Sapun+apoteka= Sapunoteka

LinkedIn

Hrvatski brend iz Šibenika koji gradi na prirodan, etičan i za okoliš održiv način. U razgovoru s bračnim parom, Ivanom Milišić i Marijom Plavčić saznajemo na koji to način rade, kako planiraju budućnost i  još mnogo više tema koje vas čekaju u nastavku intervjua.

 

Manager Magazine: Proizvodi Sapunoteke privlače poglede svojim ekološkim ambalažama koje zrače jednostavnim i estetskim izgledom. Što Vas je motiviralo da krenete s ekološkim pristupom, što u današnjem poslovanju često zna biti neisplativo?

Marija: Motivacija je svakako bila naša osobna sklonost prirodnom i održivom. Svakako da je manje isplativo od masovne proizvodnje koja ne mari, ili taman toliko mari da ispoštuje zakonski minimum, ali mi smo zadovoljni.

Manager Magazine: Odlično je vidjeti kako su vrijednost Sapunoteke prepoznale i ostale države. Prošle godine ste rekli da proizvode Sapunoteke možemo vidjeti također u Sloveniji, Nizozemskoj i  Poljskoj. Je li u međuvremenu ostvarena još koja međunarodna suradnja te jesu li cijene proizvoda iste kao što su u Hrvatskoj?

Marija: U međuvremenu je pokrenuta suradnja u Bosni i Hercegovini, te Slovačkoj, a u pregovorima smo sa suradnicima iz Austrije i Norveške. Cijene su dosta slične u Sloveniji i BiH, dok su u ostalim državama ipak nešto više.

Manager Magazine: Svakako je bilo uspona i padova u poslovanju koje traje već 12 godina. Koje bi sastavnice istaknuli s kojima ste imali najviše problema, te s druge strane, koje bi odluke ili trenutke istaknuli kao ključne u napredovanju i podizanju vrijednosti i kvalitete Sapunoteke?

Marija: Teško je istaknuti jednu zasebnu odluku, više je to rezultat kontinuiranog rada i truda. No, dosta nas je pomaklo kad smo konačno pristali na suradnju s većim trgovačkim lancima, prvo s dm drogerie markt koji u svojoj stalnoj ponudi nude nekih 30% našeg asortimana, a zatim i s Lidlom s kojim ostvarujemo akcijske prodaje par puta godišnje. Najveći izazov dosad je bilo poslovanje nakon ožujka 2020., kad se već jasno vidjelo da bi moglo doći do većih poremećaja zbog pandemije korona virusa, što se na kraju i ostvarilo.

Manager Magazine: Referirajući se na posljednji intervju koji je bio u veljači 2020. godine,istaknuli ste da u sljedeće tri godine planirate podignuti pogon od oko 450 kvadrata na Podima (industrijska zona u Šibeniku), što je u usporedbi s trenutnim poslovnim prostorom na Tromilji i osam zaposlenika veliki iskorak. Kako se je izgradnja odvijala od veljače prošle godine, te je li se broj zaposlenih mijenjao?

Marija: Izgradnja je još u fazi planiranja i ishodovanja potrebnih dozvola, no još uvijek nam je u planu i programu. Tajming je bio loš, jer kako ste rekli teren smo kupili u veljači, a u ožujku je Italija bila u lockdown-u, uskoro zatim i mi kao i većina svijeta. No, uspjeli smo pregurati taj dio i radimo dalje na ostvarenju plana izgradnje. Broj zaposlenih se zasad nije promijenio.

Manager Magazine: Losion za tijelo od marelice i makadamija, piling za tijelo od limuna i marelice, krema za lice od smilje i divlje ruže su samo neki od mnogobrojnih proizvoda koji čine raznoliku ponudu Sapunoteke. Što Vas je potaknulo na širinu asortimana te da li na tržište uskoro dolaze neki novi proizvodi?

Marija: Paletu proizvoda širimo polako i kontinuirano, uglavnom prateći zahtjeve naših kupaca. U planu za iduću godinu je desetak novih proizvoda, tematski okupljenih oko njege brade, njege lica, te proizvoda za sunčanje.

Manager Magazine: Ponovo se vraćamo na prijašnji intervju gdje ste izjavili da ste prisutni na društvenim mrežama (linkovi na dnu članka), no kako ne ulažete previše u marketing. Smatrate li i dalje da je marketing sporadična stvar u Vašem poslovanju ili ste ipak uvidjeli neku veću vrijednost u njemu?

Marija: Mi često isprobavamo razne oblike marketinga. Zasad nam se čini, osim ovog obaveznog koji radimo, a to je vođenje društvenih mreža, da ostali oblici nisu toliko bitni i potrebni za brend poput našeg, gdje najveći učinak ima „preporuka od uha do uha“. No, isprobavati i istraživat ćemo i dalje.

Manager Magazine: Iako je tema koje su je svi zasitili, moramo spomenuti i korona pandemiju. Na koji se način odvijalo poslovanje Sapunoteke za vrijeme globalne pandemije te u kojoj su se mjeri osjetile promjene u prodaji?

Marija: Možemo reći da nas je suradnja sa solidnim i čvrstim partnerima, gdje prvenstveno mislimo na dm drogerie markt, Lidl, naše partnere u Sloveniji (gdje se također u dm trgovinama prodaju naši proizvodi), održala. U samom početku pandemije bilo je jedno dosta stresno, turbulentno i nepredvidivo razdoblje, ali nakon nekog vremena uspjeli smo stabilizirati poslovanje i završili smo godinu u plusu.

Za kraj nam ostaje par brzopoteznih pitanja, spremni?
Manager Magazine: Osobno najdraži Sapunoteka proizvod?

Marija: Uh, zaista mi je teško nešto izdvojiti, pa evo – sapun Naranča, krema za ruke od konoplje, krema za lice Lješnjak, BHA piling, šampon za suhu i kovrčavu kosu

Manager Magazine: Najveći konkurent na tržištu?

Marija: Zaista nismo sigurni, iako su proizvođači prirodne kozmetike brojni, smatramo da je svatko uspio naći svoju nišu i publiku

Manager Magazine: Najprodavaniji Sapunoteka proizvod?

Marija: Krema za ruke od lavande


Web stanica i blog: https://sapunoteka.com/en/
Facebook: https://m.facebook.com/Sapunoteka-151957943770/
Instagram: https://www.instagram.com/sapunoteka/
Podijeli

O autoru

Ciao, Io sono studente di economia a Zagabria. Trenutno sam urednik rubrike University. Težim pisanju o psihologiji, energetici i društvenim paradigmama. Najdraže mi je pisati intervjue s ljudima koji imaju iskustva u poslovnom svijetu, volontiranju i putovanju. Osim što aktivno pišem također volim rock, crumble od jabuka i učenje talijanskog. Ono što me najviše pokreće su pohane lignje sa blitvom i krumpirom u menzi.

Komentirajte