Algoritam piše hitove- kako Tik Tok utječe na glazbenu industriju?

LinkedIn
U slučaju da ste od prvog dana scrollali po Musical.lyju, dobro se sjećate prvog videa koji se pojavio na explore stranici. Od tada su se trendovi šaroliko mijenjali, ali ono što ih uvijek povezuje je popularna glazba i ples. Možda je Musical.ly postao TikTok, ali sadržaj je sve kraći i kraći, a borba za glazbene top lista je sve žustrija i žustrija. Tko svoju pjesmu može probiti na Tik Toku danas postaje ozbiljan biznis.

Izazov za glazbenike

Iz perspektive potrošača i konzumenata Tik Toka i glazbe općenito, često ne razmišljamo kako je neka pjesma nastala i je li ciljano planirana za određenu publiku. Desetak godina unazad, moglo bi se reći da je bilo puno više umjetničke slobode. Ljudi su slušali glazbu koju vole, a glazbenici su je stvarali pa kome god se svidi. Sve o čemu su trebali razmišljati je minutaža za radio i kapacitet za ploče i CD-e. Pjesme nisu sadržavale tekstove o društvenim mrežama, kroničnim online izrekama ili niche temama koje razumiju samo neki. Stoga i mnogi mladi danas preferiraju stariju glazbu jer zvuči iskrenije i autentičnije, a ne podsjeća ih na probleme današnjice.

Sada je pokušaj popularizacije glazbe na Tik Toku postala jedna kompleksna marketinška strategija. S jedne strane kreativnost umjetnika je na vrhuncu, ali gdje je nestao integritet? Pjesme se pišu s premisom kako bi izgledale u formi 15 sekundi za video te se gleda kako najbolje elemente pjesme i refrena ubaciti u tih 15 sekundi. Trendovi u tekstopisanju su vrlo predvidljivi, a pokušaj promocije još predvidljiviji. 

Naiđete li na video mladog indie glazbenika koji je odlučio podijeliti par stihova nečega što je “sad” napisao, šanse su da ćete na profilu naći još pet videa na istu foru u nadi da svaki odiše autentičnošću te da će jedan otići viral. Zahvaljujući algoritmu, jedan video će vjerojatno postati popularan i probiti tog glazbenika, koji će nakon toga pak odugovlačiti datum izlaska pjesme do te mjere da će ljudi izgubiti interes. 

Takvih slučajeva je bezbroj, a nažalost ili nasreću oni funkcioniraju. Glazbenik više ne mora hodati godinama po polupraznim klubovima u nadi da će mu prići glazbeni producent, već samo treba objaviti Tik Tok. To mnoge starije glazbenike ljuti i to s pravom, jer je u njihovo vrijeme zadobiti popularnost bio Sizifov posao. Tko danas više može procijeniti koji je “ispravan” glazbeni put?

“Jel to ona s Tik Toka?”

Velike su šanse da je svaka druga pjesma na radiju pjesma s Tik Toka. Od toga ne mogu pobjeći ni domaći radiji, tako da budimo realni top ljestvice drže naše Tik Tok zvijezde. Olivia Rodrigo, Lil Nas X, GAYLE, JVKE, Ice Spice, PinkPantheress samo su od nekih čije su pjesme probile prva mjesta na svjetskim top listama upravo zahvaljujući Tik Toku. 

Iako je Olivia Rodrigo poznata još od Disney dana, nije objavljivala glazbu samostalno, dok nije došao Drivers Licence. Pjesma se momentalno probila do prvog mjesta glazbenih top listi, a Oliviu je proglasila najmlađom osobom koja je s debitantskim singlom došla na vrh ljestvice. GAYLE je zarazila svijet sa svojom pjesmom “abcdefu” na koju su ljudi odlično reagirali upravo zbog kreativnog tekstopisanja. Pjesma se također probila na vrhove glazbenih ljestvica te utrla put mladim glazbenicima da svoje glazbene kreacije podijele na Tik Toku. 

tiktok

Izvor: Pinterest, @sillylittlelulu

Nije sve tako crno

Osvrćući se na pitanje postoji li pravi glazbeni put te u centar problema staviti Tik Tok, svaka osoba i prvenstveno svaki glazbenik će to shvatiti kako njemu ide u prilog, ali reći da Tik Tok u tome odmaže bi bilo krivo. Isto kao što je neviđeni mladi glazbenik u par dana dobio popularnost, možda se posrećilo nekom iskusnom starijem glazbeniku da proširi svoju publiku iz polupraznih klubova do ljudi diljem svijeta.

Tik Tok je postao platforma za povezivanje i buđenje glazbe. Nemojmo zaboraviti stare hitove kojim smo putem Tik Toka ponovo dokazali zašto postoje. Bloody Mary, Running Up That Hill, Every Breath You Take, Rasputin, Silver Springs su pjesme koje su unazad tri godine iz penzije došle do uha gotovo svake osobe koja imalo vremena provodi na Tik Toku. Ukidanjem Tik Toka uništili bi snove ne samo beauty influencera, već glazbenika koji su napokon pronašli svoju publiku i čiji se snovi možda napokon ostvaruju. Sudeći po svemu, uvijek zaplješći liku na gitari u baru, ali i baci lajk liku na gitari na Tik Toku. Tko zna, možda ćeš ga za koju godinu slušati na koncertu.

Podijeli

O autoru

Pozdrav svima, ja sam Iva, studentica treće godine komunikologije i sociologije. Inače me možeš naći sa slušalicama u ušima, a upravo me ta kreativna narav i ljubav prema glazbi, pisanju, pop kulturi i super ekipi dovela u Manager Magazine.

Comments are closed.