Linkedin – how, what and why

LinkedIn
Linkedin je najveća profesionalna mreža na svijetu koja povezuje ljude iz različitih industrija, sektora i zemalja. Ova društvena-poslovna mreža je najveća takvog tipa te često može dovesti do raznih novih poznanstava. Linkedin je koristan alat za studente koji žele izgraditi svoj profil, pronaći posao, uspostaviti kontakte i pratiti najnovije vijesti i trendove u svojoj struci. Ovo je primjenjivo na razne struke te su savjeti općeniti, ali i sami možete dodati vlastito iskustvo na ove savjete.

Napravite atraktivan profil !!!

Prvi korak je napraviti profil koji će privući pažnju potencijalnih poslodavaca, kolega i mentora. Vaš profil je vaš online životopis, pa ga trebate redovito ažurirati i poboljšavati. 
  • Fotografija. Odaberite profesionalnu i prijateljsku fotografiju koja će ostaviti dobar prvi dojam. Izbjegavajte selfije, grupne slike ili nejasne slike. Fotografija bi trebala biti u skladu s vašom željenom karijerom i industrijom. Za razliku od ostalih društvenih mreža, ova fotografija treba biti pažljivo izabrana i dobre kvalitete jer prvo što ljudi pamte je lice pa ime.
  • Naslov. Ovo je kratka rečenica koja opisuje tko ste i što radite. Naslov je jedna od prvih stvari koje ljudi vide kad posjete vaš profil, pa ga trebate učiniti zanimljivim i relevantnim. Možete napisati svoje trenutno zvanje, područje interesa, ciljeve ili vještine. Primjeri dobrih naslova su: “Student ekonomije na Sveučilištu u Zagrebu s interesom za financije i poduzetništvo”, “Budući magistar ekonomije s fokusom na marketing i digitalnu transformaciju”, “Strastveni istraživač ekonomskih pitanja i politika”. Ovisno o vašoj struci i željenom radnom mjestu, ovo ne smije biti ne preopširno niti previše sažeto. Bitna je upečatljivost (pitajte autora članka za više informacija).
  • Sažetak. Ovo je dio profila gdje možete napisati više o sebi, svojim postignućima, motivacijama i ambicijama. Sažetak je prilika da pokažete svoju osobnost, strast i vrijednost. Možete napisati o svojim studijima, projektima, nagradama, volonterskim iskustvima, hobijima ili bilo čemu što vas čini jedinstvenim. Sažetak bi trebao biti kratak, jasan i privlačan. Nemojte se bojati pokazati svoj smisao za humor, kreativnost ili entuzijazam.
  • Iskustvo. Ovdje možete navesti svoje prethodne ili trenutne poslove, prakse, stažiranja ili druge relevantne aktivnosti. Za svako iskustvo navedite naziv organizacije, vašu ulogu, trajanje i glavne zadatke i odgovornosti. Također možete dodati neke primjere vaših postignuća, izazova ili učenja. Pokušajte koristiti aktivne i konkretne glagole, kao što su “vodio”, “analizirao”, “kreirao”, “optimizirao” ili “suradivao”. Iskustvo bi trebalo biti relevantno za vaše ciljeve i interese, pa izaberite ono što najbolje pokazuje vaše vještine i znanje. Pokušajte izabrati riječi tako da ne koristite previše poslovnog žargona jer to brzo dovodi do prevelike zasićenosti i gubitka značenja riječi.
  • Obrazovanje. Ovdje možete navesti svoje formalno obrazovanje, uključujući naziv institucije, smjer, diplomu, prosjek ocjena i godinu završetka. Također možete dodati neke dodatne informacije, kao što su vaši glavni predmeti (kolegiji), teze, stipendije, priznanja ili izvannastavne aktivnosti. Obrazovanje je važan dio vašeg profila, pogotovo ako ste student ili nedavni diplomant, pa ga istaknite i pokažite svoje akademske uspjehe i interese. Ukoliko nemate radno iskustvo, obratite posebnu pažnju na ovaj dio te se ne ustručavajte raspisati.
  • Vještine. Ovdje možete navesti svoje ključne vještine koje ste stekli kroz svoje studije, iskustva ili hobije. Vještine mogu biti tehničke, jezične, “meke” ili bilo koje druge koje smatrate važnima za vašu karijeru. Možete odabrati do 50 vještina koje će se prikazati na vašem profilu, a ostale možete dodati u odjeljak “Dodatne informacije”. Pokušajte odabrati vještine koje su relevantne za vašu industriju, područje ili ciljanu poziciju. Također možete tražiti svoje kontakte da vam potvrde vaše vještine ili da vam daju preporuke. Vještine se ne moraju nužno vezati uz struku, ali mogu pokazivati one vještine koje su vezane uz nju.
  • Dodatne informacije. Ovo je dio profila gdje možete dodati bilo što što nije obuhvaćeno u prethodnim odjeljcima, a što mislite da je vrijedno spomenuti. To mogu biti vaši certifikati, tečajevi, publikacije, patenti, nagrade, članstva, volontiranja, hobiji ili bilo što drugo što pokazuje vašu raznolikost, stručnost ili angažman. Ovaj odjeljak je opcionalan, ali može biti koristan za dodavanje nekih dodatnih detalja ili zanimljivosti o vama kako bi učinili vaš profil unikatnijim i poželjnijim za potencijalnog poslodavca.

