Mikroinfluenceri – neiskorišten atribut digitalnog marketinga

LinkedIn

U svijetu društvenih medija konstantno vidimo fotografije, reklame, sponzorirane objave od strane influencera pa nam je to već postala i navika. Pogledamo, lajkamo, i nastavimo dalje. No što biste rekli kada biste znali da na društvenim mrežama postoje influenceri koji vam mogu dati savjet daleko bolji od onih savjeta najpoznatijih?

Tko su mikroinfluenceri?

Mikroinfluenceri su influenceri koji imaju do sto tisuća pratitelja te na svojim platformama ostavljaju jak utjecaj na manjem broju ljudi. Njih prate, i njihovim savjetima vjeruju obitelj, prijatelji, prijatelji prijatelja te poznanici, kao i oni koji čvrsto prate teme kojima se oni bave. Teme koje obuhvaćaju su ciljane, ali mogu biti i vrlo različite. Počevši od recenzija za frizerske salone, vizažiste, pa sve do savjeta u vezi putovanja, kuhanja, veza i slično.

Mikroinfluenceri nisu poznati na globalnoj razini, te ne postižu milijunske ugovore s brendovima. Obzirom na to da se radi o “običnim ljudima”, njihovi savjeti i preporuke su ono čemu ljudi vjeruju na osobnoj razini. Osim toga, njihova komunikacija s manjom grupom ljudi ih čini autentičnijima te im pomaže izgraditi svoj vlastiti brend.

Digitalni marketing

U svijetu društvenih mreža, često se susrećemo s temom digitalnog marketinga. Što se istoga tiče, može se primijetiti da su influenceri na samom vrhu ovog područja. Sposobnost influencera da utječu na velik broj ljudi, ponašanje publike te stvaranje svijesti o brendu je upravo ono što tvrtke vuče da surađuju s njima. S pojavom sve više influencera, kao i s porastom popularnosti digitalnog marketinga, pojavljuju se prepreke. Gubi se autentičnost, te se za promociju brenda traže ogromne svote. Samim time se od strane brendova, postiže i manja učinkovitost.

Osim što su pristupačniji, mikroinfluenceri su i isplativiji partneri za suradnju. Za istu svotu, brend može surađivati s više mikroinfluencera te na taj način nekada doprijeti i do većeg broja ljudi koji imaju veću šansu da pristupe brendu bez skepticizma i upitnika nad glavom.

Određena publika

Obzirom da imaju specifičnu publiku, mikroinfluenceri često sa svojim pratiteljima stvaraju snažnu vezu. Oni obično sa svojom publikom komuniciraju na dosta prijateljski način, te ne daju općenite i marketinške odgovore, nego iskrene savjete i recenzije. Lakše komuniciranje s publikom, kao i više vremena za odgovore na upite, poruke i komentare su ono čime se mikroinfluenceri lako ističu. Samim time grade odnos na osobnoj razini sa svojom publikom.

U većini slučajeva, mikroinfluenceri sa bave određenom temom, te ciljaju na određenu publiku. Primjerice, fitness influenceri ciljaju na ljude koje zanima kretanje, tjelovježba i zdrava prehrana, dok travel influenceri ciljaju na pustolove i ljude sa željom za putovanje. Tim pristupom, brendovi imaju priliku ciljati na publiku koja je već zainteresirana za njihove proizvode, a samim time i povećati svoju popularnost, kao i doseći veće tržište.

Povezanost s pratiteljima

A da običan čovjek može svoju priču prenijeti drugima, govori nam influencerica Teodora Grozdanić, poznata na svom Instagram profilu kao @grozdanic_tea, koja do svojih pratitelja dopire sa svojim pričama s raznih putovanja. Osim što se bavi društvenim mrežama, Teodora je trenutno na završnoj godini studija te sa svojim pratiteljima, osim s pričama o putovanjima, komunicira i sa savjetima o studiranju, studentskim razmjenama, i slično. Primjerice, Teodora je bila na Work&Travel programu, te je s publikom razmjenjivala savjete i iskustva, ali je isto tako prije nekoliko mjeseci bila na putovanju u Africi, odakle je također podijelila neke zanimljivosti, kao i stare tradicije te zanimljive priče iz Zanzibara, Kenije i Tanzanije.

