Četiri mušketira Ekonomske baze

LinkedIn
Čitateljima Manager Magazina priprema se pravo iznenađenje. Predstavljamo vam suradnju s Ekonomskom bazom! Prije nego što objave svoj prvi članak na našem portalu te postanu poznati i slavni ekonomisti, uhvatili smo priliku da ih intervjuiramo. Bez daljnjeg odugovlačenja, Ekonomska baza!

Kako je nastala ideja za Ekonomsku bazu, tko su osnivači i članovi te koliko dugo postoji?

Ideja je nastala sasvim spontano u razgovoru s prijateljima i kolegama. Komentirali smo kako naši prijatelji, rodbina i poznanici izvan fakulteta ne znaju osnovne ekonomske pojmove koje se svakog dana pojavljuju u vijestima tj. medijima, ali ono što je još gore, ne znaju osnovne ekonomske stvari koje su bitne radi njih samih i koje direktno utječu na njih.

Zanimljivo, upravo te kolege koji su vodili taj razgovor su postali i osnivači Ekonomske baze, a oni su Leonardo, Bernard i Jakov. No, onda smo naletjeli na malu nedoumicu, a to je provjera tekstova. Mi smo studenti i zasigurno imamo ograničeno znanje oko određene tematike te smo raspravljali kako nam je potreban netko tko će te tekstove pročitati i korigirati ih, a sve u vidu stručnosti i bolje kvalitete tekstova, što nam je najvažnije. Kroz dogovor s kolegama obratili smo se jednom od naših omiljenih predavača s fakulteta, asistentu s katedre za Makroekonomiju i gospodarski razvoj, Viktoru Viljevcu. Viktor je oduševljeno prihvatio te je osim što je pristao biti revizor tekstova, od početka počeo pisati tekstove zajedno s nama te je “baza” osnivača Ekonomske baze porasla za +1, pa tako Ekonomska baza ima čak 4 osnivača!         

Ekonomska baza postoji od 17.01.2022. godine kada smo prvi put “izašli” u javnost s idejom, dok su prvi koraci počeli davnih dana, preciznije 25.05. 2021. kada smo počeli raditi pripremu i plan za početak našeg projekta.

Izvor: privatna arhiva

Zašto baš taj naziv, što vas je inspiriralo?

Ah, taj naziv haha. Kada smo krenuli raditi skice za projekt (logo, naziv…) imali smo svakakve ideje i moramo priznat kreiranje naziva je proces koji je najduže trajao. Nismo htjeli izaći s nečim u javnost, a da se prvo i osnovno ne sviđa nama. E sad, pogoditi ukuse četvero članova je malo teško, zar ne haha. Pri formiranju imena smo imali problema sklopiti nešto što bi dalo određeni dojam/efekt da čim pročitate naziv možete naslutit o čemu se radi. Htjeli smo dakle postići da čim osoba pročita naziv, otprilike može već nešto o tome pretpostaviti. Od raznih prijedloga (bilo ih je svakakvih, ponajviše smiješnih haha) odabrali smo Ekonomsku bazu. Ime nam se svidjelo na prvu, a s tim smo ujedno dobili nešto što smatramo da fino odražava čime se bavimo.

Bilo to da osoba nauči da postoji dobrovoljni mirovinski fond u sklopu kojeg si može “oplemeniti” i ovako nisku razinu mirovina u RH ili da barem zna na što joj odlazi plaća, kako će recesija utjecati na sve nas i slično.

Zaključno, spajanjem tih dviju riječi dobijemo Ekonomska baza jer će osobe čitajući naše tekstove (barem se nadamo) pokriti osnovna ekonomska znanja koja su prijeko potrebna, dok će im ujedno ta baza biti podloga za buduće tekstove koje “naslanjamo” na one bazne i time proširujemo znanje čitatelja kako bi ih uputili u dublje analize i znanja ekonomije.

Kada bi barem jedna osoba koja pročita naš tekst naučila nešto novo, naša misija je uspješno izvršena :).

Jeste li se znali od prije ili se prijateljstvo rodilo tek na fakultetu? Kako funkcionirate u timu?

Kolege Leonardo i Jakov se znaju još iz srednje škole jer su zajedno bili u istom razredu, tako da prijateljstvo traje već 9 godina. Ostatak ekipe se upoznao na fakultetu, gdje Bernard i Jakov dijele klupe zadnjih 5 godina. Viktor nam je svima bio profesor iz kolegija Ekonomska povijest te smo se tako sklopili svi zajedno kao tim i super se slažemo. Svatko ima svoje ideje i određenu razinu kreativnosti, pa su stoga tekstovi i analize različite, što uvijek dobro dođe kako ne bi došlo do monotonije. Slažemo se oko puno toga i baš smatramo da smo dobra klapa. U našoj grupi uvijek budu određene zanimljive rasprave između nas četvorice kada se otvori neka delikatna tema, pa je zabavno pratiti kada netko ima drugačije stajalište i čvrsto brani argumente, tu bude dosta zabave i smijeha.

Čime se bavi Ekonomska baza?

