otvorimo neku društvenu mrežu koja se bazira na kratkom attention spanu. Cilj dopamine detoxa nije skroz maknuti od sebe društvene mreže i mobitel jer je to nerealno, već izgraditi zdravije digitalne navike. Nakon određenog vremena dopamine detoxa, attention span će ti se polako poboljšavati.

Šetnja

Kod ove tehnike ne postoje nikakvi magični trikovi, samo obična šetnja na dnevnoj bazi u trajanju od 20-30 minuta. Nemoj gledati na mobitel i probaj primjećivati stvari oko sebe, ono što vidiš, zvukove koje čuješ i mirise koje osjetiš. Osim što će ti pomoći oko mentalnog zdravlja, pomoći će i tvojoj koncentraciji.

Čitanje

Prije spavanja bilo bi dobro da makneš mobitel i odvojiš oko pola sata za knjige, časopise i sl. Kroz određeni period ova navika će ti poboljšati sposobnost koncentriranja.

Zaključak ovog članka je da se tvoj attention span može spasiti ako poduzmeš odgovarajuče mjere. Pošto si došao do kraja članka, ne brini, za tvoj attention span još ima nade.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Podijeli

O autoru

Bok! Studiram marketing i glavni sam urednik Managera. Pišem o aktualnim temama, ali najčešće završim na onim psihološkim. Volim nedovoljno isplanirane weekend getaways i Chimichange de Pollo.

Comments are closed.