Sedlom do modnih anala

LinkedIn
Birkin, Kelly, Evelyne i Constance osim što su očigledno vlastita imena, također su i jedne od najtraženijih luxury torba. Ove torbe povezuje jedno ikonično modno ime, a to je Hermes. Ova marka je sinonim tzv. old money stila, ali rijetko tko zna da se prije izrade torba, obuće i odjeće ovaj brand bavio izradom sedla. 

Kratka povijest 

Godina je 1837., mjesto radnje glavni grad Francuske Pariz, a glavni protagonist priče Thierry Hermes. Hermes je rođen u današnjoj Njemačkoj u obitelji koja je držala mali pansion. U Pariz odlazi sa svega 20 godina nakon smrti oba roditelja. U Parizu petnaestak godina kasnije osnovao je kožarsku radionicu Hermes. Iako je danas Hermes sinonim za skupe kožne torbe, šalove i čizme ova se tvrtka prvobitno bavila izradom sedla i remena za jahanje.

Izvor: @pixabay

Sedla su bila vrlo popularna, a jedan od Hermesovih kupaca bio je i Napoleon III.  Kako je Hermes raso tako je i rasla njegova klijentela. Izrada se proširila na torbe, čizme i cipele, ali je marka ostala vjerna izvornom materijalu sa kojim je sve počelo, kožom. Danas kada se govori o visokoj modi Hermes je neizostavna brand, a baš su kožne torbe Birkin i Kelly nazvane po ženama za koje su kreirane jedne od najtraženijih komada ovog branda.

Nije za svakog

Povijest ovog branda ne bih ni uvrstila kao najzanimljiviji dio ove priče. Najintrigantnija činjenica koja je vezana za ovaj brand veže se uz njihov najpoznatiji proizvod, a to je već spomenuta ikonična Birkin torba. 

Za početak, torba je dobila ime po Jane Birkin, britansko-francuskoj glumici poznatoj po svome stilu kao i košari za tržnicu koju je sa sobom nosila svugdje do sudbonosnog leta 1983. Naime na tom su letu Jane Birkin i tadašnji glavni direktor Hermesa sjedili jedan pored drugog te je on intrigiranom njenom košarom upitao zašto s sobom nosi košaru, a ne torbu. Na njegovo je pitanje Birkin odgovorila kako nikad nije našla torbu koja joj se dovoljno sviđa stoga su ostatak leta njih dvoje proveli u dizajniranju savršene torbe za nju. Tako je nastala famozna Birkinica, torba čija cijena varira između 10 000 i 500 000 eura.

 

Ako vam se cijena čini prava sitnica znajte da je prava vrijednost ove torbe znatno veća. Za razliku od ostalih torbi drugih brandova Birkinicu ne može kupiti svatko. Naime, Hermes ovu torbu ponudi svojim vjernim klijentima koji su uspostavili odnos sa brandom i svojim osobnim prodavačem. Stoga u pravilu vi morate potrošiti eure i eure kako bi vam se samo otvorila prilika da vam se ponudi ova torba te kako bi postali dio odabrane klijentele.

Birkinica danas

Ok, ok danas stvarno postoji više načina kako kupiti Birkinicu. Postoji more stranica na kojima se prodaju već korištene Birkinice stoga ipak nije toliko ekskluzivna torba kao što je nekad bila. Kako se ekskluzivnost vlasnika ove torbice ipak malo smanjila rekla bih da postoje dva tipa osoba koje nose ovu torbu.        

S jedne strane imamo tipične Lily van der Woodsenice, clean girls, old money žene i djevojke koje čuvaju svoju Birkinicu kao kap vode na dlanu. Njihova Birknica nikad neće biti na podu, neće imati ni jedan nabor te će i deset godina nakon kupnje izgledati novo.

S druge strane imamo djevojke koje nose torbu kako je to Jane Birkin radila. Ona je svoju torbu personalizirala različitim lancima i privjescima, nosila je u njoj hrpu stvari. Od knjige i skripti do uobičajenih stvari koje se nalaze u svakoj ženskoj torbici. Ovaj tip uživalaca Birkinice je ipak u manjini ali u ovu kategoriju spadaju osim same Birkin i neke od najpoznatijih žena današnjice. Tako su je među prvima nosile blizanke Olsen , a nedavno je sliku svoje dupkom pune Birkinice objavila i Dua Lipa.

Keep it in the Family

Osim unikatnog načina kupovanja ovaj brend je jedan od rijetkih koji je još uvijek u vlasnitšvu obitelji. Naime, veliki broj luksuznih marki je pod vlasništvom velikih korporacija, Jimmy Choo, Versace, Dior, Loewe, samo su neki od primjera. Hermes s druge strane još je uvijek dio obiteljskog biznisa koji je procijenjen na više od 200 milijardi dolara.

Podijeli

O autoru

Hej! Ja sam Tena studentica politologije. Prijatelji bi me opisali kao kreativnu osobu koja uvijek ima neku nerelevantnu činjenicu koju želi podijeliti s drugima. Kada ne pišem vjerojatno spavam ili gledam neku niche seriju za koju nikad nitko nije čuo.

Comments are closed.