Deset godina konferencije Marketing Madness proslavili smo i ove godine na Ekonomskom Fakultetu u Zagrebu 22. i 23. ožujka 2024. Deset godina intrigantnih tema iz područja PR-a i marketinga s vrhunskim stručnjacima i izvrsnom organizacijom oblikovale su nasljeđe ove konferencije. Od raznih promjena u industriji, sve do pandemije, svake godine ova konferencija je održana besprijekorno, a isto tako je bilo i ove godine.
Marketing Madness kao projekt je stekao prestižnu reputaciju tijekom svojih prethodnih devet izdanja. MM-ova reputacija potvrđena je i kroz priznanja Dekanovih i Rektorovih nagrada, koje su dodijeljene mnogim ranijim izdanjima konferencije. Ova priznanja uvjerljivo predstavljaju ne samo kvalitetu samog događaja, već i predanost organizatora i sudionika u stvaranju inspirativnog i edukativnog iskustva za sve uključene.
Brojni mailovi, bezbrojni pozivi i sati osmišljavanja vizuala, budžetiranja i dobivanja raznoraznih dozvola, obilježili su početak organizacije ovog, kao i svakog HSA projekta. Međutim na samim danima konferencije, ni sami organizatori nisu mogli vjerovati kakav su posao odradili. Zadovoljna lica vrhunskih predavača i panelista, pa do oduševljenih posjetitelja i profesora, obilježili su početak jubilarnog izdanja Marketing Madnessa.
Creative Madness
Prvi dan konferencije bio je usmjeren na novitete u poslovanju. Content kreatori, umjetna inteligencija i kreativnost u marketingu i PR-u obilježili su prvi dan konferencije. Točno ovim temama započeo je prvi dan s panelom „AI u marketingu“ uz stručnjake Frana Mubrina iz Agencije 404, Tinu Andrašek iz tvrtke TCB, izv. prof. dr. sc. Vatroslava Škare s EFZG-a te moderatoricu Tenu Turčinović Barukčić iz udruge CroAI.
Tako su nas u punoj dvorani prvi panelisti uveli u temu koja nas nastavlja pratiti kroz cijeli dan. Da bismo bolje razumjeli samu ulogu kreativnosti s razvojem umjetne inteligencije, pomogla nam je Nikolina Poštenjak iz Henkela, uspoređujući svojim predavanjem nove trendove u AI-u te kako ih ona implementira sa svojim timom u različitim projektima.
Nakon kratke pauze gdje su gosti imali priliku porazgovarati sa samim organizatorima, osvojiti pokoju nagradu i osvježiti se paketima pripremljenima od strane naših sponzora, Nikola Žinić – suosnivač agencije Bruketa&Žinić&Grey nam je u interaktivnom predavanju približio kaotični svijet marketinških strategija. Nastavili smo u tonu kreativnosti gdje nam je gospodin Žinić otkrio koliko je važno moći izdvojiti sebe i svoj brend iz mora drugih te koliko nekad naizgled neozbiljan tok misli, dovodi do najuspješnijih kampanja.
Razvoj društvenih mreža u zadnjem desetljeću donio nam je mnoge pogodnosti u komunikaciji. Osim toga, promijenio je i tijek kojim marketing funkcionira, a nešto više o tome kako su kreatori sadržaja na društvenim mrežama promijenili marketing otkrila nam je ekipa iz Mood Medie, s moderatoricom Lamiom Belošević te content kreatorima Nikom Pavičić, Rafaelom Sebom i Marcom Cuccurinom. Kroz interakciju s publikom otkrili su nam neke svoje poslovne izazove te nam time približili ovaj naizgled nedostižan svijet.
Podne nam je već odavno odzvonilo, predavači i pauze su se nizale, a cijenjeni posjetitelji su s guštom i dalje popunjavali klupe kongresne dvorane. Tako su i naši kolege iz udruge hura! – Barbara Tolić Aušić i Marin Vlainić pozvali naše posjetitelje na Dane Komunikacija, podijelili nekoliko nagrada, a i objasnili koliko se isplati biti drugačiji u današnjoj industriji. Sa svojim posebnim vizualnim identitetom, učinili su nam ovo predavanje još zanimljivijim pa smo tako i danas ostali zadivljeni njihovim strategijama.
Predavanje „ Kada je pravo vrijeme za rebranding?“ održala je Petra Despot Domljanović iz Fabulara, koja je na zanimljiv i pristupačan način objasnila kada je potreban rebranding, kada se prilagoditi današnjem dinamičnom poslovnom okruženju i što napraviti kada se nađemo u točki bez mogućnosti povratka. S pokojom šalom i svojom karizmom, ovu kompleksnu temu je idealno objasnila podupirući sve svojim iskustvom i primjerima svog strateškog komuniciranja.
