Održivost u poslovanju – Prednosti i mane

LinkedIn
U suvremenom poslovnom svijetu, koncept održivosti postaje sve važniji. Održivo poslovanje odnosi se ne samo na zaštitu okoliša, već i na ekonomske te socijalne aspekte koji zajedno doprinose dugoročnoj stabilnosti i uspjehu poduzeća. Održivo poslovanje obuhvaća mnogo više od jednostavnog smanjenja zagađenja okoliša. Ovaj sveobuhvatan pristup pokazuje način na koji kompanije upravljaju svojim resursima, kako se odnose prema svojim zaposlenicima i kako donose inovacije za svoje proizvode i usluge kako bi bili u skladu s načelima održivog razvoja.

Uvođenjem održivih praksi, tvrtke ne samo da doprinose očuvanju okoliša i boljem društvu, već i stvaraju temelje za dugoročnu ekonomsku stabilnost. Kroz održivost i održive poslovne modele, tvrtke postaju fleksibilnije i otpornije na tržišne promjene, dok istovremeno otvaraju nove poslovne prilike kroz inovacije i održiva rješenja.

Izvor: weforum.org

Održivo poslovanje

Održivo poslovanje je pristup koji teži minimiziranju negativnog utjecaja na okoliš, maksimiziranju društvene koristi i osiguravanju ekonomskog rasta koji ne iscrpljuje prirodne, ljudske i ekonomske resurse. To uključuje prakse kao što su korištenje obnovljivih izvora energije, smanjenje otpada, etički nabavne strategije i pravedno upravljanje ljudskim resursima. 

Primjeri održivosti u poslovanju

  • IKEA – Ova svima poznata tvrtka poznata je po svojoj posvećenosti održivosti, koristeći reciklirane materijale u proizvodnji namještaja i promovirajući energetsku efikasnost u svim svojim operacijama. IKEA planira postati “klimatski pozitivna” do 2030. godine, smanjujući više emisija ugljika nego što ih proizvodi.
  • Patagonia – Kao proizvođač vanjske odjeće i opreme, Patagonia je odličan primjer tvrtke koja stavlja održivost na prvo mjesto. Koristeći reciklirane materijale i ulaganjem djela zarade u zaštitu okoliša, ova tvrtka donosi pozitivnu promjenu u održivom poslovanju.
  • Adidas – Ovaj sportski gigant je uveo inovativne prakse kao što su proizvodnja tenisica koje se mogu u potpunosti reciklirati te upotreba plastike iz morske vode za izradu obuće i odjeće.

Izvor: ikea.com

Prednosti i izazovi

Održive prakse mogu donijeti niz prednosti za tvrtke, uključujući smanjenje troškova, povećanje lojalnosti kupaca i poboljšanje korporativnog imidža. Tvrtke koje uspješno implementiraju održive strategije često uživaju veću tržišnu vrijednost i konkurentsku prednost.

Unatoč brojnim prednostima, tvrtke se mogu susresti s izazovima poput visokih početnih troškova za implementaciju održivih tehnologija, potrebe za promjenom korporativne kulture i adaptacije na nove regulatorne zahtjeve. Međutim, kada se početni trošak pređe, puno je lakše ostvariti neku vrstu dobiti s daljnjim održivim praksama.

Izvor: adidas-group.com

Summa Summarum

Održivost u poslovanju nije više samo izbor, to je neophodnost u današnjem globalno povezanom i rastućem ekološki osviještenom tržištu. Kroz primjere tvrtki poput IKEA-e, Patagonije i Adidasa, vidimo kako je moguće uskladiti poslovni uspjeh s pozitivnim društvenim, a i okolišnim utjecajem.

Ovo je put koji oblikuje budućnost poslovanja, a prilagođavanje održivim praksama postaje ključno za dugoročni uspjeh svake tvrtke, a vjerujemo da će uskoro biti i potpuno neizbježno.

Podijeli

O autoru

Pozdrav! Trenutno sam na drugoj godini studija menadžmenta i pišem za Manager o raznim temama, u svakoj kategoriji ponešto. U slobodno vrijeme me se može naći po kavama od Straduna do Tkalče.

Comments are closed.