Trenutno se nalazimo u superizbornoj godini, parlamentarni izbori su iza nas, a još nas čekaju izbori za Europski parlament 9.6. te predsjednički izbori krajem godine. Politika je tema koja mlade rijetko privlači jer glavni interesi političara nisu mladi i politike koje se tiču boljitka mladih i njihove integracije u društvo. To pokušava promijeniti Nina Skočak.
Averzija prema politici stvara se jer mladi nemaju dostojnog predstavnika u Parlamentu, ne samo u Hrvatskoj nego u cijeloj Europi. Zanimljivo je da je prosječna dob zastupnika u prosječnom parlamentu pedeset i tri godine. Doduše danas se stvara sve više inicijativa i foruma mladih kojima je u cilju uključiti mlade u politiku. Ipak, na primjeru rezultata nedavno održanih parlamentarnih izbora jasno se vidi kako je to propali projekt jer mandat nije osvojila nijedna mlada osoba. Budućnost za mlade u politici ipak još postoji, a za to se pobrinula Nina Skočak, nositeljica Gen Z liste za Europski parlament, čiji je glavni cilj zastupati politike koje u fokusu imaju boljitak mladih.
TikTok – glavni alat superizborne godine
Jedan od ciljeva kandidata na parlamentarnim izborima svakako je bio privući mlado glasačko tijelo da izađe na izbore, kao i uvjeriti mlade da glasaju za određenu političku opciju. Stranke su sve svoje snage uprli prema novim medijima, ponajviše TikToku gdje su najviše mogli doprijeti do mladih glasača, koji su većinom prvi put izlazili glasati.

Izvor:pixbay
Materijal koje su neke političke opcije stavljali na svoje društvene mreže opisala bih ustaljenim hrvatskim izrazom, susramno. Koliko god se političari trudili koristiti moderne izraze i približiti se mladima to je nemoguće bez da uključe mlade u svoju kampanju. Jer ipak su mladi ti koji znaju što treba promijeniti kako bi im se omogućio što bolji i lakši život.
Nina Skočak – nositeljica Gen Z liste
Nina Skočak mlada je politologinja i tiktokerica koja se trenutno nalazi u utrci za Europski parlament. Nina je magistrirala na Fakultetu političkih znanosti, a ima i magisterij s VUB-a u Bruxellesu. Široj javnosti postala je poznata još za vrijeme karantene sa svojom turbofolk poezijom, a danas na svom TikTok profilu dijeli buvljak haulove, snima svoje tipične dane i promovira svoju politiku mladima. Ninina se kampanja bavi pitanjima koje muče mlade, fast fashionom te kontroli umjetne inteligencije. U kratkom smo razgovoru s Ninom dobili politološki uvid na zanimanje mladih o politici kao i na trendove u politici koje mijenja internet.
Što Vi smatrate glavnim uzorkom nezainteresiranosti mladih za politiku?
Mislim da je politika na neki način neprivlačna mladima zbog percepcije da je to polje rezervirano za ‘starije i iskusnije’. Možda i najveću ulogu ovdje igraju političke stranke koje cijene podobnost ispred kompetencija i volje. Mladi više nisu zainteresirani čekati po nekoliko desetljeća da netko čuje naš glas. Zato smatram da si sami moramo kreirati prilike, ako drugi neće. Nadam se da će i drugi mladi to uvidjeti i da će naša lista bar nekoga inspirirati, to mi je najvažnije iskreno.
Mislite li možda da dolaze promjene i da mladi izlaze iz „mraka“ apolitičnosti? Imaju li na to utjecaj novi mediji?
Mislim da društvene mreže mogu pomoći, ja se barem trudim da se to dogodi tako što približavam sadržaj ljudima i pokazujem im što se zbiva iza kulisa i čime se bavim. Nastavila bih s tim u Europskom parlamentu – društvene mreže su transparentnost. Moja kandidatura je samo jedan korak ka uključivanju većeg broja mladih u politiku, a moj cilj je stvoriti platformu koja će omogućiti mladima da se aktivnije uključe i utječu na promjene. Nadam se da ćemo motivirati novu generaciju mladih političara na Balkanu.
Jesu li društvene mreže jedini način na koji se danas mogu privući mladi ili to mogu biti raznovrsni paneli, forumi i inicijative?
Svakako nisu jedini način, one mogu poslužiti za oglašavanje debata, inicijativa, sastanaka itd., ali bez organizacije istih, nemamo što oglašavati, važno je djelovati u svim sektorima i kombinirati nove i tradicionalne medije i nove i tradicionalne metode djelovanja da se međusobno nadopunjuju.
Koja politička pitanja Vi smatrate da zanimaju mlade?
Mislim da ih ima puno i da je to zaista individualno, ne bi bilo fer generalizirati, ono što mogu reći je što je možda “trenutno aktualno.” Susretanje s dezinformacijama je ogroman izazov i jedna od najvećih prijetnji demokraciji. Ja se zalažem za siguran internetski prostor gdje se dezinformacije neće moći lako širiti – velike tech kompanije moraju snositi odgovornost za svoje postupke, ali i svatko može doprinijeti na individualnoj razini. Npr. paziti na izvore informacija i pouzdane medije. Medijska pismenost je nešto na čemu želim da se više radi.
Također, mislim da sve više ljudi postaje svjesno posljedica brze mode. Zalažem se da se ona stavi na političku agendu kao 3. najveći zagađivač na svijetu. Radnice i radnici u zemljama trećeg svijeta rade u groznim uvjetima za mizernu naknadu u tvornicama koje degradiraju njihovo zdravlje i okoliš. Mi svojim novcem podržavamo neetične proizvodne procese – odjeća koju nosimo tako je jeftina jer se često proizvodi u uvjetima potplaćenog i prekovremenog, dječjeg pa čak i robovskog, rada u proizvodnim pogonima koji ne zadovoljavaju osnovne okolišne kriterije. Mislim da sve više ljudi promišlja o tim problemima, nadam se.
Politika može ući u interes mladih ako se nađe dobar način da im se predstavi. Za to je najvažnije znati težnje mladih kao i pronaći dovoljno dobre, mlade predstavnike koje bi mlade predstavljali u Parlamentu. Ninina će lista, nadajmo se, pokrenuti pozitivan trend u Hrvatskoj politici, a Nini želimo svu sreću na Europskim izborima.
1 komentar
Pingback: Jačanje desnice - Pazi Woke - Manager Magazine