Povežite se s drugim ljudima

Drugi korak je povezati se s drugim ljudima na Linkedinu koji dijele vaše interese, ciljeve ili pozadinu. Povezivanje s drugim ljudima vam omogućuje da proširite svoju mrežu, pronađete nove prilike, dobijete savjete, podršku ili inspiraciju. 
  • Pronađite ljude koje poznajete. Najlakši način da započnete povezivanje je da potražite ljude koje već poznajete, kao što su vaši prijatelji, kolege, profesori, mentori, bivši ili sadašnji poslodavci, klijenti ili partneri. Možete koristiti funkciju “Pronađi kontakte” koja vam omogućuje da uvezete svoje kontakte iz drugih servisa, kao što su e-mail, Facebook, Twitter ili Gmail. Također možete pretraživati ljude po imenu, prezimenu, e-mailu, nazivu organizacije ili škole. Kad pronađete nekoga koga poznajete, pošaljite mu zahtjev za povezivanje s kratkom i pristojnom porukom koja podsjeća na vaš odnos ili zajednički interes. Poruke možete i automatizirati, iako je to malo teže, ali se isplati. Velik dio ljudi na Linkedinu ne pogleda profil onog s kim se povežu te su poruke način da im upadnete u oko.
  • Pronađite ljude koje želite upoznati. Osim ljudi koje već poznajete, možete povezati se i s ljudima koje želite upoznati, kao što su stručnjaci, lideri, utjecajni ljudi, potencijalni poslodavci, kolege ili mentori u vašoj industriji ili području. Možete koristiti funkciju “Pretraži” koja vam omogućuje da pretražujete ljude po ključnim riječima, lokaciji, industriji, funkciji, tvrtki, školi ili drugim kriterijima. Također možete koristiti funkciju “Ljudi koje možda poznajete” koja vam predlaže ljude na temelju vaših kontakata, 

Pratite organizacije i grupe koje vas zanimaju

Treći korak je pratiti organizacije i grupe koje vas zanimaju na Linkedinu. Pratiti organizacije i grupe vam omogućuje da budete u toku s najnovijim vijestima, događajima, prilikama i raspravama u vašoj industriji ili području. 
  • Pratite organizacije. Možete pratiti organizacije koje su vam zanimljive, kao što su tvrtke, institucije, udruge, mediji ili neprofitne organizacije. Možete pretraživati organizacije po nazivu, lokaciji, industriji, veličini ili drugim kriterijima. Kad pronađete organizaciju koju želite pratiti, kliknite na gumb “Prati” na njenoj stranici. Tako ćete vidjeti njene objave, oglase, ažuriranja i druge informacije na vašem feedu. Također možete komentirati, lajkati ili dijeliti njene objave, ili se obratiti nekom od njenih zaposlenika ili članova. Osim Linkedina, možete koristiti i druge stranice poput companywalla ili fine za uvid u financijske pokazatelje kompanija.
  • Pratite grupe. Možete pratiti grupe koje su vam zanimljive, kao što su profesionalne, akademske, studentske, alumni, industrijske, tematske ili regionalne grupe. Možete pretraživati grupe po ključnim riječima, kategorijama, jezicima ili drugim kriterijima. Kad pronađete grupu koju želite pratiti, kliknite na gumb “Pridruži se” na njenoj stranici. Tako ćete postati član grupe i moći ćete vidjeti njene objave, rasprave, ankete i druge informacije na vašem feedu. Također možete sudjelovati u raspravama, postavljati pitanja, davati odgovore, dijeliti resurse ili se povezivati s drugim članovima grupe.

Budite aktivni i vidljivi

Četvrti korak je biti aktivan i vidljiv na Linkedinu. Biti aktivan i vidljiv vam omogućuje da pokažete svoju stručnost, entuzijazam i vrijednost. Također vam omogućuje da privučete pažnju, steknete povjerenje i izgradite reputaciju u vašoj mreži. Evo nekih savjeta kako da to učinite:
  • Objavljujte sadržaj. Možete objavljivati sadržaj koji je relevantan, zanimljiv i koristan za vašu publiku. Sadržaj može biti u obliku statusa, članka, videa, slike, prezentacije, dokumenta ili drugog formata. Možete objavljivati sadržaj koji ste sami kreirali, kao što su vaši projekti, istraživanja, mišljenja, savjeti, iskustva ili učenja. Također možete objavljivati sadržaj koji ste pronašli na drugim izvorima, kao što su članci, knjige, podcasti, webinari, studije ili drugi resursi. Kad objavljujete sadržaj, pokušajte ga učiniti privlačnim, informativnim i vrijednim. Također dodajte neke ključne riječi, hashtagove ili oznake koje će pomoći vašem sadržaju da bude pronađen i vidljiv.
  • Integrirajte s drugim ljudima. Možete integrirati s drugim ljudima na Linkedinu koji su vam zanimljivi, inspirativni ili korisni. Možete integrirati s njima na različite načine, kao što su komentiranje, lajkanje, dijeljenje, spominjanje, slanje poruka ili pozivanje na kavu. Kad interagira s drugim ljudima, pokušajte biti pristojni, pristupačni i konstruktivni. Također pokažite svoje zanimanje, znatiželju i zahvalnost. Instruiranje s drugim ljudima vam pomaže da stvorite odnose, dobijete povratne informacije, naučite nešto novo ili pronađete nove prilike.

 

Podijeli

O autoru

Ukratko, cimet, cigarilosi i cibetke. Studiram Poslovnu ekonomiju, 3. godina. U slobodno vrijeme istražujem koliko god mogu.

Comments are closed.