O svojoj autentičnosti, Teodora nam govori: ”Od početka sam se trudila biti iskrena, uvijek sam surađivala s brendovima za koje sam se zaista zanimala. Trudila sam se da nemam više suradnji za jedan proizvod, odnosno nisam se htjela ponavljati. Trudim se ispričati svoju iskrenu priču, ne želim ljudima prenijeti informacije o općenitim karakteristikama proizvoda jer danas oni sve to mogu guglati. Želim da mi pratitelji čuju iskreno mišljenje i pravu priču, nešto što ljudi zaista cijene.

Čak i što se tiče putovanja, trudim se biti iskrena. Kada sam bila u Pragu, dočekalo me nelagodno iskustvo, što mi je pokvarilo doživljaj grada, a isto sam prenijela pratiteljima. Ljudi su to stvarno zapamtili i takvo mišljenje puno više cijene od isceniranih plaćenih reklama. Također, agencija s kojom sam bila u Africi, a s kojom nisam imala plaćenu suradnju mi se svidjela te sam ju i preporučila na svojim platformama, te mi se upravo jedna obitelj javila kako zbog moje preporuke idu na to isto putovanje.

Mislim da mi ljudi vjeruju, baš zato što osim suradnji, pričam i o svom iskrenom mišljenju, iz svoje perspektive, perspektive običnog čovjeka, a ne zato što sam plaćena za to. Mislim da sam upravo time dobila njihovo povjerenje, a isto nastavljam graditi.”

Nadovezuje se zatim na suradnju s brendovima i govori: “Dosad sam surađivala samo s proizvodima, agencijama i brendovima koji su mi se stvarno svidjeli, imala sam sreću da pričam stvarno iz srca. Ljudi su uvijek bili dragi, susretljivi, bez velikih prohtjeva. Bilo mi je također lako ostvariti suradnju s njima, bez nekih detaljnih lista zahtjeva.

One koji su zahtijevali da iskonstruiram neku sliku u koju ne vjerujem, sam morala odbiti jer to stvarno ne bi bilo iskreno. Što se budućih suradnji tiče, svakako se nadam da će se broj istih povećati, a mogu primijetiti da to svakako ide ka boljem. Također, mogu najaviti nekoliko suradnji u nadolazećim mjesecima o kojima ću pisati, i u kojima sam stvarno uživala.”

A što se tiče najvećih izazova, Teodora ne bi izdvojila težinu suradnji ili veličinu lista zahtjeva koje joj brendovi daju, već zapravo algoritam društvenih mreža. Tvrdi kako je baratanje algoritmima jedna od kompleksnijih vještina koju je potrebno usavršiti kako bi se došlo do željenog cilja.

Summa Summarum

Mikroinfluenceri su jak, ali nedovoljno iskorišten alat u digitalnom marketingu. Njihova autentičnost, isplativost, angažiranost s pratiteljima, te dosezanje ciljane publike su ono što ih čini jakima za ovu vrstu marketinga. To nam, osim priče naše sugovornice, govori i vlastiti feed na društvenim mrežama, kojemu se radije posvetimo ako vidimo da dolazi iz provjerenog i iskrenog izvora. A u vremenu gdje su influenceri snažan instrument u digitalnom marketingu, brendovi bi trebali početi razmišljati o primjeni mikroinfluencera u svojim kampanjama, jer možda su baš oni ti koji će doprinijeti naglom rastu njihovog poslovanja.

Podijeli

O autoru

Pozdrav! Trenutno sam na drugoj godini studija menadžmenta i pišem za Manager o raznim temama, u svakoj kategoriji ponešto. U slobodno vrijeme me se može naći po kavama od Straduna do Tkalče.

Comments are closed.