Pretposljednje predavanje prvog dana Marina Kuleš iz Abeceda Komunikacija održala je s temom „Digitalna revolucija“ objasnivši nam načine na koje se ona kao stručnjakinja, skupa sa svojim timom, prilagođava na nove promjene i mogućnosti koje nam donosi novo digitalno doba. Svojom pričom o promjenama u poslovanju stvorila je odličnu podlogu za posljednjeg govornika prvog dana, Krunoslava Stančića iz Ledo d.o.o. koji nam je predavanjem „Kako smo repozicionirali brend Macho i što smo naučili?“ otkrio strateški proces prilagodbe identiteta postojećeg brenda ka promijenjenom tržištu. Time nam je kroz poslovni humor ponovno objasnio uloge kreativnosti i tako zaokružio prvi dan konferencije Marketing Madness.
Relationship Marketing
U subotu ujutro, dočekale su nas pune klupe. Drugi dan bio je posvećen komunikacijskim strategijama i važnosti komunikacije u marketingu, pa nam je Barbara Budić iz envy Croatia tako i objasnila važnost izgradnje dugoročnih veza s ljudima. Naučila nas je kako privući klijente i održati kvalitetne odnose s istima, posebno u doba kada postoji toliko različitih opcija na tržištu.
S obzirom na kaotičan svijet koji nas okružuje, svjesni smo koliko često zapostavljamo svoje obaveze i koliko se sve manje cijeni vrijeme onih oko nas. „Kultura otkazivanja i krizno komuniciranje“ bilo je drugo predavanje drugog dana, održano od strane Ane Škiljić iz Komunikacijskog Laboratorija koja nam je sa svojim iskustvom u komunikaciji i PR-u, objasnila kako uspostaviti učinkovitu komunikaciju u kriznim situacijama.
Nakon predavanja o kriznom komuniciranju, uslijedio je panel na temu „Održivost i marketing“, gdje su se moderatorica prof. dr. sc. Ana Tkalac Verčić s EFZG-a, Marija Franić iz Kauflanda, Marina Bolanča iz Abeceda Komunikacija, Marijana Jakoliš iz Henkela i Marija Margareta Klika iz The Green Huba našle u zanimljivo edukativnoj raspravi o vezi ESG-a i marketinga. Na zanimljiva pitanja iz publike imale su edukativne odgovore te su nas svojim profesionalizmom potaknule na razmišljanje o održivosti u našim svakodnevnim životima.
Iduće predavanje pod nazivom „Inovacijama do lojalnosti klijenta“ održao je Georgije Miščević iz L’Oreala. Na današnjem tržištu, u kojem nam je gotovo sve prisutno i u kojem možemo reći “nema čega nema”, teško je osmisliti konkurentne inovativne ideje. Međutim, upravo u ovoj izazovnoj situaciji leži ključ uspjeha i tu se postavlja pitanje kako se istaknuti među brojnim opcijama i privući lojalnost klijenata, a upravo tajne na to nam je otkrio Georgije.
Inovacije su te koje su prethodile razvoju medija i društvenih mreža. Razvojem istih došli smo do različitih kreatora sadržaja i brojnih poduzetnika, a jedna od njih je i Suzana Štimac, koja je od svoga imena napravila poznati brend. Otkrila nam je tako način na koji mediji potiču aktivnost i fitness u digitalnom društvu te svoj put u poduzetništvu, zajedno s korisnim savjetima za svakog mladog poduzetnika.
Završno predavanje ovogodišnjeg MM-a održala nam je Mia Antunović iz tvrtke Moel, s temom “Ništa priča, mora malo i karizma”. Mia je upravo tako i održala svoje predavanje, sa zanimljivom pričom, a također s još više karizme. Ohrabrila je svojim savjetima i pričom mlade poduzetnike i naglasila važnost svog pečata u marketingu i PR-u te time savršeno zaokružila ovo jubilarno izdanje Marketing Madness konferencije.
Summa Summarum
Nakon deset godina uspješnog održavanja, ova deseta obljetnica Marketing Madnessa nije samo slavlje prošlosti, već i pogled prema budućnosti. Ovogodišnje izdanje bilo je iznimno inspirativno ne samo posjetiteljima, već i samim organizatorima, obogaćeno angažmanom stručnih predavača koji su podijelili svoje znanje sa znatiželjnom publikom.
Ne samo da smo proslavili desetu obljetnicu ovog nevjerojatnog događaja, već smo i postavili temelje za vjerujemo još deset uzbudljivih godina. Velika zahvala ide našim sponzorima poput Kauflanda, Henkela, L’Oreala, Nescafea i svim ostalima koji su omogućili ovu nezaboravnu godišnjicu. Njihova podrška bila je ključna u stvaranju atmosfere punog entuzijazma i kreativne energije koja će nadahnjivati i buduće generacije sudionika.
I tako dok se mi osvrćemo na prošlost s ponosom, uzbuđeni smo što ćemo zajedno pratiti budućnost ovog nevjerojatnog događaja – jednog od nama najuzbudljivijih, a definitivno sada i najdražih.