Ekonomska baza je prvenstveno zamišljena kao edukativni blog o ekonomiji. Ideja je bila da se na jednostavan i razumljiv način ljudima objasne neke osnovne ekonomske ideje i pojmovi koji su svakodnevno prisutni oko nas i koji se spominju u medijima (npr. što je inflacija, što je BDP, kako funkcionira kreditiranje od strane banaka, što radi središnja banka itd.). Nama je neki cilj da malo “ekonomski opismenimo” društvo koje nas okružuje jer će na taj način i ljudima oko nas biti lakše snalaziti se u raznim ekonomskim situacijama u kojima se mogu naći, a i da čuju neke zanimljivosti iz svijeta ekonomije.

Zašto mislite da je potrebno pisati o temama koje većina vaših čitatelja uči na fakultetu?

Kao što smo i rekli, prvenstveno smo krenuli s idejom kako bi ljudima koji ne studiraju ekonomiju približili osnovne stvari iz ekonomije. Većina naših kolega s faksa to čita jer im je zanimljivo podsjetiti se nekih stvari koje su možda već zaboravili tokom studiranja, ali publika kojoj se primarno obraćamo su ljudi koji ne studiraju ekonomiju. Puno prijatelja koji nisu ekonomisti nam se obrate i kažu da im je super pročitati takve tekstove jer ih nema puno u medijskom prostoru, a nama svaka pohvala daje dodatne motive za pisanje novog sadržaja.

Smatrate li da vaša čitanost odražava zanimanje i interes mladih prema ekonomskim
temama?

S obzirom da smo tek krenuli nismo ni očekivali neku veliku popularnost jer ipak treba vremena da ljudi čuju za vas.

Istina je da mladi danas ekonomiju doživljavaju pomalo i dosadnom, ali zadnjih godina smo bili svjedoci booma na tržištu kriptovaluta i tome kako je puno ljudi uložilo nešto u njih, pa ih je to potaknulo na praćenje vrijednosti kriptovaluta, a to je u suštini trgovanje poput trgovanja dionicama na burzi i smatramo da bi ih takve stvari mogle zainteresirati za ekonomiju i istraživanje nekih osnovnih ekonomskih zakonitosti.

Izvor: privatna arhiva

Odakle vam dolazi inspiracija za pisanje članaka i koliko vremena morate posvetiti za
istraživanje pojedinih tema?

Inspiracija može doći iz bilo kojeg izvora, ovisno o temi. Neke teme su izabrane samo zato što mislimo da bi nekome moglo koristiti to znanje, a neke su izabrane jer autor želi znati više, a pisanje teksta je dobar način za naučiti više, s obzirom na količinu istraživanja koja uđe u svaki tekst.

Istraživanje isto tako ovisi o temi, neki jednostavniji “tehnički“ tekstovi mogu bit gotovi u nekoliko sati, a neki tekstovi pak zahtijevaju dan-dva istraživanja.

Jeste li podijeljeni prema vlastitim interesima za određena područja ekonomije ili
pokušavate biti svestrani?

Generalno svi pokušavamo pokriti sve, bez obzira na interese. Postoje dijelovi ekonomije koji većini ljudi nisu pretjerano interesantni (na primjer, porezi), ali svi s vremenom prolazimo i te teme jer su svejedno važne. S obzirom na to da pokušavamo pokriti osnove, ne možemo biti previše izbirljivi što se tiče tema.

Ipak, svatko od nas ima neke svoje interese, tako da to zna nekada biti vodilja. U budućnosti planiramo pisati neke složenije tekstove, nakon što prođemo ove osnovnije teme, pa će se tada svakako više vidjeti interesi pojedinih članova ekipe.

Koliko često izbacujete članke? Pišete li još neke oblike radova?

Svaki tjedan izbacujemo jedan članak i jednu analizu. Analize su kratki tekstovi u kojima se bavimo nekom jednostavnijom tematikom. Analize su donedavno bile dostupne samo na našim društvenim mrežama, ali sada su dostupne i na našoj web stranici na poveznici https://ekonomskabaza.hr/category/analize/

Primate li nove članove?

Trenutno ne tražimo aktivno nove članove, ali ne isključujemo tu mogućnost. Kako nas je 4, do sada smo stizali bez većih poteškoća držati tempo pisanja tekstova koji smo si zadali na početku projekta i tim dosta dobro funkcionira. No, u budućnosti smo otvoreni i za potencijalna proširenja.

Jeste li aktivni na društvenim mrežama, na koje sve načine vas mogu podržati zainteresirani čitatelji?

Jesmo, s obzirom na to da je riječ o neprofitnom projektu, društvene mreže su nam glavni  kanal putem kojeg dolazimo do čitatelja. Podržati nas možete tako da nas, ukoliko vam se svide naši tekstovi i zanimaju vas teme o kojima pišemo, pratite na društvenim mrežama i čitate naše tekstove. Evo društvenih mreža na kojima smo aktivni – Facebook, LinkedIn, Instagram i Twitter. Uz to ćete nas od sada moći pratiti i svaki zadnji ponedjeljak u mjesecu na Manager Magazine stranicama!

 

Podijeli

O autoru

Bok! Studiram Poslovnu ekonomiju na EFZG-u, a timu Manager pridružila sam se tek 2021. godine. Volim pisati o zabavi i problemima s kojima se susreću mladi. Kad odrastem želim biti gajitelj divljih smokava ili lovočuvar u Hogwartsu.

Comments are closed.